![]() |
Waarschuw een mod
Ik ken een forum waar er boven ieder bericht, behalve een button om dat bericht te quoten, ook een button staat waarmee een moderator gewaarschuwd kan worden.
Is dat geen goed idee voor dit forum? Als er nu een ongepaste reactie wordt geplaatst moeten leden weer helemaal een topic gaan openen in M&M. Het is toch handiger als je er met een simpele druk op de knop voor kunt zorgen dat een moderator naar een reactie gaat kijken. |
Dat heeft in het verleden wel aangestaan, maar volgens mij werd daar toen nogal misbruik van gemaakt. Maar ik zal eens kijken wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.
|
Oké, bedankt voor je bericht. :)
|
Wat een kutidee. En nee ik ga geen onderbouwing geven.
|
Bovenstaande reactie is een voorbeeld van een zeer overbodige reactie, slechts bedoeld om aandacht te trekken.
Het is een beetje overdreven om daarvoor een topic in M&M te openen, maar met zo'n button kunnen zulk soort reacties vrij eenvoudig worden verwijderd. |
Het voordeel is vooral dat het anoniem is, andere leden weten niet dat je er over geklaagd hebt.
Nadeel is dat het misschien wat minder overzichtelijk is dan gewoon een topic op M&M, omdat of álle forumbazen die melding dan krijgen, of je per forumdeel moet gaan aangeven wie de meldingen krijgt. Ik weet niet zeker of dat tegenwoordig niet automatisch gedaan wordt though. |
Citaat:
Overigens is een ander voordeel voor leden dat ze makkelijker posts kunnen aangeven. Misschien weten sommige leden niet eens van het bestaan van M&M terwijl ze zich wel ergeren aan mensen. |
Misschien is het wel een goed idee, maar dan moeten leden wel een waarschuwing/ban krijgen bij misbruik van die knop, want anders gaan alle Onzinners natuurlijk voortdurend voor de "grap" op die knop drukken.
|
niet te vergeten al die kantinners die bij elke d/t fout en elke minimale overtreding van de regels er misbruik van gaan maken
|
Citaat:
Het is passend om daar als het echt te ver gaat om daarvoor een topic in M&M te openen, zonder zo'n button kunnen zulk soort reacties vrij eenvoudig worden verwijderd. Oftewel niet-schertsend samengevat: lijkt me geen goed idee. |
Nee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mits er duidelijke regels komen over wat wel mag worden aangegeven en wat niet en strikte regels omtrent misbruik
|
Citaat:
|
hey :cool: maar wat zijn nou de regels voor het gebruiken van dit oh zo schone knopje?
|
Ah, prima, dan ga ik het nu toch even gebruiken. (y)
Edit: gebruikt. Hoef ik er geen topic op M&M voor te openen. :) |
Ik vind het een goede oplossing (y)
Ook op internet is soms de moraal ver te zoeken, deze knop is een stap in de goede richting (y) |
Beter zo (y)
|
het is wel een lelijk knopje
|
Citaat:
Ziet er goed uit. (y) |
Citaat:
|
Deze is weer erg fel en in your face. Kan ie niet een kleurloos achtergrondje bekommen?
|
het past niet echt bij de normale forum stijl :o
|
Zal ik dan toch maar uitleg geven? De drempel om iets te melden wordt op deze manier veel lager. Wellicht handig voor de serieuze deelfora, maar bij voornamelijk Onzin en de Kantine zal iedere scheet nu gerapporteerd worden. En omdat het gerapporteerd is, moet er iets mee gedaan worden. Daardoor komt er een strenger beleid (althans het beleid wordt veel strenger gehanteerd) en daar ben ik geen voorstander van. Ik heb het idee dat forumbazen nu op voornoemde deelfora wel vaker topics die al zijn weggezakt, en waar een kleine overtreding wordt begaan, negeren. Of het 'stil' oplossen. Die mogelijkheid haal je nu weg, terwijl die mogelijkheid voor voornoemde deelfora zeer nuttig is. Laten we eerlijk zijn, Onzin en de Kantine zijn natuurlijk een beetje speeltuinen, schoolpleinen. Daar moet je wel eens iets laten lopen om de sfeer goed te houden.
