Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   gezelschapsspelletjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1749352)

sterrenmeisje 09-04-2009 16:40

gezelschapsspelletjes

omdat ik vond dat we daar een topic over nodig hadden.

wie speelt wat? wie heeft leuke aanraders? zijn er hier nog meer mensen die wél weten hoe Mah Jong echt werkt?

Dark Phoenix 09-04-2009 16:42

Triviant, monopoly, risk en natuurlijk kolonisten van Catan zijn echt win. (y) Jammer dat ik zo weinig mensen ken die het willen spelen.

Kazet Nagorra 09-04-2009 17:13

Schaken. (Y) Risk, poker en triviant zijn ook wel leuk.

TopDrop 09-04-2009 17:17

mijn oom en tante hebben zelfs een speciale mah jong kamer :o maar ik heb geen idee hoe het moet.

Barabas 09-04-2009 17:22

Schaken, dammen en Risk vind ik altijd wel leuk.

Hanneke 09-04-2009 17:31

Spelletjes zijn vaak wel leuk. :Y Zondagavondbezigheid vooral.

Mah jong met een muur enzo toch? Al een tijd niet gespeeld. Verder klaverjassen, maar meestal doen m'n ouders dat met m'n zus en haar man, dus dan zijn alle vier de plaatsen al bezet. Kolonisten en risk is leuk, maar duurt lang en ik kan me nooit zo goed lang aandacht erbij houden. Laatste tijd spelen we vooral vaak Hippe Kippen:

http://www.gamesandtoys.nl/item_imag...ppe_Kippen.jpg

sterrenmeisje 09-04-2009 17:50

hippie kippen? :D
en mah jong met muren enzo idd. al heb ik er geen speciale kamer voor hahaha

speelt er iemand trouwens wel eens Koehandel? dat schijnt echt geniaal te zijn, maar om eerlijk te zijn heb ik het nog nooit in het echt gezien.

Hanneke 09-04-2009 18:47

Hippe kippen, het verhaal is dat de haan op bezoek komt in het kippenhok en dat al die kippen zich dan allemaal gaan opdoffen en gave wolvenspulletjes kopen :p

Koehandel is ook best wel tof, ja. Zit een best wel hoog blufgehalte in en dat is wel tof. :y

Chick Rock 09-04-2009 19:01

Tuurlijk weet ik hoe Mah Jong moet :) dat vind ik echt het leukste spel dat er is! Jammergenoeg wil mijn broer het nooit meer spelen, dus dan hebben we niet genoeg spelers (N)

Verder speelde ik een paar jaar geleden regelmatig Carcasonne, Kolonisten en het LOTR-spel. Laatste jaren speel ik echt nooit meer spelletjes.. Ik weet eigenlijk niet waarom.

TopDrop 09-04-2009 19:10

koehandel heb ik wel een paar keer gespeeld ja. maar ik weet niet zo goed meer hoe het ging. je moet diertjes kopen ofzeuw.

WolterB 09-04-2009 19:35

Ik heb een kast vol :cool:
Idd erg jammer dat er niet al te veel mensen zijn met wie ik geregeld speel :o

Munchkin en Carcassonne zijn favoriet bij mij (y)
Maar Chez Geek, Bang!, Medina, Leeuwenhart, The Dork Tower, Machiavelli, Alhambra, Koehandel en Wollie Bollie zijn ook erg tof:o

Quis 09-04-2009 20:19

Spelletjes :cool:
Ik houd 't meest van: Land in zicht; Elfenland; Carcassonne; Boonanza; Eufraat en Tigris; Risk; Wizard; azen; pokeren (voor zover ik het kan); Catan kaartspel; De beer is los! (leuk met jonge kinderen); Set!; Rozenkoning; Alhambra; Machiavelli (<3); Magic the Gathering; Kardinaal & Koning; La Città en Caesar en Cleopatra.

Nautilus viel tegen en Triviant is het domste spel ooit.

Chick Rock 09-04-2009 20:22

Ik heb echt een hékel aan Monopoly. Waarschijnlijk omdat ik er geen zak van kan.

