Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2009, 18:14
Shino
Shino is offline
Ik ben volgend jaar klaar met mijn huidige studie (wo), maar wil volgend jaar graag ernaast nog een internationale studie. Hiermee bedoel ik eigenlijk een studie waar ik een diploma kan halen die ook geldig is in andere landen. Wil graag uiteindelijk in Amerika, Canada of Arabische Emiraten terecht. Het mag een HBO studie zijn (dat lijkt me eigenlijk ook leuker, omdat je meer op school zit en leukere mensen over het algemeen hebt). In principe kan ik alle opleidingen (van economische studies tot natuurwetenschappelijke studies) doen. Kunnen jullie misschien een paar leuke studies adviseren die binnen mijn wensen valt?

Verder vroeg ik me af hoeveel jaar je van IB-groep eigenlijk mag lenen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2009, 19:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Waarom wil je een diploma halen die in andere landen ook geldig is? En dan? Wat wilt je hiermee gaan doen? Heb je een specifiek beroep voor ogen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 19:48
Shino
Shino is offline
Wil gewoon graag in het buitenland aan de slag en zoek dus eigenlijk een studie dat me baanzekerheid geeft.
Heb zelf tot nu toe o.a. IBA, IB en biomedische wetenschap op het oog. Maar sta open voor alle opties! Dus kom maar op
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 20:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh, zo bedoel je het. Want volgens mij is in principe elk diploma die je hier aan de universiteit haalt gewoon in de rest van de wereld 'geldig'; je hebt een bachelor afgerond.

Welke studie heb je nu gedaan? Blijkbaar eentje waarvan je denkt dat je er in het buitenland niet makkelijk een baan mee kan krijgen? Je moet je wel afvragen wat je nou belangrijker vindt, een baan in het buitenland of een baan (misschien in nederland) waar je het echt heel erg naar je zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 21:45
Daboman
Daboman is offline
Voor biomedische wetenschappen is het baanperspectief zeer goed en het is een vrij internationaal geörienteerde studie. Maar het salaris is niet super.

Ik weet niet hoe lang je huidige studie duurt, maar je hebt geloof ik in totaal recht op 7 jaar stufi, recht op je basisbeurs gedurende het aantal jaar dat staat voor de studie waar je het langste ingeschreven hebt gestaan en in de overige jaren mag je je OV-kaart nog gebruiken en bijlenen.
Oud 09-03-2009, 14:18
sicilion
sicilion is offline
Ik heb het vermoeden dat hij/zij ipv wo vwo bedoelde

maar goed, dit dus:

Citaat:
Oh, zo bedoel je het. Want volgens mij is in principe elk diploma die je hier aan de universiteit haalt gewoon in de rest van de wereld 'geldig'; je hebt een bachelor afgerond.
Oud 09-03-2009, 22:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Offtopic:
Citaat:
Ik heb het vermoeden dat hij/zij ipv wo vwo bedoelde

maar goed, dit dus:
Ja, dat kan, maar dan snap ik het "ernaast" nog niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten