Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2009, 16:40
Verwijderd
omdat ik vond dat we daar een topic over nodig hadden.

wie speelt wat? wie heeft leuke aanraders? zijn er hier nog meer mensen die wél weten hoe Mah Jong echt werkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2009, 16:42
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Triviant, monopoly, risk en natuurlijk kolonisten van Catan zijn echt win. Jammer dat ik zo weinig mensen ken die het willen spelen.
Oud 09-04-2009, 17:13
Verwijderd
Schaken. Risk, poker en triviant zijn ook wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:17
TopDrop
TopDrop is offline
mijn oom en tante hebben zelfs een speciale mah jong kamer maar ik heb geen idee hoe het moet.
Oud 09-04-2009, 17:22
Verwijderd
Schaken, dammen en Risk vind ik altijd wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:31
Hanneke
Hanneke is offline
Spelletjes zijn vaak wel leuk. Zondagavondbezigheid vooral.

Mah jong met een muur enzo toch? Al een tijd niet gespeeld. Verder klaverjassen, maar meestal doen m'n ouders dat met m'n zus en haar man, dus dan zijn alle vier de plaatsen al bezet. Kolonisten en risk is leuk, maar duurt lang en ik kan me nooit zo goed lang aandacht erbij houden. Laatste tijd spelen we vooral vaak Hippe Kippen:

Oud 09-04-2009, 17:50
Verwijderd
hippie kippen?
en mah jong met muren enzo idd. al heb ik er geen speciale kamer voor hahaha

speelt er iemand trouwens wel eens Koehandel? dat schijnt echt geniaal te zijn, maar om eerlijk te zijn heb ik het nog nooit in het echt gezien.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 18:47
Hanneke
Hanneke is offline
Hippe kippen, het verhaal is dat de haan op bezoek komt in het kippenhok en dat al die kippen zich dan allemaal gaan opdoffen en gave wolvenspulletjes kopen

Koehandel is ook best wel tof, ja. Zit een best wel hoog blufgehalte in en dat is wel tof.
Oud 09-04-2009, 19:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Tuurlijk weet ik hoe Mah Jong moet dat vind ik echt het leukste spel dat er is! Jammergenoeg wil mijn broer het nooit meer spelen, dus dan hebben we niet genoeg spelers

Verder speelde ik een paar jaar geleden regelmatig Carcasonne, Kolonisten en het LOTR-spel. Laatste jaren speel ik echt nooit meer spelletjes.. Ik weet eigenlijk niet waarom.
Oud 09-04-2009, 19:10
TopDrop
TopDrop is offline
koehandel heb ik wel een paar keer gespeeld ja. maar ik weet niet zo goed meer hoe het ging. je moet diertjes kopen ofzeuw.
Oud 09-04-2009, 19:35
WolterB
WolterB is offline
Ik heb een kast vol
Idd erg jammer dat er niet al te veel mensen zijn met wie ik geregeld speel

Munchkin en Carcassonne zijn favoriet bij mij
Maar Chez Geek, Bang!, Medina, Leeuwenhart, The Dork Tower, Machiavelli, Alhambra, Koehandel en Wollie Bollie zijn ook erg tof
Oud 09-04-2009, 20:19
Verwijderd
Spelletjes
Ik houd 't meest van: Land in zicht; Elfenland; Carcassonne; Boonanza; Eufraat en Tigris; Risk; Wizard; azen; pokeren (voor zover ik het kan); Catan kaartspel; De beer is los! (leuk met jonge kinderen); Set!; Rozenkoning; Alhambra; Machiavelli (<3); Magic the Gathering; Kardinaal & Koning; La Città en Caesar en Cleopatra.

Nautilus viel tegen en Triviant is het domste spel ooit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb echt een hékel aan Monopoly. Waarschijnlijk omdat ik er geen zak van kan.
Oud 09-04-2009, 20:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Beaver Gang

Risk en Het Spookslot ook
Oud 09-04-2009, 20:41
Verwijderd
Ik heb vorige week gekocht:

- Weerwolven van wakkerdam
- Machiavelli
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:45
sicilion
sicilion is offline
Dat vraagt om een scholieren.com spelletjes meeting

Kolonisten, memory, risk, carcassone, koehandel,.... spelletjes
Oud 09-04-2009, 22:14
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 22:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Peking Mysteries
Oud 09-04-2009, 23:47
MartinV
MartinV is offline
Jaah spookslot speelden wij vroeger heel veel. En zo'n Disneyland spel met allemaal attracties waarmee je dingen moest doen, bijvoorbeeld een balletje ergens in laten rollen of een schip in evenwicht houden met zo veel mogelijk schatkisten erop. Best lastig nog.
En Machiavelli is ook erg leuk, mooie plaatjes, goudstukken, coole functies .
Oud 09-04-2009, 23:59
flyaway
flyaway is offline
Ik houd totaal niet van Risk of Stratego.