Dinalfos 09-04-2009 20:32

Beaver Gang (y)

Risk en Het Spookslot ook :cool:

Lisa 09-04-2009 20:41

Ik heb vorige week gekocht:

- Weerwolven van wakkerdam
- Machiavelli

sicilion 09-04-2009 20:45

Dat vraagt om een scholieren.com spelletjes meeting :y

Kolonisten, memory, risk, carcassone, koehandel,.... spelletjes *O*

Bas 09-04-2009 22:14

http://images.buch.de/images-adb/22/...55c11dd4ec.jpg

Dinalfos 09-04-2009 22:52

Peking Mysteries *O*

MartinV 09-04-2009 23:47

Jaah spookslot speelden wij vroeger heel veel. En zo'n Disneyland spel met allemaal attracties waarmee je dingen moest doen, bijvoorbeeld een balletje ergens in laten rollen of een schip in evenwicht houden met zo veel mogelijk schatkisten erop. Best lastig nog.
En Machiavelli is ook erg leuk, mooie plaatjes, goudstukken, coole functies :cool:.

flyaway 09-04-2009 23:59

Ik houd totaal niet van Risk of Stratego.

Wel van Monopoly, Set, Machiavelli, Kolonisten, Poker, Twister.

Uice 10-04-2009 00:42

Hints en Pictionary doe ik het meest. (Y)

Weerwolven is ook leuk. Soms de officiële, soms gewoon met zelfgemaakte kaartjes.

AzN 10-04-2009 00:54

Jenga, als dat ook 'n gezelschapsspelletje is :).

Neko* 10-04-2009 08:53

Gezelschapsspelletjes zijn cool! Alleen eh ja. Ik doe het echt bijna nooit. Mijn broertje heeft een hekel aan spelletjes, en mijn moeder heeft er eigenlijk ook nooit zin in. Dus nu blijft het een beetje bij monopoly, schaken, duizendjagen, puzzelen (al is dat niet heel erg een gezelschapsspel, maar ik doe het altijd met moeder van vriendje dus ik vind van wel:D) en eh d&d.

Oh en magic. En vroeger speelde ik veel bonanza met een vriendin.

sterrenmeisje 10-04-2009 10:06

ja, set! dat speelden we eerst uuuuuuuuren op lowlands, en toen ik daarna over het terrein liep dacht ik: "oew, een pakje marlboro, das een vierkantje. oew, een bierblikje, das een rondje, nu moet ik alleen nog een driehoekje hebben!"

Katje 10-04-2009 11:09

Ha spookslot was gaaf ja :cool:
Ik mag graag pokeren, en dat doe ik ook meerdere keren per week, en ik hou van triviant maar dat wil nooit iemand spelen :'( en monopoly vind ik ook wel leuk. En kolonisten en risk heb ik nooit gespeeld, maar die lijken me wel ok.

sterrenmeisje 10-04-2009 11:13

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 29108874)
Ik heb een kast vol :cool:
Idd erg jammer dat er niet al te veel mensen zijn met wie ik geregeld speel :o

Munchkin en Carcassonne zijn favoriet bij mij (y)

ik heb ook echt een aantal spelletjes, maar op de één of andere manier komt het er bijna nooit van ze erbij te pakken voor een ouderwets avondje plezier ofzo.

en munchkin <333 daar krijg ik mijn vriend altijd zo boos mee! want het is mijn spel en dan speel ik vals en dan wordt ie boos en dan zeg ik: "ehmmm, mijn spel, ik heb het laatste woord, kijk maar in de spelregels" :evil: :D

oew, en Skip-bo is ook zo'n verslavend rotspelletje trouwens, net als Set!
en kent iemand Perudo? dat is een dobbelspelletje, ook echt heel leuk.

