Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2009, 16:43
Chrisny
Chrisny is offline
hallo,

Ik doe 5Vwo, maar ben me nu al aan het orienteren op mijn vervolgstudie.
Op het moment heb ik een gemiddelde van 8,8 en doe ik mee aan een universitair project.
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen maar weet wel al dat ik een engelse studie wil gaan doen ( geen uc ).
Mij leek de studie IB/IO erg interessant.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de studie in houdt. ( en dan heb ik het niet over de algemene info )
Ook leek mij de engelse variant van internationaal recht interessant.
Ik hoor graag jullie meningen!

alvast bedankt,

Chris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2009, 18:18
thunderx
thunderx is offline
Citaat:
hallo,

Ik doe 5Vwo, maar ben me nu al aan het orienteren op mijn vervolgstudie.
Op het moment heb ik een gemiddelde van 8,8 en doe ik mee aan een universitair project.
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen maar weet wel al dat ik een engelse studie wil gaan doen ( geen uc ).
Mij leek de studie IB/IO erg interessant.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de studie in houdt. ( en dan heb ik het niet over de algemene info )
Ook leek mij de engelse variant van internationaal recht interessant.
Ik hoor graag jullie meningen!

alvast bedankt,

Chris
Welke profiel doe jij? Als je werkelijk zo slim bent dan zou ik een alfa studie (IB) er als 2de studie bijdoen. Je hebt een ruime keuze aan studies die wel uitdaging bieden: wiskunde, natuurkunde, electrotechniek enz. De literatuur van al deze studies is gewoon in het Engels, in de eerste jaren wordt wel voor een groot deel in het Nederlands lesgegeven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 12:54
newmapsofhell
newmapsofhell is offline
Ik heb zelf maar 1 vak gedaan van IO, en een tijdje nog een ander vak (als minor bij m'n eigen studie), maar kvond het allemaal een beetje kort door de bocht. Vooral in het eerste jaar heb je hoorcolleges, 1 tentamen voor elk vak per semester, en dat is het dan. Ik vond het behoorlijk geestdodend, vind mijn eigen studie waarbij je veel essays schrijft en kleine toetsen maakt veel meer inspirerend. Maar goed, IO is dan ook een massastudie, en dan krijg je dat soort manier van lesgeven/toetsen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf maar 1 vak gedaan van IO, en een tijdje nog een ander vak (als minor bij m'n eigen studie), maar kvond het allemaal een beetje kort door de bocht. Vooral in het eerste jaar heb je hoorcolleges, 1 tentamen voor elk vak per semester, en dat is het dan. Ik vond het behoorlijk geestdodend, vind mijn eigen studie waarbij je veel essays schrijft en kleine toetsen maakt veel meer inspirerend. Maar goed, IO is dan ook een massastudie, en dan krijg je dat soort manier van lesgeven/toetsen.
Mja, massastudies lijken mij ook h et niet helemaal. Maar ik studeer onderwijskunde, we zijn met gemiddeld 12-15 mensen bij college en alsnog is het geen uitdaging. Kleinschaligheid is ook niet alles.

TS: je hebt al redelijk duidelijk waar je heen wil, in iedergeval een richting. Kijk wat je wil en wat voor eisen je stelt aan je eigen onderwijs. Ga daarna kijken welke universiteiten voldoen aan deze eisen. Ik zit zelf niet zo in de IO/IB / rechten wereld dus ik kan niet zeggen wat "goede" universiteiten zijn voor deze richtingen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 15:27
Chrisny
Chrisny is offline
bedankt voor jullie reactie,
Ik heb ook eens even andere fora's bekeken,
het valt me op, dat IO/IB vaak als een 'makkelijke' studie bestempeld wordt.
Weet toevallig iemand iets over het niveau van IB/IO?
" " de engelse variant van Internationaal & Europees recht?
alvast bedankt,

Chris
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten