Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Online testje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1754813)

Lucv1 18-05-2009 11:50

Online testje
 
Beste scholieren,

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar de communicatiestijlen van zoekresultaten in Google.

Ik wil jullie vragen om de onderstaande test uit te voeren, die bestaat uit 1 vraag. Ga ervan uit dat je vliegtickets naar Rome wilt boeken. Voor welk zoekresultaat zou je kiezen. Je kunt meerdere keren deze test doen omdat telkens de onderzoeksresultaten veranderen.

http://www.netpromotie.nl/luc


Groeten,

Luc:-)

Eva* 18-05-2009 18:36

Alsjeblieft.

AzN 18-05-2009 19:49

Kwam er ook 'n einde aan? Ik ben na pakweg 10 keer gestopt :D.

Lucv1 19-05-2009 07:39

Haha...nou de test wordt idd telkens opnieuw weergegeven. Dus in principe komt er geen einde aan;)...Wel is het zo dat je telkens nieuwe antwoordresultaten krijgt, zodat je bijna altijd een nieuwe test krijgt. Vaak vraag ik ook aan mensen om hem een stuk of 10 keer te maken, want ik heb enorm veel respons nodig!

Maar vriendelijk bedankt:)

Bloem 21-05-2009 00:12

Ik ben hem nu een paar keer aan het doen, maar heb ineens twee dezelfde opties. Deze:

#
Vliegtickets Rome - Goedkoop vliegen met World Ticket Center!
Vliegen naar Rome vanaf €89. World Ticket Center biedt de meest goedkope vliegtickets naar Rome
www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome - 50k

Foutje in je test of gewoon doordat de opties random worden weergegeven?

Lucv1 25-05-2009 07:51

Allereerst leuk dat je mijn testje aan het doen bent! Idd je hebt gelijk, de antwoorden worden random weergegeven dus het kan voorkomen dat je precies dezelfde antwoorden hebt.

Groeten,

Luc

xxChange 25-05-2009 21:49

Ik zie een klein probleempje: mogelijk test je met dit experimentje niet zozeer welke tekst e.d. iemand het meest aantrekklijk vindt, maar de neiging van iemand om voor de eerste dan wel tweede optie te kiezen. Ik ben bijv. heel erg geneigd voor de tweede optie te kiezen, ongeacht de tekst..

Lucv1 26-05-2009 08:28

Citaat:

xxChange schreef: (Bericht 29279725)
Ik zie een klein probleempje: mogelijk test je met dit experimentje niet zozeer welke tekst e.d. iemand het meest aantrekklijk vindt, maar de neiging van iemand om voor de eerste dan wel tweede optie te kiezen. Ik ben bijv. heel erg geneigd voor de tweede optie te kiezen, ongeacht de tekst..

Je hebt absoluut een punt!! Hier ben ik me ook cker van bewust. Daarnaast is de invloed van concurrenten ook niet meegenomen, (normaal) heb je meestal 10 zoekresultaten per pagina. Maar om 10 zoekresultaten te laten zien is veel werk om dat ontwikkelen, maar een groter struikel blok is dat je dan nog meer mensen nodig hebt om de test uit te voeren.

Maar om nog even terug te keren op jou vraag. Ik kan zeker een voorkeur zien. Uit de resultaten blijkt namelijk dat mensen een lichte voorkeur hebben om op de 1e te klikken, in tegenstelling tot jou.

groeten,

Luc

Kunst 26-05-2009 09:33

Ik kijk altijd naar de link er onder en die is het zelfde iedere keer.
"www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome" Is dat gek?

Lucv1 26-05-2009 12:38

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 29281097)
Ik kijk altijd naar de link er onder en die is het zelfde iedere keer.
"www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome" Is dat gek?

Nee dit klopt idd! World Ticket Center is een klant van het bedrijf waar ik afstudeer! Ik test dus voor en met een klant.

Maar ik hoor idd vaker dat mensen kijken naar link onder de tekst. Ik heb het vermoeden dat mensen dan zoeken naar betrouwbaarheid in de zin van: wie is de aanbieder?

Bedankt voor je reactie.

Kunst 26-05-2009 23:49

Ja dat doe ik dus ook, maar goed. Na 2 keer heb ik me daaroverheen gezet en ik heb het uiteindelijk nog 20 keer gedaan ongeveer. :)

Lucv1 27-05-2009 08:09

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 29284906)
Ja dat doe ik dus ook, maar goed. Na 2 keer heb ik me daaroverheen gezet en ik heb het uiteindelijk nog 20 keer gedaan ongeveer. :)

Kijk is aan. Mensen zoals jou heb ik nodig voor mijn onderzoek. Bedankt:)

Kunst 27-05-2009 23:52

Tot hoe lang kun je dit doen? :D

Lucv1 28-05-2009 12:44

Ik geloof oneindig lang..haha vind je het leuk?;)

Kunst 28-05-2009 12:46

Nee ik bedoel, na een tijdje heb je je resultaten?!

Trouwens k weet ook ondertussen waarom ik bepaalde dingen wel en anderen niet klik, is dat niet interessant voor je onderzoek?

Lucv1 29-05-2009 09:48

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 29290039)
Nee ik bedoel, na een tijdje heb je je resultaten?!

Trouwens k weet ook ondertussen waarom ik bepaalde dingen wel en anderen niet klik, is dat niet interessant voor je onderzoek?

Ik wil in de loop van volgende week de resultaten gaan analyseren. Maar ik wil idd juist weten waarom mensen bepaalde resultaten wel en waarom niet aanklikken. dus ik ben zeer benieuwd waarom jij bepaalde resultaten wel of niet aanklikt.

Ik hoor graag van je:)

Groeten,

Luc

Kunst 29-05-2009 10:13

Als er iets staat als ' wij vergelijken' dan vond ik het niet mooi of onprofessioneel staan, in vergelijking met 'World Ticket Center vergelijkt' .
Ergens stond ook goedkope tickets, wat heel lelijk is omdat het de nadruk geeft aan het goedkope en niet de tickets.

In de titels vind ik (??) het mooier als je niet direct wordt aangesproken. dus 'boek nu voordelig' is minder goed dan 'goedkope vliegtickets'. Sowieso vond ik het mooi als er 'worldticketcenter' in de titel stond, omdat het dan meteen duidelijk is dat je met iets te maken hebt en niet met een forum of iets waarin toevallig ook de titel 'goedkoop vliegen naar Rome' staat.

De rest weet ik even niet meer, maar toen ik het een paar keer achter elkaar deed, begon het op te vallen waar ik op let.

Femic 29-05-2009 10:44

Oh ik val juist wel op 'goedkope' tickets. Als ik naar Rome vlieg zal de service me namelijk worst wezen, ik wil dan gewoon zo goedkoop mogelijk vliegen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.