![]() |
Online testje
Beste scholieren,
Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar de communicatiestijlen van zoekresultaten in Google. Ik wil jullie vragen om de onderstaande test uit te voeren, die bestaat uit 1 vraag. Ga ervan uit dat je vliegtickets naar Rome wilt boeken. Voor welk zoekresultaat zou je kiezen. Je kunt meerdere keren deze test doen omdat telkens de onderzoeksresultaten veranderen. http://www.netpromotie.nl/luc Groeten, Luc:-) |
Alsjeblieft.
|
Kwam er ook 'n einde aan? Ik ben na pakweg 10 keer gestopt :D.
|
Haha...nou de test wordt idd telkens opnieuw weergegeven. Dus in principe komt er geen einde aan;)...Wel is het zo dat je telkens nieuwe antwoordresultaten krijgt, zodat je bijna altijd een nieuwe test krijgt. Vaak vraag ik ook aan mensen om hem een stuk of 10 keer te maken, want ik heb enorm veel respons nodig!
Maar vriendelijk bedankt:) |
Ik ben hem nu een paar keer aan het doen, maar heb ineens twee dezelfde opties. Deze:
# Vliegtickets Rome - Goedkoop vliegen met World Ticket Center! Vliegen naar Rome vanaf €89. World Ticket Center biedt de meest goedkope vliegtickets naar Rome www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome - 50k Foutje in je test of gewoon doordat de opties random worden weergegeven? |
Allereerst leuk dat je mijn testje aan het doen bent! Idd je hebt gelijk, de antwoorden worden random weergegeven dus het kan voorkomen dat je precies dezelfde antwoorden hebt.
Groeten, Luc |
Ik zie een klein probleempje: mogelijk test je met dit experimentje niet zozeer welke tekst e.d. iemand het meest aantrekklijk vindt, maar de neiging van iemand om voor de eerste dan wel tweede optie te kiezen. Ik ben bijv. heel erg geneigd voor de tweede optie te kiezen, ongeacht de tekst..
|
Citaat:
Maar om nog even terug te keren op jou vraag. Ik kan zeker een voorkeur zien. Uit de resultaten blijkt namelijk dat mensen een lichte voorkeur hebben om op de 1e te klikken, in tegenstelling tot jou. groeten, Luc |
Ik kijk altijd naar de link er onder en die is het zelfde iedere keer.
"www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome" Is dat gek? |
Citaat:
Maar ik hoor idd vaker dat mensen kijken naar link onder de tekst. Ik heb het vermoeden dat mensen dan zoeken naar betrouwbaarheid in de zin van: wie is de aanbieder? Bedankt voor je reactie. |
Ja dat doe ik dus ook, maar goed. Na 2 keer heb ik me daaroverheen gezet en ik heb het uiteindelijk nog 20 keer gedaan ongeveer. :)
|
Citaat:
|
Tot hoe lang kun je dit doen? :D
|
Ik geloof oneindig lang..haha vind je het leuk?;)
|
Nee ik bedoel, na een tijdje heb je je resultaten?!
Trouwens k weet ook ondertussen waarom ik bepaalde dingen wel en anderen niet klik, is dat niet interessant voor je onderzoek? |
Citaat:
Ik hoor graag van je:) Groeten, Luc |
Als er iets staat als ' wij vergelijken' dan vond ik het niet mooi of onprofessioneel staan, in vergelijking met 'World Ticket Center vergelijkt' .
Ergens stond ook goedkope tickets, wat heel lelijk is omdat het de nadruk geeft aan het goedkope en niet de tickets. In de titels vind ik (??) het mooier als je niet direct wordt aangesproken. dus 'boek nu voordelig' is minder goed dan 'goedkope vliegtickets'. Sowieso vond ik het mooi als er 'worldticketcenter' in de titel stond, omdat het dan meteen duidelijk is dat je met iets te maken hebt en niet met een forum of iets waarin toevallig ook de titel 'goedkoop vliegen naar Rome' staat. De rest weet ik even niet meer, maar toen ik het een paar keer achter elkaar deed, begon het op te vallen waar ik op let. |
Oh ik val juist wel op 'goedkope' tickets. Als ik naar Rome vlieg zal de service me namelijk worst wezen, ik wil dan gewoon zo goedkoop mogelijk vliegen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.