Wel van Monopoly, Set, Machiavelli, Kolonisten, Poker, Twister.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 00:42
Uice
Uice is offline
Hints en Pictionary doe ik het meest.

Weerwolven is ook leuk. Soms de officiële, soms gewoon met zelfgemaakte kaartjes.
Oud 10-04-2009, 00:54
AzN
AzN is offline
Jenga, als dat ook 'n gezelschapsspelletje is .
Oud 10-04-2009, 08:53
Neko*
Neko* is offline
Gezelschapsspelletjes zijn cool! Alleen eh ja. Ik doe het echt bijna nooit. Mijn broertje heeft een hekel aan spelletjes, en mijn moeder heeft er eigenlijk ook nooit zin in. Dus nu blijft het een beetje bij monopoly, schaken, duizendjagen, puzzelen (al is dat niet heel erg een gezelschapsspel, maar ik doe het altijd met moeder van vriendje dus ik vind van wel) en eh d&d.

Oh en magic. En vroeger speelde ik veel bonanza met een vriendin.
Oud 10-04-2009, 10:06
Verwijderd
ja, set! dat speelden we eerst uuuuuuuuren op lowlands, en toen ik daarna over het terrein liep dacht ik: "oew, een pakje marlboro, das een vierkantje. oew, een bierblikje, das een rondje, nu moet ik alleen nog een driehoekje hebben!"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 11:09
Verwijderd
Ha spookslot was gaaf ja
Ik mag graag pokeren, en dat doe ik ook meerdere keren per week, en ik hou van triviant maar dat wil nooit iemand spelen en monopoly vind ik ook wel leuk. En kolonisten en risk heb ik nooit gespeeld, maar die lijken me wel ok.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2009, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een kast vol
Idd erg jammer dat er niet al te veel mensen zijn met wie ik geregeld speel

Munchkin en Carcassonne zijn favoriet bij mij
ik heb ook echt een aantal spelletjes, maar op de één of andere manier komt het er bijna nooit van ze erbij te pakken voor een ouderwets avondje plezier ofzo.

en munchkin <333 daar krijg ik mijn vriend altijd zo boos mee! want het is mijn spel en dan speel ik vals en dan wordt ie boos en dan zeg ik: "ehmmm, mijn spel, ik heb het laatste woord, kijk maar in de spelregels"

oew, en Skip-bo is ook zo'n verslavend rotspelletje trouwens, net als Set!
en kent iemand Perudo? dat is een dobbelspelletje, ook echt heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 11:21
Verwijderd
set
betoverde doolhof
Jenga
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:19
Verwijderd
Van heel veel spelletjes hier heb ik echt nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:20
Verwijderd
Triviantachtigespelletjes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:30
Verwijderd
Wat mensen leuk vinden aan Monopoly is me overigens een raadsel, het is een puur geluksspel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:31
Verwijderd
Oooooooh, kent iemand hier Stef Stuntpiloot?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:31
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 12:32
Verwijderd
Ik hou niet echt van spelletjes, ik ben er te ongedurig voor.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 13:59
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik hou van Carcassonne, ik vind het een prachtspel. We hebben 'm compleet uitgebreid, op de laatste uitbreiding na. De torentjes doen we er nooit in, die zijn vervelend. Het "middenstuk" (zo'n klein doosje) vind ik het leukst, maar dat willen mijn medespelers er nooit in.

Morgenland is een andere favoriet, maar dat spel kan niemand van me winnen *kucharrogantiekuch* dus dat spelen we nooit meer

Catan en Risk vind ik niet leuk, omdat het teveel van dobbelstenen afhangt. Om het nog maar niet te hebben over Monopoly.
Oud 10-04-2009, 15:03
Hanneke
Hanneke is offline
Set vind ik echt heel stom. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet kan Carcasonne is dat dat je dan kloosters moet verzamelen of grasveldjes of weet ik veel hoe was dat ook al weer? Heb dat geloof ik een keer gespeeld.
Oud 10-04-2009, 15:12
remy476
remy476 is offline
triviant, monopoly, kaarten en dat spel met dat tekenen en uitbeeldene enzo owja party en co
Oud 10-04-2009, 16:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat pippeloen zegt. Hoewel ik dingen als ezelen wel grappig vind.
Ik ben heel erg slecht in Risk, in set wel iets beter. Koehandel was geloof ik wel leuk, dat speelden we op de basisschool.
Ik heb mahjong op de computer maar dat is vast niet hetzelfde als IRL.
Oud 10-04-2009, 18:13
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Spelletjes! <3

M'n favorieten zijn kolonisten, triviant, koehandel ennnn klauterkabouters Laatst heb ik brainstorm weer her-ontdekt, dat is niet zo heel bekend geloof ik maar wel leuk!