Lisa 10-04-2009 11:21

set http://deslyxie.nl/forum/images/smilies/liefdx83.gif
betoverde doolhof http://deslyxie.nl/forum/images/smilies/liefdx83.gif
Jenga http://deslyxie.nl/forum/images/smilies/liefdx83.gif

Stefenootje 10-04-2009 12:19

Van heel veel spelletjes hier heb ik echt nog nooit gehoord. :confused:

Lisa 10-04-2009 12:20

Triviantachtigespelletjes http://deslyxie.nl/forum/images/smilies/liefdx83.gif

Kazet Nagorra 10-04-2009 12:30

Wat mensen leuk vinden aan Monopoly is me overigens een raadsel, het is een puur geluksspel.

Bas 10-04-2009 12:31

Oooooooh, kent iemand hier Stef Stuntpiloot? :cool::cool:

Bas 10-04-2009 12:31

http://www.spellengek.nl/afbeeldinge...tuntpiloot.jpg

*O*

Pippeloen 10-04-2009 12:32

Ik hou niet echt van spelletjes, ik ben er te ongedurig voor.

geen punt :| 10-04-2009 13:59

Ik hou van Carcassonne, ik vind het een prachtspel. We hebben 'm compleet uitgebreid, op de laatste uitbreiding na. De torentjes doen we er nooit in, die zijn vervelend. Het "middenstuk" (zo'n klein doosje) vind ik het leukst, maar dat willen mijn medespelers er nooit in.

Morgenland is een andere favoriet, maar dat spel kan niemand van me winnen *kucharrogantiekuch* dus dat spelen we nooit meer :(

Catan en Risk vind ik niet leuk, omdat het teveel van dobbelstenen afhangt. Om het nog maar niet te hebben over Monopoly.

Hanneke 10-04-2009 15:03

Set vind ik echt heel stom. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet kan :p Carcasonne is dat dat je dan kloosters moet verzamelen of grasveldjes of weet ik veel hoe was dat ook al weer? Heb dat geloof ik een keer gespeeld.

remy476 10-04-2009 15:12

triviant, monopoly, kaarten en dat spel met dat tekenen en uitbeeldene enzo owja party en co

Cherry Springs 10-04-2009 16:38

Wat pippeloen zegt. Hoewel ik dingen als ezelen wel grappig vind.
Ik ben heel erg slecht in Risk, in set wel iets beter. Koehandel was geloof ik wel leuk, dat speelden we op de basisschool.
Ik heb mahjong op de computer maar dat is vast niet hetzelfde als IRL.

Maanmeisje 10-04-2009 18:13

Spelletjes! <3 *O*

M'n favorieten zijn kolonisten, triviant, koehandel ennnn klauterkabouters :o Laatst heb ik brainstorm weer her-ontdekt, dat is niet zo heel bekend geloof ik maar wel leuk!

Dingen als monopoly en risk vind ik stom want dat duurt te lang en dan wordt het zo snel saaiii

Neko* 10-04-2009 18:15

Ik snap niet wat iedereen zeurt over monopoly en lang duren. -O- Als we het hier in huis spelen is het met een uurtje/anderhalf echt wel afgelopen. Zo raar is dat toch niet?

Maanmeisje 10-04-2009 18:18

Nou, dat doen jullie dat toch best snel! Wanneer ik vroeger met m'n ouders monoploy speelde deden we daar meestal dik twee uur over..

al vind ik anderhalf uur voor een spelletje ook lang :o

Andijvie 10-04-2009 18:20

Monopoly vind ik fantastisch, ik wil altijd dolgraag de bank zijn enzo. En ik verlies eigenlijk altijd, maar toch blijft 't leuk :D En wij doen daar ook makkelijk 2 uur over, voor 't echt uitgespeeld is.

Cluedo vind ik ook ontzettend leuk, maar helaas zijn we maar met z'n tweeën en dan is 't niet echt leuk te spelen (dan moet 't al met rare regels enzo, niet leuk).
't Kaartspel van Catan hebben we ook veel gespeeld, was altijd leuk, maar nu zijn we er een beetje op uitgekeken, vooral omdat je niet echt last hebt van elkaar; je speelt vooral zelf, en af en toe komt er een kaart waarmee je iemand kan 'pesten'. 't Bordspel vind ik heel snel eentoning worden.

