Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Internationale studie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1744147)

Shino 08-03-2009 19:14

Internationale studie

Ik ben volgend jaar klaar met mijn huidige studie (wo), maar wil volgend jaar graag ernaast nog een internationale studie. Hiermee bedoel ik eigenlijk een studie waar ik een diploma kan halen die ook geldig is in andere landen. Wil graag uiteindelijk in Amerika, Canada of Arabische Emiraten terecht. Het mag een HBO studie zijn (dat lijkt me eigenlijk ook leuker, omdat je meer op school zit en leukere mensen over het algemeen hebt). In principe kan ik alle opleidingen (van economische studies tot natuurwetenschappelijke studies) doen. Kunnen jullie misschien een paar leuke studies adviseren die binnen mijn wensen valt?:)

Verder vroeg ik me af hoeveel jaar je van IB-groep eigenlijk mag lenen?

duivelaartje 08-03-2009 20:30

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Waarom wil je een diploma halen die in andere landen ook geldig is? En dan? Wat wilt je hiermee gaan doen? Heb je een specifiek beroep voor ogen?

Shino 08-03-2009 20:48

Wil gewoon graag in het buitenland aan de slag en zoek dus eigenlijk een studie dat me baanzekerheid geeft.
Heb zelf tot nu toe o.a. IBA, IB en biomedische wetenschap op het oog. Maar sta open voor alle opties! Dus kom maar op;)

duivelaartje 08-03-2009 21:11

Oh, zo bedoel je het. Want volgens mij is in principe elk diploma die je hier aan de universiteit haalt gewoon in de rest van de wereld 'geldig'; je hebt een bachelor afgerond.

Welke studie heb je nu gedaan? Blijkbaar eentje waarvan je denkt dat je er in het buitenland niet makkelijk een baan mee kan krijgen? Je moet je wel afvragen wat je nou belangrijker vindt, een baan in het buitenland of een baan (misschien in nederland) waar je het echt heel erg naar je zin hebt.

Daboman 08-03-2009 22:45

Voor biomedische wetenschappen is het baanperspectief zeer goed en het is een vrij internationaal geörienteerde studie. Maar het salaris is niet super.

Ik weet niet hoe lang je huidige studie duurt, maar je hebt geloof ik in totaal recht op 7 jaar stufi, recht op je basisbeurs gedurende het aantal jaar dat staat voor de studie waar je het langste ingeschreven hebt gestaan en in de overige jaren mag je je OV-kaart nog gebruiken en bijlenen.

sicilion 09-03-2009 15:18

Ik heb het vermoeden dat hij/zij ipv wo vwo bedoelde ;)

maar goed, dit dus:

Citaat:

duivelaartje schreef: (Bericht 28980688)
Oh, zo bedoel je het. Want volgens mij is in principe elk diploma die je hier aan de universiteit haalt gewoon in de rest van de wereld 'geldig'; je hebt een bachelor afgerond.

duivelaartje 09-03-2009 23:14

Offtopic:
Citaat:

sicilion schreef: (Bericht 28983020)
Ik heb het vermoeden dat hij/zij ipv wo vwo bedoelde ;)

maar goed, dit dus:

Ja, dat kan, maar dan snap ik het "ernaast" nog niet. :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.