Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2009, 08:35
Verwijderd
Ik ken een forum waar er boven ieder bericht, behalve een button om dat bericht te quoten, ook een button staat waarmee een moderator gewaarschuwd kan worden.

Is dat geen goed idee voor dit forum?

Als er nu een ongepaste reactie wordt geplaatst moeten leden weer helemaal een topic gaan openen in M&M. Het is toch handiger als je er met een simpele druk op de knop voor kunt zorgen dat een moderator naar een reactie gaat kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2009, 08:55
M@rco
M@rco is offline
Dat heeft in het verleden wel aangestaan, maar volgens mij werd daar toen nogal misbruik van gemaakt. Maar ik zal eens kijken wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn.
Oud 19-03-2009, 09:10
Verwijderd
Oké, bedankt voor je bericht.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:31
Verwijderd
Wat een kutidee. En nee ik ga geen onderbouwing geven.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 11:11
Verwijderd
Bovenstaande reactie is een voorbeeld van een zeer overbodige reactie, slechts bedoeld om aandacht te trekken.

Het is een beetje overdreven om daarvoor een topic in M&M te openen, maar met zo'n button kunnen zulk soort reacties vrij eenvoudig worden verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 11:53
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het voordeel is vooral dat het anoniem is, andere leden weten niet dat je er over geklaagd hebt.

Nadeel is dat het misschien wat minder overzichtelijk is dan gewoon een topic op M&M, omdat of álle forumbazen die melding dan krijgen, of je per forumdeel moet gaan aangeven wie de meldingen krijgt.

Ik weet niet zeker of dat tegenwoordig niet automatisch gedaan wordt though.
Oud 19-03-2009, 12:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat een kutidee. En nee ik ga geen onderbouwing geven.
Overtuigend betoog

Overigens is een ander voordeel voor leden dat ze makkelijker posts kunnen aangeven. Misschien weten sommige leden niet eens van het bestaan van M&M terwijl ze zich wel ergeren aan mensen.
Oud 19-03-2009, 12:30
Verwijderd
Misschien is het wel een goed idee, maar dan moeten leden wel een waarschuwing/ban krijgen bij misbruik van die knop, want anders gaan alle Onzinners natuurlijk voortdurend voor de "grap" op die knop drukken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 13:38
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
niet te vergeten al die kantinners die bij elke d/t fout en elke minimale overtreding van de regels er misbruik van gaan maken
Oud 19-03-2009, 16:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bovenstaande reactie is een voorbeeld van een zeer overbodige reactie, slechts bedoeld om aandacht te trekken.

Het is een beetje overdreven om daarvoor een topic in M&M te openen, maar met zo'n button kunnen zulk soort reacties vrij eenvoudig worden verwijderd.

Het is passend om daar als het echt te ver gaat om daarvoor een topic in M&M te openen, zonder zo'n button kunnen zulk soort reacties vrij eenvoudig worden verwijderd.

Oftewel niet-schertsend samengevat: lijkt me geen goed idee.
Oud 19-03-2009, 16:08
Deegbal
Deegbal is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 20:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het voordeel is vooral dat het anoniem is, andere leden weten niet dat je er over geklaagd hebt.
Een pm is ook anoniem.
Oud 19-03-2009, 20:42
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Een pm is ook anoniem.
Klopt, maar de drempel om op een knopje te drukken is een stuk lager dan wanneer je er een pm voor moet sturen. Het zou best een succes kunnen zijn, iig wel het proberen waard.
Oud 20-03-2009, 00:01
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
mits er duidelijke regels komen over wat wel mag worden aangegeven en wat niet en strikte regels omtrent misbruik
Oud 20-03-2009, 00:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Een pm is ook anoniem.
Veel mensen gaan echt niet voor elk dingetje een pm sturen, daar zou iedereen gek van worden, inclusief de forumbazen. Bovendien is dat nogal zinloos bij kleinere dingetjes, terwijl zo'n knopje dan alsnog ingedrukt kan worden zonder problemen.
Oud 20-03-2009, 11:36
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
hey maar wat zijn nou de regels voor het gebruiken van dit oh zo schone knopje?
Oud 20-03-2009, 11:41
Verwijderd
Ah, prima, dan ga ik het nu toch even gebruiken.