Nog een spel wat ik erg leuk vind is Crypto, op de kaarten staan getallen van 1 t/m 24, je legt er vijf neer en dan één uitkomstkaart, met die vijf kaarten moet je proberen tot die uitkomst te komen (met behulp van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen natuurlijk). Zo snel mogelijk. Echt leuk om te merken dat je daar super snel in kan worden.

Oh, en Stratego vind ik bij vlagen ook heel leuk :Y

Lucky Luciano 10-04-2009 18:21

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 29110477)
Wat mensen leuk vinden aan Monopoly is me overigens een raadsel, het is een puur geluksspel.

Nee hoor, het is ook tactiek. Maar uiteraard moet je wel wat mazzel hebben

Andijvie 10-04-2009 18:27

Ik speelde zelfs een tijdje monopoly op de pc :o Maar dat is dan weer helemaal níet leuk en heel irritant.

Kazet Nagorra 10-04-2009 20:18

Citaat:

Lucky Luciano schreef: (Bericht 29111355)
Nee hoor, het is ook tactiek. Maar uiteraard moet je wel wat mazzel hebben

Tja, er is een tactisch element in het ruilen van straten met anderen, maar de rest is puur geluk.

Freyja 10-04-2009 22:23

Ik heb net genadeloos verloren met kolonisten-met-steden-en-ridders en ik word daar zó chagrijnig van. Ik kan best tegen mijn verlies als het bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd is en de tegenpartij daadwerkelijk beter speelt, maar met gezelschapsspelletjes, en dan het kansgedeelte, word ik echt bloedlink als ik gewoon nóóit grondstoffen krijg omdat er het hele spel lang geen 9 wordt gegooid en m'n vriendin me met dan vervolgens niet één maar met dríe ontwikkelingskaarten te pakken neemt zodat ik letterlijk zes ronden lang níks meer kan doen :mad::mad::mad:

Ahem.

Lucky Luciano 10-04-2009 22:32

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 29111712)
Tja, er is een tactisch element in het ruilen van straten met anderen, maar de rest is puur geluk.

Niet helemaal, redelijkerwijs is er een methode waarbij je vaker wint dan anders. Uiteraard heb je natuurlijk kans dat de dobbelstenen niet meewerken, maar als je dat uitmiddelt, is het winnen toch vrij eenvoudig.

Lucky Luciano 10-04-2009 22:33

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 29112231)
Ik heb net genadeloos verloren met kolonisten-met-steden-en-ridders en ik word daar zó chagrijnig van. Ik kan best tegen mijn verlies als het bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd is en de tegenpartij daadwerkelijk beter speelt, maar met gezelschapsspelletjes, en dan het kansgedeelte, word ik echt bloedlink als ik gewoon nóóit grondstoffen krijg omdat er het hele spel lang geen 9 wordt gegooid en m'n vriendin me met dan vervolgens niet één maar met dríe ontwikkelingskaarten te pakken neemt zodat ik letterlijk zes ronden lang níks meer kan doen :mad::mad::mad:

Ahem.

O ik heb een paar keer Catan gespeeld en het resulteerde er elke keer in dat na 3 ronden niemand meer met mij wilde handelen:o

Lucky Luciano 10-04-2009 22:34

Mijn favoriete spel is overigens Stratego. Het enige probleem is dat ik niemand heb om tegen te spelen, ik heb het ook op de computer, maar ik win altijd. De computer is of te dom of te arrogant.

O en vroeger had ik ook een of ander spel dat je een museum moest beveiligen, dat vond ik ook grappig.

Barabas 10-04-2009 22:35

Risk op het internet is nog best leuk. (y) heb het een paar keer gedaan, jammer is wel dat als bij een van de vaak meer dan vier spelers het internet het heel even niet doet of de pc vastloopt, het spel bij iedereen vastloopt, en je dan weer opnieuw moet beginnen (n)

Lucky Luciano 10-04-2009 22:36

Oja Risk vind ik ook altijd wel ok, hoewel ik het wel altijd speel dat je legers krijgt elke beurt afhankelijk van het aantal landjes, anders duurt het te lang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.