![]() |
[PIII Mo-Bo] Hij doet het niet (meer) :(
Hoihoi allemaal,
Ik heb van iemand een kast en een PIII MoBo met 500 mhz cpu gehad. Nu heb ik m aangesloten en hij doet het niet:( Als ik m aanzet dan krijg ik ten eerste al geen beeld en hij valt na 10 seconden uit. Daarna krijg je m helemaal niet meer aan, helemaal dood. Dan moet je de stekker eruit halen en er weer in doen en dan gaat ie weer voor een paar seconden aan, en zo blijft het maar doorgaan. Soms kan je ook een beetje een verbrande lucht ruiken. Nu heb ik het al met een andere voeding geprobeerd en dan doet ie precies het zelfde. Ik heb ook al nieuwe koelpasta tussen de koelplaat en cpu gedaan. En hij blijft het maar niet doen. Weet iemand misschien wat dit kan zijn???? En hoe ik dit op kan lossen?? Alvast bedankt, Groetjes Stefan |
Niemand?????
Ik moet het echt snel weten, is belangrijk. Please help. |
De verbrande lucht kan komen door een kapotte ventilator zodat alles te warm wordt.En verder kan je RAM geheugen er niet of niet goed inzitten of is misschien kapot en dat ie daarom niet opstart.Dat heb ik namelijk ook weleens gehad toen er geen geheugen inzat.
|
Ja maar de cpu-fan doet het gewoon en het geheugen heb ik zelfs ook al verwisseld en opnieuw erin geklikt en alles.
Ik heb echt al van alles geprobeerd maar het lukt maar niet. Een vriend van me dacht dat er misschien ergens op het mobo een kortsluiting was, maar hoe kan dat dan zo maar ineens gebeuren?? en hoe kan ik die kortsluiting vinden dan? |
Mobo kapot, kan zomaar. Ik heb indertijd mijn pc door een pc-boer laten nakijken, voor €15 ofzo, kwam tot die conclusie. Weet niet waarom die dingen kapot gaan, zijn vaag.
|
wat een gebl@@t hier allemaal :rolleyes:
Duidelijk een kapotte voeding die eventueel je mobo (kan) naar de haaien heeft gehaald. Probeer een goede voeding, van het juiste merk ( antec e.d.) en zorg dat alles juist is aangesloten. Succes, Moonspell |
Kijk je chips eens goed na. Mocht er iets van voedingsregulatoren oid op je moederbord verbranden (waar veelal een verbrande lucht vandaan komt), dan is dat direct op 1 van de chips te zien. Even kijken of dat niet het geval is dus.
|
Citaat:
|
Test je geheugen even op die andere machine.
Anyway, als 't de voeding niet is, 't geheugen niet is, zou je ook nog eens de CPU kunnen wisselen (als je daar de middelen voor hebt, that is). Moeilijk zijn dat soort problemen. |
Tja komt ervan als je met pentium begint. AMD rulez! :D
|
Citaat:
|
Hoe sit het moederbord vast? Als je die met schroeven zo op je kast hebt zitten lekt er stroom. Ga eens met een schroevendraaier met zo'n lampje er in je kast bij na of hij geen stroom lekt.
Suc6 |
Citaat:
Maar iig bedankt voor de tip hoor :):) |
Citaat:
|
Citaat:
Ken je niet tegen de waarheid?? O kan ik me best voorstellen als je zo'n duur ding heb aangeschaft en dan erachter komt dat ie niet zoveel waard is... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zo goed als jij. Beter dan jij. Omdat ik die cq er tussen zette dacht ik laat ik maar meteen de 2 vormen van als/dan erbij zetten :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |