Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik hou van Carcassonne, ik vind het een prachtspel. We hebben 'm compleet uitgebreid, op de laatste uitbreiding na. De torentjes doen we er nooit in, die zijn vervelend. Het "middenstuk" (zo'n klein doosje) vind ik het leukst, maar dat willen mijn medespelers er nooit in.
Morgenland is een andere favoriet, maar dat spel kan niemand van me winnen *kucharrogantiekuch* dus dat spelen we nooit meer ![]() Catan en Risk vind ik niet leuk, omdat het teveel van dobbelstenen afhangt. Om het nog maar niet te hebben over Monopoly.
|
Wat pippeloen zegt. Hoewel ik dingen als ezelen wel grappig vind.
Ik ben heel erg slecht in Risk, in set wel iets beter. Koehandel was geloof ik wel leuk, dat speelden we op de basisschool. Ik heb mahjong op de computer maar dat is vast niet hetzelfde als IRL.
|
Spelletjes! <3
![]() M'n favorieten zijn kolonisten, triviant, koehandel ennnn klauterkabouters ![]() Dingen als monopoly en risk vind ik stom want dat duurt te lang en dan wordt het zo snel saaiii
|
Verwijderd
|
Monopoly vind ik fantastisch, ik wil altijd dolgraag de bank zijn enzo. En ik verlies eigenlijk altijd, maar toch blijft 't leuk
![]() Cluedo vind ik ook ontzettend leuk, maar helaas zijn we maar met z'n tweeën en dan is 't niet echt leuk te spelen (dan moet 't al met rare regels enzo, niet leuk). 't Kaartspel van Catan hebben we ook veel gespeeld, was altijd leuk, maar nu zijn we er een beetje op uitgekeken, vooral omdat je niet echt last hebt van elkaar; je speelt vooral zelf, en af en toe komt er een kaart waarmee je iemand kan 'pesten'. 't Bordspel vind ik heel snel eentoning worden. Nog een spel wat ik erg leuk vind is Crypto, op de kaarten staan getallen van 1 t/m 24, je legt er vijf neer en dan één uitkomstkaart, met die vijf kaarten moet je proberen tot die uitkomst te komen (met behulp van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen natuurlijk). Zo snel mogelijk. Echt leuk om te merken dat je daar super snel in kan worden. Oh, en Stratego vind ik bij vlagen ook heel leuk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb net genadeloos verloren met kolonisten-met-steden-en-ridders en ik word daar zó chagrijnig van. Ik kan best tegen mijn verlies als het bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd is en de tegenpartij daadwerkelijk beter speelt, maar met gezelschapsspelletjes, en dan het kansgedeelte, word ik echt bloedlink als ik gewoon nóóit grondstoffen krijg omdat er het hele spel lang geen 9 wordt gegooid en m'n vriendin me met dan vervolgens niet één maar met dríe ontwikkelingskaarten te pakken neemt zodat ik letterlijk zes ronden lang níks meer kan doen
![]() ![]() ![]() Ahem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn favoriete spel is overigens Stratego. Het enige probleem is dat ik niemand heb om tegen te spelen, ik heb het ook op de computer, maar ik win altijd. De computer is of te dom of te arrogant.
O en vroeger had ik ook een of ander spel dat je een museum moest beveiligen, dat vond ik ook grappig. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Gezelschapsspelletjes Jasper1986 | 0 | 05-01-2016 09:29 | |
Vrije tijd |
Sjoelen catootje | 25 | 23-03-2006 12:39 | |
De Kantine |
PimPamPet-Categorieën diamondvoodoo | 21 | 02-04-2003 19:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht van Jennis (Skye) gemaakt op mijn songtext Secreet | 3 | 19-08-2002 17:59 | |
Games |
forum-vraagje red_hot_chilli_pieper | 3 | 10-12-2001 16:09 |