Edit: gebruikt. Hoef ik er geen topic op M&M voor te openen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 11:41
De Moraalridder
De Moraalridder is offline
Ik vind het een goede oplossing

Ook op internet is soms de moraal ver te zoeken, deze knop is een stap in de goede richting
Oud 20-03-2009, 11:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Beter zo
Oud 20-03-2009, 11:48
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
het is wel een lelijk knopje
Oud 20-03-2009, 11:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind het een goede oplossing

Ook op internet is soms de moraal ver te zoeken, deze knop is een stap in de goede richting

Ziet er goed uit.
Oud 20-03-2009, 11:59
Verwijderd
Citaat:
het is wel een lelijk knopje
Uhuh. Dat 3-D schuinstaan doettetem. Vloekt met de rest.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 12:06
Verwijderd
Deze is weer erg fel en in your face. Kan ie niet een kleurloos achtergrondje bekommen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 12:12
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
het past niet echt bij de normale forum stijl
Oud 20-03-2009, 12:26
Verwijderd
Zal ik dan toch maar uitleg geven? De drempel om iets te melden wordt op deze manier veel lager. Wellicht handig voor de serieuze deelfora, maar bij voornamelijk Onzin en de Kantine zal iedere scheet nu gerapporteerd worden. En omdat het gerapporteerd is, moet er iets mee gedaan worden. Daardoor komt er een strenger beleid (althans het beleid wordt veel strenger gehanteerd) en daar ben ik geen voorstander van. Ik heb het idee dat forumbazen nu op voornoemde deelfora wel vaker topics die al zijn weggezakt, en waar een kleine overtreding wordt begaan, negeren. Of het 'stil' oplossen. Die mogelijkheid haal je nu weg, terwijl die mogelijkheid voor voornoemde deelfora zeer nuttig is. Laten we eerlijk zijn, Onzin en de Kantine zijn natuurlijk een beetje speeltuinen, schoolpleinen. Daar moet je wel eens iets laten lopen om de sfeer goed te houden.

Bovendien, zoals onder andere T_ID al aangaf, hebben we gewoon M&M voor te rapporteren misstanden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2009, 12:48
Psychopath
Psychopath is offline

Kan dat knopje misschien iets minder lelijk en opvallend in de classic skin....

Of een optie geven om het knopje te verbergen als je het toch niet wilt gebruiken?
Oud 20-03-2009, 12:48
Myuki
Myuki is offline
Ik heb niet 't idee dat er zonder zo'n meldknopje enorm veel bagger op dit forum staat.
Oud 20-03-2009, 12:50
Verwijderd
In oranje staat het mooier, maar ook meer aan de linkerkant. In wit staat het zo neurotisch strak.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 12:51
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
In oranje staat het mooier, maar ook meer aan de linkerkant. In wit staat het zo neurotisch strak.
ik denk dat jij een bruin sterretje nog mooier zou vinden
Oud 20-03-2009, 12:55
knijtert!
knijtert! is offline
Als je zoiets toch invoert waarom dan niet ook meteen bij een PM?
Oud 20-03-2009, 13:00
zeehond23
zeehond23 is offline
Wat een onzin. Als posts ergens niet thuis horen is dat de taak van een fb om die op te merken. Ik voorzie een stortvloed aan loze rapportages van mensen die het ergens niet mee eens zijn, dan wel niet tegen een opmerking hier of daar kunnen. Anaheim heeft dit al eens geprobeerd. Of was dat raven? Een pot nat uiteraard.
Oud 20-03-2009, 13:02
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
hoe werkt het systeem nou eigenlijk? want als een bericht naar ALLE mods worden gestuurd krijg je een situatie waar de ene mod het niet ernstig vind en de andere wel
Oud 20-03-2009, 13:12
Verwijderd
Citaat:
hoe werkt het systeem nou eigenlijk? want als een bericht naar ALLE mods worden gestuurd krijg je een situatie waar de ene mod het niet ernstig vind en de andere wel
Fb's kunnen natuurlijk overleggen. En het is ook aan de fb's van het betreffende forum om te bepalen wat er moet gebeuren, dus het wil niet zeggen dat meteen alle posts die gemeld worden worden aangepast ofzo, dat bepalen de fb's nog steeds gewoon zelf.

Daarnaast is misbruik van die knop natuurlijk niet toegestaan, daar zullen we dan ook tegen optreden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:13
zeehond23
zeehond23 is offline
Plus dat een opmerking voor een persoon wel kwetsend kan zijn, maar voor de persoon waar voor ie is een grapje.

Als ik bijvoorbeeld tegen blaf zeg dat ie een achterlijke aidsneger is, dan kan repelsteeltje zich daar door aangevallen voelen, dan wel het kwetsend ervaren, terwijl blaf zgn over de grond rolt van het lachen.

