![]() |
Oorsuizen (bedoel niet de kwaal)
Even gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Af en toe wanneer ik mij inspan heb ik last van oorsuizen, maar ik kan ze wel zelf stoppen.
Bijvoorbeeld gisteren spande ik mijn hoofd een beetje toen ik naar beneden keek en toen ik hoorde dat het enge suizen begon keek ik snel weer recht en dan houdt het suizen (1 piepje) gelijk op. Ik heb dit vaker en doordat ik het zelf kan laten stoppen en het uitsluitend plaatsvind als ik me inspan met mijn hoofd heb ik er verder geen last van. Het kan misschien voortkomen uit vermoeidheid. Maar mijn vraag is is mijn specifieke situatie normaal? Hebben jullie dat ook wel eens dat je af en toe je oren hoort suizen/piepen maar dat je het zelf weer kan stoppen? |
Dat heb ik ook wel eens, ik denk dat 't te maken heeft met 't drukverschil in je oor en daar buiten en dat dat zich vervolgens (door je hoofd te draaien ofzo) weer herstelt. Ik heb 't vaker als ik verkouden ben, maar als ik niet verkouden ben komt 't ook wel eens voor. Meestal helpt 't trouwens al als ik m'n mond even open doen of even flink door m'n neus uitadem.
|
Citaat:
|
Ik heb het ook, als ik mijn hoofd beetje aanspan, maar ik kan het altijd.
Het is opzich wel vreemd, maar aan de andere kant ook wel grappig. |
Citaat:
Wat ik me wel afvraag ik weet zeker dat ik dat piep geluidje niet al mijn hele leven hoor ik merk het pas sinds een half jaar/jaar op dat ik dat hoor. Hoop dat het altijd blijft bij slechts aanspanning van mijn hoofd. Ik hoor trouwens dat veel mensen een gehoorbeschadiging oplopen tijdens het uitspuiten van hun oren, waardoor ze ook de rest van hun leven die piepjes horen. Ook ik moet zo om de 1 a 2 jaar naar de dokter om dat te laten doen, maar durf dat nu echt nooit meer :( |
Jeetje, jij bent wel echt een hypchonder he?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar nogmaals: de enige manier om je zorgen (even?) te laten verdwijnen is door een arts naar je oren te laten kijken. |
Citaat:
Hier heeft meelfriek wel gelijk ben echt als de dood voor alles wat met ziekten te maken heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat gewoon even naar de oren kijken door de huisarts en maak je niet zo druk :) (Sowieso; oorsuizen kun je krijgen door een minimale oorontsteking, maar ook door een lichte verkoudheid, 't hoeft echt niet meteen permanente tinnitus te zijn.) En mocht je in de toekomst ergens anders last van hebben; ga dan niet op internet rondzoeken wat 't allemaal zou kúnnen zijn, want dan maak je jezelf alleen maar bang terwijl het nergens voor nodig is. Ga na je huisarts wanneer je klachten hebt. |
Citaat:
Ik hoor trouwens nog wel suizen, maar het lijkt vandaag veel minder en het is superzacht. Ik heb vandaag tot 12.00 uitgeslapen dus misschien heeft dat geholpen (ik slaap meestal maar 4 of 5 uurtjes). Met andere woorden heb er op dit moment nauwelijks last van. Zal proberen 7 a 8 uurtjes te slapen voortaan. Mocht het desondanks erg worden of dat ik er ineens weer veel last van heb zal ik gewoon naar de dokter gaan. Nog bedankt! |
Vermoeidheid kan ook veel klachten veroorzaken, dus zorg inderdaad voor voldoende slaap, is veel gezonder :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |