![]() |
boete te hard rijden (scooter)
Goedemiddag,
Vandaag ben ik door de politie staande gehouden omdat ik op me scooter volgens hun meting 63 reed waar 40 is toegestaan. Hiervoor zou ik een bekeuring van 128 euro ontvangen en dinsdag moet ik me scooter op het bureau komen laten zien (rollerbank). Ik heb echter totaal geen bewijs daarvan gekregen in de vorm van een kopietje of iets dergelijks. Is dit niet verplicht? Kan ik hier bezwaar tegen maken? Of hoe zit dat? |
Ik neem aan dat je scooter is opgevoerd. In principe hebben ze geen poot voor op te staan, tenzij er bewijs is dat jij daar was op dat moment. Laat je scooter gewoon weer ff normaal rijden (afvoeren) als je op de rollerbank moet. en voer deze daarna weer op.
|
Citaat:
Maargoed het was ook al de bedoeling dat ik hem orgineel kwam laten zien.. :rolleyes: |
Is er wel een proces verbaal opgemaakt?
|
Citaat:
|
Dan weet ik het niet, maar ik denk dat je gewoon komt aan het betalen.
|
Nee het is niet verplicht om een kennisgeving van beschikking te geven. Je kan dan op die grond ook geen bezwaar maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Naja goed dan wordt het betalen. :rolleyes:
|
Precies
|
Citaat:
Je zou kunnen proberen er op procedurefouten onderuit te komen, maar dat is echt de moeite niet waard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar blijkbaar zijn er geen procedurefouten want daar begint hij ook niet over in de topic, behalve genoemde dat geen procedurefout is.
Gaan en je verantwoordelijkheid nemen. Hoge boete, duur? Ja, eigen schuld, dikke .. |
Citaat:
Daarnaast, je weet niet óf er een procedurefout is gemaakt totdat je gaat WOB'en en dus ook bezwaar aantekent tegen de boete, maar dat duurt gewoon erg lang. Daarbij is de kans aanwezig dat je uiteindelijk ook weer een vrije dag moet zien te regelen om naar de rechter te gaan, die ook nog kan besluiten om het boetebedrag te verhogen. Mijns inziens dus niet de moeite waard, maar het is wel een optie waar TS van op de hoogte moet zijn imo. |
Maar als je toch op de rollenbank moet kun je aantonen dat je scooter geen 63 haalt
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij betreft voeren ze in dat die dingen direct op de rollerbank gaan, en opgevoerde dingen net als vroeger gewoon geplet worden, en je ze als pakje weer terug krijgt. |
je bent gelaserd of achtervolgt neem ik aan? je hoeft geen papiertje te krijgen waar de bekeuring op staat. ik heb ook vaak genoeg een boete gehad die de agent gewoon in z'n boekje op schreef.
met een beetje pech ontvang je ook nog een boete van de rollenbank als blijkt dat je scooter boven de maximum contructiesnelheid zit |
hoe is t nu met TS en zijn rollenbank afgelopen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |