Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 16:03
Steefzz
Steefzz is offline
Hoihoi allemaal,

Ik heb van iemand een kast en een PIII MoBo met 500 mhz cpu gehad. Nu heb ik m aangesloten en hij doet het niet
Als ik m aanzet dan krijg ik ten eerste al geen beeld en hij valt na 10 seconden uit. Daarna krijg je m helemaal niet meer aan, helemaal dood. Dan moet je de stekker eruit halen en er weer in doen en dan gaat ie weer voor een paar seconden aan, en zo blijft het maar doorgaan.

Soms kan je ook een beetje een verbrande lucht ruiken. Nu heb ik het al met een andere voeding geprobeerd en dan doet ie precies het zelfde. Ik heb ook al nieuwe koelpasta tussen de koelplaat en cpu gedaan. En hij blijft het maar niet doen.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn???? En hoe ik dit op kan lossen??

Alvast bedankt,

Groetjes Stefan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 16:59
Steefzz
Steefzz is offline
Niemand?????

Ik moet het echt snel weten, is belangrijk. Please help.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:25
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
De verbrande lucht kan komen door een kapotte ventilator zodat alles te warm wordt.En verder kan je RAM geheugen er niet of niet goed inzitten of is misschien kapot en dat ie daarom niet opstart.Dat heb ik namelijk ook weleens gehad toen er geen geheugen inzat.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 19:12
Steefzz
Steefzz is offline
Ja maar de cpu-fan doet het gewoon en het geheugen heb ik zelfs ook al verwisseld en opnieuw erin geklikt en alles.

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar het lukt maar niet.

Een vriend van me dacht dat er misschien ergens op het mobo een kortsluiting was, maar hoe kan dat dan zo maar ineens gebeuren?? en hoe kan ik die kortsluiting vinden dan?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:09
tacidvs
tacidvs is offline
Mobo kapot, kan zomaar. Ik heb indertijd mijn pc door een pc-boer laten nakijken, voor €15 ofzo, kwam tot die conclusie. Weet niet waarom die dingen kapot gaan, zijn vaag.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:52
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
wat een gebl@@t hier allemaal

Duidelijk een kapotte voeding die eventueel je mobo (kan) naar de haaien heeft gehaald.

Probeer een goede voeding, van het juiste merk ( antec e.d.)
en zorg dat alles juist is aangesloten.

Succes,

Moonspell
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:53
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Kijk je chips eens goed na. Mocht er iets van voedingsregulatoren oid op je moederbord verbranden (waar veelal een verbrande lucht vandaan komt), dan is dat direct op 1 van de chips te zien. Even kijken of dat niet het geval is dus.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:54
Steefzz
Steefzz is offline
Citaat:
Moonspell schreef:
Duidelijk een kapotte voeding die eventueel je mobo (kan) naar de haaien heeft gehaald.

Probeer een goede voeding, van het juiste merk ( antec e.d.)
en zorg dat alles juist is aangesloten.

Succes,

Moonspell
Ik heb het dus ook geprobeerd met de voeding van de pc waar ik nu op ziet en die voeding doet het perfect. Dus lijkt het mij dat het dus juist niet aan de voeding ligt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:07
Verwijderd
Test je geheugen even op die andere machine.

Anyway, als 't de voeding niet is, 't geheugen niet is, zou je ook nog eens de CPU kunnen wisselen (als je daar de middelen voor hebt, that is).

Moeilijk zijn dat soort problemen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 23:18
DoubleCheck
Avatar van DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Tja komt ervan als je met pentium begint. AMD rulez!
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 23:35
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Tja komt ervan als je met pentium begint. AMD rulez!
Hartstikke bedankt voor deze nuttige bijdrage, maar dit soort onzin mag je in 't vervolg dus wel voor je houden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 09:32
florisoe
florisoe is offline
Hoe sit het moederbord vast? Als je die met schroeven zo op je kast hebt zitten lekt er stroom. Ga eens met een schroevendraaier met zo'n lampje er in je kast bij na of hij geen stroom lekt.

Suc6
__________________
Homo homini lupus est!!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:01
Steefzz
Steefzz is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Tja komt ervan als je met pentium begint. AMD rulez!
De Computer die ik altijd gebruikt is een AMD menneke
Maar iig bedankt voor de tip hoor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 23:02
Steefzz
Steefzz is offline
Citaat:
florisoe schreef:
Hoe sit het moederbord vast? Als je die met schroeven zo op je kast hebt zitten lekt er stroom. Ga eens met een schroevendraaier met zo'n lampje er in je kast bij na of hij geen stroom lekt.

Suc6
mmm kan ik wel eens proberen misschien alleen ik heb het dus geprobeerd toen het MoBo nog in de kast hing maar ik heb het ook zonder de kast eromheen aangesloten. Nog steeds het zelfde probleem. Ik begin er steeds meer in te geloven dat heel het zakie gewoon rijp is voor de vuilnisbak....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 23:51
DoubleCheck
Avatar van DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
Koen schreef:


Hartstikke bedankt voor deze nuttige bijdrage, maar dit soort onzin mag je in 't vervolg dus wel voor je houden.

Ken je niet tegen de waarheid?? O kan ik me best voorstellen als je zo'n duur ding heb aangeschaft en dan erachter komt dat ie niet zoveel waard is...
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 06:53
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:



Ken je niet tegen de waarheid?? O kan ik me best voorstellen als je zo'n duur ding heb aangeschaft en dan erachter komt dat ie niet zoveel waard is...
Grapjas. Ik heb al jaren een P3 en die bevalt me PRIMA. Ga jij mij alsjeblieft niet vertellen wat voor CPU ik moet kopen, dat weet ik net zo goed cq beter als/dan jij.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:


Grapjas. Ik heb al jaren een P3 en die bevalt me PRIMA. Ga jij mij alsjeblieft niet vertellen wat voor CPU ik moet kopen, dat weet ik net zo goed cq beter als/dan jij.
Dán, Koen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:54
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Dán, Koen
Daarom zeg ik, als/dan.

Net zo goed als jij.
Beter dan jij.

Omdat ik die cq er tussen zette dacht ik laat ik maar meteen de 2 vormen van als/dan erbij zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.