Bovendien, zoals onder andere T_ID al aangaf, hebben we gewoon M&M voor te rapporteren misstanden. |
http://psycho.zapto.org/upload/1010011010/kutknopje.jpg
Kan dat knopje misschien iets minder lelijk en opvallend in de classic skin.... Of een optie geven om het knopje te verbergen als je het toch niet wilt gebruiken? |
Ik heb niet 't idee dat er zonder zo'n meldknopje enorm veel bagger op dit forum staat.
|
In oranje staat het mooier, maar ook meer aan de linkerkant. In wit staat het zo neurotisch strak.
|
Citaat:
|
Als je zoiets toch invoert waarom dan niet ook meteen bij een PM?
|
Wat een onzin. Als posts ergens niet thuis horen is dat de taak van een fb om die op te merken. Ik voorzie een stortvloed aan loze rapportages van mensen die het ergens niet mee eens zijn, dan wel niet tegen een opmerking hier of daar kunnen. Anaheim heeft dit al eens geprobeerd. Of was dat raven? Een pot nat uiteraard.
|
hoe werkt het systeem nou eigenlijk? want als een bericht naar ALLE mods worden gestuurd krijg je een situatie waar de ene mod het niet ernstig vind en de andere wel :o
|
Citaat:
Daarnaast is misbruik van die knop natuurlijk niet toegestaan, daar zullen we dan ook tegen optreden. |
Plus dat een opmerking voor een persoon wel kwetsend kan zijn, maar voor de persoon waar voor ie is een grapje.
Als ik bijvoorbeeld tegen blaf zeg dat ie een achterlijke aidsneger is, dan kan repelsteeltje zich daar door aangevallen voelen, dan wel het kwetsend ervaren, terwijl blaf zgn over de grond rolt van het lachen. En zo kan ik nog wel 1000den voorbeelden verzinnen. En eerlijk gezegd, een forum waar ik niet meer tegen ertur kan zeggen dat ik hoop dat zijn kinderen een extra chromosoom hebben, daar wil ik niet aan deel nemen, en ik denk heel veel met mij. |
Dat is een probleem wat hier (wat mij betreft) los van staat. Het is ook in het verleden al vaker gebeurd dat mensen zijn geband om opmerkingen die grappig bedoeld waren, maar door anderen niet zo geïnterpreteerd werden.
|
Idd, dat heeft weinig te maken met dat meldingssysteem; posts zullen nog steeds in context bekeken moeten worden, fb's bepalen of het grappig is of toch te ver gaat binnen die context, niet alleen op die losse post in de melding.
|
Hij staat er wel erg lellek, en opvallend imho. Krijgen alle fb's dan melding of alleen de fb van desbetreffend forum?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
onzin missy, deze regeling zal er toe leiden dat er 1 of 2 mierenneukers, zeikers en ander soort tuig de rest zullen terroriseren met hun gewhine en gemeld. of een enorme versoepeling van de regels op onzin zal zo iets tegen kunnen gaan of gewoon onzin helemaal buitensluiten van dit meldingsysteem zodat alleen de erge meldingen nog gezien zullen worden en de rest weer lekker verder kan gaan (y)
|
Wie krijgen de klacht nou te zien? En krijgt de klager een reactie?
Citaat:
|
:D
|
Citaat:
|
De forumbazen van het betreffende forum, ik presumeer?
Die tweede opmerking had ook gewoon met een net antwoord op de gestelde vraag gekund. Edit: veel betere plaats voor het knopje. (y) Toch weer die lelijke terug. ;) |
Alle fb's kunnen meldingen zien, niet alleen die van het betreffende forum.
|
Ah, ok, bedankt. (y)
Dan was die hele post van Wolter onnodig. |
Goede knop (y)
De knop is makkelijk en snel te gebruiken en erg handig zolang de forumers er goed mee omgaan. |
Ik vind het irritant dat hij naast het quoteknopje staat en ik denk dat ik niet de enige ben die de hele tijd verkeerd klikt. Ook omdat er minder afstand lijkt te zijn tussen die knop en de quoteknop. Kan hij niet meer naar rechts, achter het 'snel reageren op dit bericht'-gebeuren? Dat staat ook mooier, denk ik.
|
Citaat:
|
Zo dus jij bent verandwoordelijk voor dit kut idee, je gaat toch niet zomaar nieuwe knopjes plaatsen
ga lekker naar dat andere forum dan hier zitten al genoeg knopjes. Je kunt zelfd de kleuren van het forum veranderen naar grijs wit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |