Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 11:25
Verwijderd
Op verzoek van Angellena:

Ik had het idee opgevat om wat regels op het forum te brengen mbt. Enquette topics met als belangrijkste dat een user eerst toestemming moet vragen aan een mod (via PM/e-mail) om een Enquette topic te mogen openen. Waarbij hij/zij een duidelijke omschrijving geeft van waar de enquette over gaat en waarom hij gehouden wordt. Een standaardopmaak voor dit soort dingen zou ook wel aangenaam zijn maar aangezien je geen tabellen kunt gebruiken op dit forum is dat wat lastiger. Dus mischien is dit een goede toevoeging op de LS FAQ

Wat ook iets is waar ik me persoonlijk wel aan erger is dat sommige topic weinig kans krijgen. In plaats van reply's te trashen wordt er erg makkelijk met slotjes gestrooid of worden topics verplaatst. Ik begrijp dat lifestyle een ruim begrip is en dat het moeilijk is om onderscheid te maken tussen goede topics zoals bijvoorbeeld "het kitsch en wansmaak topic" wat gewoon op LS thuishoort en dingen als "wat voor koffie drink je" wat al wat discutabeler is.

Dan nog 2 andere dingen waarover ik graag even zou zeuren

Neem eens een kijkje op het forum: http://www.gathering.tweakers.net en kijk vooral eens naar de algemene forum regels. Dit is een tamelijk streng forum maar het loopt wel geweldig goed. Door middel van een strak beleid weet iedereen waar hij aan toe is en wat je wel en niet kunt/mag. Ook wat de technische kant betrefd is dit forum erg goed, waarmee ik meteen op mijn 2de punt uitkom. De Quickreply. Het zou erg prettig wezen als die functionaliteit (en ook die van tabellen) zou kunnen worden toegevoegd

Respect als je heel deze lap door hebt gelezen en ik hoop dat dit wat dingen zijn waar jullie iets mee kunnen.

edit

Er schiet me weer wat te binnen

Modjes zouden zogenaamde "modbreaks" moeten gebruiken. Dus zeg maar een reply die behoorlijk opvalt in de lijst door bijvoorbeeld een rood kader eromheen met daarin met grotere/dikkere letters het woord modbreak of iets dergelijks. Op die manier kun je mensen erop attenderen dat het topic niet loopt zoals het hoort en dat er dus wijzigingen zijn aangebracht.

Mensen waarschuwen via PM en dan evt. via officieële waarschuwingen gevolgd door een maand/permanent/dag/week ban.

Niets dan respect voor de modjes maar ik denk eerlijk gezegd dat ze er niet genoeg zijn, door meer mensen als mod aan te stellen kun je spam acties/losgeslagen topics/flamewars snel de kop indrukken.

dat was het wel weer even

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 11:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 14:34
AngelLena
AngelLena is offline
even voor ik inhoudelijk reageer, vraagje: bedoel je hiermee dat je dit alleen voor LS voorstelt of voor het hele forum?
Oud 24-05-2005, 15:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fake schreef op 24-05-2005 @ 12:25 :
Op verzoek van Angellena:

*knip*

dat was het wel weer even

verder ga ik even de hoofdpunten waar je het over hebt kort noteren, dan hebben we even op een rij staan waar we het in dit topic over gaan hebben.

- Enquetes pas plaatsen na toestemming om vage, oppervlakkige en onoverzichtelijke enquetes te voorkomen, plaatsen in een standaard opmaak

- Wat hoort wel en niet op LS

- Je derde alinea kom ik niet helemaal uit wat je daar nou mee voorstelt voor ons. Bij zijn immer geen gathering forum, verschillen zullen altijd blijven, wij werken ook via andere software en alles... Dus wat wil je hier nou precies mee zeggen?

