Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2009, 14:52
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Goedemiddag,

Vandaag ben ik door de politie staande gehouden omdat ik op me scooter volgens hun meting 63 reed waar 40 is toegestaan. Hiervoor zou ik een bekeuring van 128 euro ontvangen en dinsdag moet ik me scooter op het bureau komen laten zien (rollerbank). Ik heb echter totaal geen bewijs daarvan gekregen in de vorm van een kopietje of iets dergelijks. Is dit niet verplicht? Kan ik hier bezwaar tegen maken? Of hoe zit dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2009, 15:22
remy476
remy476 is offline
Ik neem aan dat je scooter is opgevoerd. In principe hebben ze geen poot voor op te staan, tenzij er bewijs is dat jij daar was op dat moment. Laat je scooter gewoon weer ff normaal rijden (afvoeren) als je op de rollerbank moet. en voer deze daarna weer op.
Oud 29-05-2009, 15:23
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je scooter is opgevoerd. In principe hebben ze geen poot voor op te staan, tenzij er bewijs is dat jij daar was op dat moment. Laat je scooter gewoon weer ff normaal rijden (afvoeren) als je op de rollerbank moet. en voer deze daarna weer op.
Maarja hoe bewijs ik dat ik die kopie nooit ontvangen heb? Dat kan iedereen wel zeggen in principe?
Maargoed het was ook al de bedoeling dat ik hem orgineel kwam laten zien..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 16:04
remy476
remy476 is offline
Is er wel een proces verbaal opgemaakt?
Oud 29-05-2009, 16:29
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Citaat:
Is er wel een proces verbaal opgemaakt?
Volgens mevrouw kreeg ik een boete thuisgestuurd à 128 euro. Heb met meneer agent (die overigens wel een aardige gozer was) het er nog even over gehad dat het veel geld was. Dus ja..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 16:59
remy476
remy476 is offline
Dan weet ik het niet, maar ik denk dat je gewoon komt aan het betalen.
Oud 29-05-2009, 17:15
Verwijderd
Nee het is niet verplicht om een kennisgeving van beschikking te geven. Je kan dan op die grond ook geen bezwaar maken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
In principe hebben ze geen poot voor op te staan, tenzij er bewijs is dat jij daar was op dat moment.
Jouw woord tegen dat van een politieagent wint de politieagent, dus hoezo hebben ze geen poot om op te staan? En ik neem aan dat hij zich ook gewoon heeft moeten legitimeren, dus dat hij het bewijs dat hij er was, zelf al heeft afgegeven.
Oud 29-05-2009, 20:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je scooter is opgevoerd. In principe hebben ze geen poot voor op te staan, tenzij er bewijs is dat jij daar was op dat moment.
Hij is geverbaliseerd... Hoe kom je er dan op dat er geen bewijs zou zijn?
Oud 30-05-2009, 15:26
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Hij is geverbaliseerd... Hoe kom je er dan op dat er geen bewijs zou zijn?
er stond dat de agent dat alleen gezegd heeft, niet dat hij een verbaal heeft gekregen.
Oud 30-05-2009, 16:27
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Naja goed dan wordt het betalen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 11:08
remy476
remy476 is offline
Precies
Oud 01-06-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
er stond dat de agent dat alleen gezegd heeft, niet dat hij een verbaal heeft gekregen.
Er staat ook dat hij staande gehouden is en een boete gekregen heeft. Dit houdt dus in dat er per definitie al bewijs is van TS' aanwezigheid op die en die datum.
Je zou kunnen proberen er op procedurefouten onderuit te komen, maar dat is echt de moeite niet waard.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Er staat ook dat hij staande gehouden is en een boete gekregen heeft. Dit houdt dus in dat er per definitie al bewijs is van TS' aanwezigheid op die en die datum.
Je zou kunnen proberen er op procedurefouten onderuit te komen, maar dat is echt de moeite niet waard.
Welke procedurefout?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Welke procedurefout?
Die gemaakt kunnen zijn (een meting moet bijv. aan een aantal voorwaarden voldoen wil die rechtsgeldig zijn, net als PV's etc).
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Die gemaakt kunnen zijn (een meting moet bijv. aan een aantal voorwaarden voldoen wil die rechtsgeldig zijn, net als PV's etc).
Ik dacht dat je doelde op een procedurefout die gemaakt zou zijn in geval van TS
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 10:03
Adore
Adore is offline
Maar blijkbaar zijn er geen procedurefouten want daar begint hij ook niet over in de topic, behalve genoemde dat geen procedurefout is.

Gaan en je verantwoordelijkheid nemen. Hoge boete, duur? Ja, eigen schuld, dikke ..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat je doelde op een procedurefout die gemaakt zou zijn in geval van TS
Dat lijkt me niet, ik was er niet bij.
Daarnaast, je weet niet óf er een procedurefout is gemaakt totdat je gaat WOB'en en dus ook bezwaar aantekent tegen de boete, maar dat duurt gewoon erg lang. Daarbij is de kans aanwezig dat je uiteindelijk ook weer een vrije dag moet zien te regelen om naar de rechter te gaan, die ook nog kan besluiten om het boetebedrag te verhogen. Mijns inziens dus niet de moeite waard, maar het is wel een optie waar TS van op de hoogte moet zijn imo.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 17:45
remy476
remy476 is offline
Maar als je toch op de rollenbank moet kun je aantonen dat je scooter geen 63 haalt
Oud 02-06-2009, 20:31
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Maar als je toch op de rollenbank moet kun je aantonen dat je scooter geen 63 haalt
Iets zegt mij dat dat niet zo makkelijk gaat
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, dat toont aan dat je sinds bekeurd te zijn bij een geijkte meting, de opvoering ongedaan hebt gemaakt.

Wat mij betreft voeren ze in dat die dingen direct op de rollerbank gaan, en opgevoerde dingen net als vroeger gewoon geplet worden, en je ze als pakje weer terug krijgt.
Oud 15-06-2009, 20:14
Verwijderd
je bent gelaserd of achtervolgt neem ik aan? je hoeft geen papiertje te krijgen waar de bekeuring op staat. ik heb ook vaak genoeg een boete gehad die de agent gewoon in z'n boekje op schreef.

met een beetje pech ontvang je ook nog een boete van de rollenbank als blijkt dat je scooter boven de maximum contructiesnelheid zit
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:37
remy476
remy476 is offline
hoe is t nu met TS en zijn rollenbank afgelopen?
Reageren

Regels voor berichten