En zo kan ik nog wel 1000den voorbeelden verzinnen. En eerlijk gezegd, een forum waar ik niet meer tegen ertur kan zeggen dat ik hoop dat zijn kinderen een extra chromosoom hebben, daar wil ik niet aan deel nemen, en ik denk heel veel met mij.
Oud 20-03-2009, 13:18
M@rco
M@rco is offline
Dat is een probleem wat hier (wat mij betreft) los van staat. Het is ook in het verleden al vaker gebeurd dat mensen zijn geband om opmerkingen die grappig bedoeld waren, maar door anderen niet zo geïnterpreteerd werden.
Oud 20-03-2009, 13:20
Verwijderd
Idd, dat heeft weinig te maken met dat meldingssysteem; posts zullen nog steeds in context bekeken moeten worden, fb's bepalen of het grappig is of toch te ver gaat binnen die context, niet alleen op die losse post in de melding.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:32
Verwijderd
Hij staat er wel erg lellek, en opvallend imho. Krijgen alle fb's dan melding of alleen de fb van desbetreffend forum?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is een probleem wat hier (wat mij betreft) los van staat. Het is ook in het verleden al vaker gebeurd dat mensen zijn geband om opmerkingen die grappig bedoeld waren, maar door anderen niet zo geïnterpreteerd werden.
Maar met de meld-knop is de drempel om dit soort kleine zaakjes te melden, wel gigantisch veel lager geworden. De zeikerds worden bevoordeeld, de grappenmakers benadeeld. Dat vind ik een kwalijke zaak.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 16:18
Missy
Missy is offline
Citaat:
(..) En omdat het gerapporteerd is, moet er iets mee gedaan worden. Daardoor komt er een strenger beleid (althans het beleid wordt veel strenger gehanteerd) en daar ben ik geen voorstander van. (..)
Nee hoor, als de FB vindt dat er niks mee gedaan hoeft te worden wordt er niks mee gedaan. Dus dat gaat reuze mee vallen.
Oud 20-03-2009, 17:00
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
onzin missy, deze regeling zal er toe leiden dat er 1 of 2 mierenneukers, zeikers en ander soort tuig de rest zullen terroriseren met hun gewhine en gemeld. of een enorme versoepeling van de regels op onzin zal zo iets tegen kunnen gaan of gewoon onzin helemaal buitensluiten van dit meldingsysteem zodat alleen de erge meldingen nog gezien zullen worden en de rest weer lekker verder kan gaan
Oud 20-03-2009, 17:20
Verwijderd
Wie krijgen de klacht nou te zien? En krijgt de klager een reactie?
Citaat:
ik denk dat jij een bruin sterretje nog mooier zou vinden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 17:21
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
Oud 20-03-2009, 18:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wie krijgen de klacht nou te zien? En krijgt de klager een reactie?
De forumbazen krijgen die klacht te zijn, lijkt me logisch natuurlijk. Als je een reactie wilt, dan kan je zoals eerder ook kon gewoon op M&M posten, dat blijft gewoon nog bestaan.
Oud 20-03-2009, 18:52
Verwijderd
De forumbazen van het betreffende forum, ik presumeer?
Die tweede opmerking had ook gewoon met een net antwoord op de gestelde vraag gekund.

Edit: veel betere plaats voor het knopje. Toch weer die lelijke terug.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 18:58
Verwijderd
Alle fb's kunnen meldingen zien, niet alleen die van het betreffende forum.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 19:03
Rio Jams
Rio Jams is offline
Ah, ok, bedankt.

Dan was die hele post van Wolter onnodig.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 19:04
Verwijderd
Goede knop

De knop is makkelijk en snel te gebruiken en erg handig zolang de forumers er goed mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 19:35
Verwijderd
Ik vind het irritant dat hij naast het quoteknopje staat en ik denk dat ik niet de enige ben die de hele tijd verkeerd klikt. Ook omdat er minder afstand lijkt te zijn tussen die knop en de quoteknop. Kan hij niet meer naar rechts, achter het 'snel reageren op dit bericht'-gebeuren? Dat staat ook mooier, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 19:39
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Kan dat knopje misschien iets minder lelijk en opvallend in de classic skin....

Of een optie geven om het knopje te verbergen als je het toch niet wilt gebruiken?
Dat.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 23:09
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Zo dus jij bent verandwoordelijk voor dit kut idee, je gaat toch niet zomaar nieuwe knopjes plaatsen

ga lekker naar dat andere forum dan hier zitten al genoeg knopjes. Je kunt zelfd de kleuren van het forum veranderen naar grijs wit
Reageren

Regels voor berichten