- Invoegen van zogenaamde 'modbreaks' als een topic niet loopt zoals het hoort te lopen

- Zijn er wel genoeg (actieve) mods

Heb ik je hoofdpunten zo goed begrepen en omschreven?
Zo ja kom ik weer op de vraag: gaat dit specifiek om LS of om het hele forum?
Oud 24-05-2005, 16:41
Verwijderd
gathering of tweakers is gewoon een forum net als dit forum, het draait alleen op andere software maar dat is ook niet zo interessant Wat wel interessant is is hun beleid, daarom maar even wat links gemaakt:

algemene faq

forumgedrag

nog een policy

Dit slaat voornamelijk op algemeen forum gedrag, netiquette enzovoort. Mischien wel interessant

Maar ik denk dat de dingen die ik genoemd heb wel van toepassing zijn op meerdere fora, op Muziek escaleert het soms ook bijvoorbeeld. Of topics wel of niet kunnen is van toepassing op Lifestyle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:50
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Fake schreef op 24-05-2005 @ 17:41 :
gathering of tweakers is gewoon een forum net als dit forum, het draait alleen op andere software maar dat is ook niet zo interessant Wat wel interessant is is hun beleid, daarom maar even wat links gemaakt:

algemene faq

forumgedrag

nog een policy

Dit slaat voornamelijk op algemeen forum gedrag, netiquette enzovoort. Mischien wel interessant

Maar ik denk dat de dingen die ik genoemd heb wel van toepassing zijn op meerdere fora, op Muziek escaleert het soms ook bijvoorbeeld. Of topics wel of niet kunnen is van toepassing op Lifestyle
Ik heb het even globaal doorgelezen en het ziet er netjes en gedekt uit. Ik weet alleen niet of wij er iets mee kunnen.
Oud 24-05-2005, 16:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fake schreef op 24-05-2005 @ 17:41 :

algemene faq

forumgedrag

nog een policy

Oke, ik zal de links eens bekijken, maar dat is meer een zaak voor Ieke aangezien het toch om algemene forumregelementen gaat (die we hier uiteraard ook hebben).

verder stel ik voor dat we ieder punt even 1 voor 1 langs gaan als dat kan, je noemt er aardig wat waar we denk ik best wat mee kunnen, dus een beetje overzicht is dan wel zo makkelijk. Je verhaal over enquetes trouwens zijn we al aan't bespreken op admin, die kunnen we eerst overslaan denk ik. Dat verhaal is verder duidelijk, 1 vraag nog: wat voor standaard opmaak had jij in gedachten?

Dan komen we op het punt wat past wel en niet op LS. Ik vind dit persoonlijk ook altijd moeilijk. In principe is alles wel terug te leiden op LS, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom hebben we ook gezegd: alleen topics die direct verband hebben met LS. Maar waar je die grens trekt is en blijft inderdaad een vaag gebied. Meestal bekijken we het per geval, maar echt een duidelijke richtlijn is bijna niet te trekken. Maar als iemand suggesties heeft...
Oud 24-05-2005, 18:44
grensgeval
grensgeval is offline
Het modbreak principe (dus opvallend modden) is wel een goed idee, dan ziet namelijk iedereen dat het niet de bedoeling wat er gebeurde... nu moet je gaan kijken wie het bericht voor het laatst heeft gewijzigd...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 17:08
Verwijderd
standaard opmaak is hier een beetje lastig gezien je geen tabellen kunt gebruiken. maar stel gewoon wat regels op like:

Titel: in een andere letter grootte of dik
Naam:
Reden:
Instelling/School:

iets in die trand
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 17:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fake schreef op 26-05-2005 @ 18:08 :
standaard opmaak is hier een beetje lastig gezien je geen tabellen kunt gebruiken. maar stel gewoon wat regels op like:

Titel: in een andere letter grootte of dik
Naam:
Reden:
Instelling/School:

iets in die trand
Ik zie niet in waarom mensen mijn naam en school moeten weten als ik een enquete op internet wil zetten.
Ook de reden is niet altijd even handig, want het kan de resultaten beïnvloeden.

Verder ben ik tegen dit voorstel (hetgeen mbt enquetes. De rest beantwoord ik een andere keer).
Als iemand anders te lui is om een fatsoenlijke enquete te maken, dan vind ik niet dat ik diegene moet gaan helpen.
En als iemand een oppervlakkige enquete maakt krijgt diegene ook oppervlakkige antwoorden. Blijkbaar neemt diegene daar genoegen mee en kan hij/zij daarmee uit de voeten.
Tenslotte nog: vanaf wanneer is een enquete oppervlakkig en zou ie niet toegestaan moeten worden?
Reageren

Regels voor berichten