Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2010, 15:10
MalcolmReynolds
MalcolmReynolds is offline
Beste allemaal,

Er is een nieuw online onderzoek beschikbaar (verschillende leuke korte testjes). Zou je mee willen doen? Ik kan alle hulp goed gebruiken; op korte termijn hebben we zoveel mogelijk deelnemers nodig. Tijdens deze sessie doen we een aantal korte studies o.a. een onderzoekje naar persoonlijkheidskenmerken en een woordspel.

Het onderzoek duurt ong. 15 minuten en onder de deelnemers worden bol.com cadeaubonnen verloot t.w.v. 25 euro! Iedereen kan meedoen.

De link naar het onderzoek is:
http://uurespondents.netq.nl/nq.cfm?...b-4a9e419e4b65

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Alwin
Universiteit Utrecht

Laatst gewijzigd op 22-12-2010 om 16:32. Reden: Even bijgezet waar het over ging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2010, 16:43
AzN
AzN is offline
Done!

Ik begrijp alleen 't doel van onderzoek 1 niet. Eigenlijk wordt er 'n reeks dikmakertjes opgenoemd, waarbij telkens wordt gevraagd waarom je 't beter kunt laten staan. Ik heb dan ook iedere keer hetzelfde antwoord gegeven: 'om niet aan te komen in gewicht' . Volgens mij zouden alleen mensen met 'n bepaalde allergie 'n ander antwoord geven.
Oud 22-12-2010, 16:50
Nona
Nona is offline
Hallo Alwin. Mij was de aanwezigheid van triggerwoorden een beetje te overduidelijk, dus kijk goed wat je doet.
Oud 22-12-2010, 19:23
Verwijderd
Ik vond de herhaling in het begin storend. En daarna vond ik net als Nona de triggerwoorden te duidelijk. Daarnaast vraag ik me af wat je hieruit wil gaan concluderen en of je dat hiermee wel onderzoekt. Verbanden leggen en later dmv spelletjes kijken of die verbanden inderdaad gelegd zijn zegt bv. niets over attitude, maar enkel dat bepaalde woorden geprimed zijn. (Als je telkens zinnen over 'paarden zijn paars' etc zou neerzetten, dan denken mensen bij 'paard' ook aan 'paars' zonder dat dat iets zegt over hun attitude.) Maar goed, dat ligt dus aan wat je hieruit wil gaan concluderen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 20:32
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat een gek onderzoek is dit, als je probeert aan te komen,
Oud 22-12-2010, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Dat vond ik overigens ook storend in het begin; waarom moet ik de verleiding weerstaan? Als ik zin heb in chocola, dan eet ik chocola, ik hoef dan niet te denken dat het niet mag, want het mag best...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 10:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, ik moet zelf zo'n twaalf kilo aankomen voor een gezond gewicht, dus hoezo verleiding weerstaan, ik moet juist de verleiding weerstaan om lui te blijven zitten als ik zin heb in chocolade. Ik heb dan ook steeds ingevuld: "In het geheel niet belangrijk. Ik heb dan ook gewoon chips/chocolade/koekjes gegeten." Raar onderzoek, snapte eigenlijk ook niet wat er nu onderzocht werd.
Reageren

Regels voor berichten