Dingen als monopoly en risk vind ik stom want dat duurt te lang en dan wordt het zo snel saaiii
Oud 10-04-2009, 18:15
Neko*
Neko* is offline
Ik snap niet wat iedereen zeurt over monopoly en lang duren. Als we het hier in huis spelen is het met een uurtje/anderhalf echt wel afgelopen. Zo raar is dat toch niet?
Oud 10-04-2009, 18:18
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Nou, dat doen jullie dat toch best snel! Wanneer ik vroeger met m'n ouders monoploy speelde deden we daar meestal dik twee uur over..

al vind ik anderhalf uur voor een spelletje ook lang
Oud 10-04-2009, 18:20
Verwijderd
Monopoly vind ik fantastisch, ik wil altijd dolgraag de bank zijn enzo. En ik verlies eigenlijk altijd, maar toch blijft 't leuk En wij doen daar ook makkelijk 2 uur over, voor 't echt uitgespeeld is.

Cluedo vind ik ook ontzettend leuk, maar helaas zijn we maar met z'n tweeën en dan is 't niet echt leuk te spelen (dan moet 't al met rare regels enzo, niet leuk).
't Kaartspel van Catan hebben we ook veel gespeeld, was altijd leuk, maar nu zijn we er een beetje op uitgekeken, vooral omdat je niet echt last hebt van elkaar; je speelt vooral zelf, en af en toe komt er een kaart waarmee je iemand kan 'pesten'. 't Bordspel vind ik heel snel eentoning worden.

Nog een spel wat ik erg leuk vind is Crypto, op de kaarten staan getallen van 1 t/m 24, je legt er vijf neer en dan één uitkomstkaart, met die vijf kaarten moet je proberen tot die uitkomst te komen (met behulp van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen natuurlijk). Zo snel mogelijk. Echt leuk om te merken dat je daar super snel in kan worden.

Oh, en Stratego vind ik bij vlagen ook heel leuk
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Wat mensen leuk vinden aan Monopoly is me overigens een raadsel, het is een puur geluksspel.
Nee hoor, het is ook tactiek. Maar uiteraard moet je wel wat mazzel hebben
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 18:27
Verwijderd
Ik speelde zelfs een tijdje monopoly op de pc Maar dat is dan weer helemaal níet leuk en heel irritant.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, het is ook tactiek. Maar uiteraard moet je wel wat mazzel hebben
Tja, er is een tactisch element in het ruilen van straten met anderen, maar de rest is puur geluk.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:23
Verwijderd
Ik heb net genadeloos verloren met kolonisten-met-steden-en-ridders en ik word daar zó chagrijnig van. Ik kan best tegen mijn verlies als het bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd is en de tegenpartij daadwerkelijk beter speelt, maar met gezelschapsspelletjes, en dan het kansgedeelte, word ik echt bloedlink als ik gewoon nóóit grondstoffen krijg omdat er het hele spel lang geen 9 wordt gegooid en m'n vriendin me met dan vervolgens niet één maar met dríe ontwikkelingskaarten te pakken neemt zodat ik letterlijk zes ronden lang níks meer kan doen

Ahem.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Tja, er is een tactisch element in het ruilen van straten met anderen, maar de rest is puur geluk.
Niet helemaal, redelijkerwijs is er een methode waarbij je vaker wint dan anders. Uiteraard heb je natuurlijk kans dat de dobbelstenen niet meewerken, maar als je dat uitmiddelt, is het winnen toch vrij eenvoudig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net genadeloos verloren met kolonisten-met-steden-en-ridders en ik word daar zó chagrijnig van. Ik kan best tegen mijn verlies als het bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd is en de tegenpartij daadwerkelijk beter speelt, maar met gezelschapsspelletjes, en dan het kansgedeelte, word ik echt bloedlink als ik gewoon nóóit grondstoffen krijg omdat er het hele spel lang geen 9 wordt gegooid en m'n vriendin me met dan vervolgens niet één maar met dríe ontwikkelingskaarten te pakken neemt zodat ik letterlijk zes ronden lang níks meer kan doen

Ahem.
O ik heb een paar keer Catan gespeeld en het resulteerde er elke keer in dat na 3 ronden niemand meer met mij wilde handelen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:34
Verwijderd
Mijn favoriete spel is overigens Stratego. Het enige probleem is dat ik niemand heb om tegen te spelen, ik heb het ook op de computer, maar ik win altijd. De computer is of te dom of te arrogant.

O en vroeger had ik ook een of ander spel dat je een museum moest beveiligen, dat vond ik ook grappig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:35
Verwijderd
Risk op het internet is nog best leuk. heb het een paar keer gedaan, jammer is wel dat als bij een van de vaak meer dan vier spelers het internet het heel even niet doet of de pc vastloopt, het spel bij iedereen vastloopt, en je dan weer opnieuw moet beginnen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 22:36
Verwijderd
Oja Risk vind ik ook altijd wel ok, hoewel ik het wel altijd speel dat je legers krijgt elke beurt afhankelijk van het aantal landjes, anders duurt het te lang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten