Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 11:50
Lucv1
Lucv1 is offline
Beste scholieren,

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar de communicatiestijlen van zoekresultaten in Google.

Ik wil jullie vragen om de onderstaande test uit te voeren, die bestaat uit 1 vraag. Ga ervan uit dat je vliegtickets naar Rome wilt boeken. Voor welk zoekresultaat zou je kiezen. Je kunt meerdere keren deze test doen omdat telkens de onderzoeksresultaten veranderen.

http://www.netpromotie.nl/luc

Groeten,

Luc:-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2009, 18:36
Eva*
Eva* is offline
Alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 19:49
AzN
AzN is offline
Kwam er ook 'n einde aan? Ik ben na pakweg 10 keer gestopt .
Oud 19-05-2009, 07:39
Lucv1
Lucv1 is offline
Haha...nou de test wordt idd telkens opnieuw weergegeven. Dus in principe komt er geen einde aan...Wel is het zo dat je telkens nieuwe antwoordresultaten krijgt, zodat je bijna altijd een nieuwe test krijgt. Vaak vraag ik ook aan mensen om hem een stuk of 10 keer te maken, want ik heb enorm veel respons nodig!

Maar vriendelijk bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 00:12
Bloem
Bloem is offline
Ik ben hem nu een paar keer aan het doen, maar heb ineens twee dezelfde opties. Deze:

#
Vliegtickets Rome - Goedkoop vliegen met World Ticket Center!
Vliegen naar Rome vanaf €89. World Ticket Center biedt de meest goedkope vliegtickets naar Rome
www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome - 50k

Foutje in je test of gewoon doordat de opties random worden weergegeven?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 07:51
Lucv1
Lucv1 is offline
Allereerst leuk dat je mijn testje aan het doen bent! Idd je hebt gelijk, de antwoorden worden random weergegeven dus het kan voorkomen dat je precies dezelfde antwoorden hebt.

Groeten,

Luc
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 21:49
xxChange
xxChange is offline
Ik zie een klein probleempje: mogelijk test je met dit experimentje niet zozeer welke tekst e.d. iemand het meest aantrekklijk vindt, maar de neiging van iemand om voor de eerste dan wel tweede optie te kiezen. Ik ben bijv. heel erg geneigd voor de tweede optie te kiezen, ongeacht de tekst..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 08:28
Lucv1
Lucv1 is offline
Citaat:
Ik zie een klein probleempje: mogelijk test je met dit experimentje niet zozeer welke tekst e.d. iemand het meest aantrekklijk vindt, maar de neiging van iemand om voor de eerste dan wel tweede optie te kiezen. Ik ben bijv. heel erg geneigd voor de tweede optie te kiezen, ongeacht de tekst..
Je hebt absoluut een punt!! Hier ben ik me ook cker van bewust. Daarnaast is de invloed van concurrenten ook niet meegenomen, (normaal) heb je meestal 10 zoekresultaten per pagina. Maar om 10 zoekresultaten te laten zien is veel werk om dat ontwikkelen, maar een groter struikel blok is dat je dan nog meer mensen nodig hebt om de test uit te voeren.

Maar om nog even terug te keren op jou vraag. Ik kan zeker een voorkeur zien. Uit de resultaten blijkt namelijk dat mensen een lichte voorkeur hebben om op de 1e te klikken, in tegenstelling tot jou.

groeten,

Luc
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 09:33
Verwijderd
Ik kijk altijd naar de link er onder en die is het zelfde iedere keer.
"www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome" Is dat gek?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 12:38
Lucv1
Lucv1 is offline
Citaat:
Ik kijk altijd naar de link er onder en die is het zelfde iedere keer.
"www.worldticketcenter.nl/vliegtickets/rome" Is dat gek?
Nee dit klopt idd! World Ticket Center is een klant van het bedrijf waar ik afstudeer! Ik test dus voor en met een klant.

Maar ik hoor idd vaker dat mensen kijken naar link onder de tekst. Ik heb het vermoeden dat mensen dan zoeken naar betrouwbaarheid in de zin van: wie is de aanbieder?

Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 23:49
Verwijderd
Ja dat doe ik dus ook, maar goed. Na 2 keer heb ik me daaroverheen gezet en ik heb het uiteindelijk nog 20 keer gedaan ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 08:09
Lucv1
Lucv1 is offline
Citaat:
Ja dat doe ik dus ook, maar goed. Na 2 keer heb ik me daaroverheen gezet en ik heb het uiteindelijk nog 20 keer gedaan ongeveer.
Kijk is aan. Mensen zoals jou heb ik nodig voor mijn onderzoek. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 23:52
Verwijderd
Tot hoe lang kun je dit doen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 12:44
Lucv1
Lucv1 is offline
Ik geloof oneindig lang..haha vind je het leuk?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 12:46
Verwijderd
Nee ik bedoel, na een tijdje heb je je resultaten?!

Trouwens k weet ook ondertussen waarom ik bepaalde dingen wel en anderen niet klik, is dat niet interessant voor je onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 09:48
Lucv1
Lucv1 is offline
Citaat:
Nee ik bedoel, na een tijdje heb je je resultaten?!

Trouwens k weet ook ondertussen waarom ik bepaalde dingen wel en anderen niet klik, is dat niet interessant voor je onderzoek?
Ik wil in de loop van volgende week de resultaten gaan analyseren. Maar ik wil idd juist weten waarom mensen bepaalde resultaten wel en waarom niet aanklikken. dus ik ben zeer benieuwd waarom jij bepaalde resultaten wel of niet aanklikt.

Ik hoor graag van je

Groeten,

Luc
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 10:13
Verwijderd
Als er iets staat als ' wij vergelijken' dan vond ik het niet mooi of onprofessioneel staan, in vergelijking met 'World Ticket Center vergelijkt' .
Ergens stond ook goedkope tickets, wat heel lelijk is omdat het de nadruk geeft aan het goedkope en niet de tickets.

In de titels vind ik (??) het mooier als je niet direct wordt aangesproken. dus 'boek nu voordelig' is minder goed dan 'goedkope vliegtickets'. Sowieso vond ik het mooi als er 'worldticketcenter' in de titel stond, omdat het dan meteen duidelijk is dat je met iets te maken hebt en niet met een forum of iets waarin toevallig ook de titel 'goedkoop vliegen naar Rome' staat.

De rest weet ik even niet meer, maar toen ik het een paar keer achter elkaar deed, begon het op te vallen waar ik op let.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 10:44
Femic
Femic is offline
Oh ik val juist wel op 'goedkope' tickets. Als ik naar Rome vlieg zal de service me namelijk worst wezen, ik wil dan gewoon zo goedkoop mogelijk vliegen.
Reageren

Regels voor berichten