![]() |
Ik durf gewoon niet te zeggen dat ik hem leuk vind
Ik ben al een tijdje verliefd op een jongen uit mijn parallelklas. Eerst zag ik hem alleen met vrienden en zo of op de gang, maar laatst maakte ik een praatje met hem op de boot van een vriend van mij (zijn ex was daar ook bij, maar ze hebben toch nooit echt verkering gehad en zijn meer vrienden volgens mij) en ik vond hem echt aardig en volgens mij vind hij mij ook aardig.
Ik wil hem heel graag zeggen wat ik voor hem voel, maar punt 1 ben ik bang om afgewezen/uitgelachen te worden en 2 zijn ex is ook een klasgenoot/vriendin van mij, dus ik ben bang dat ze dan alsnog boos op me wordt. Hebben jullie tips? |
Gewoon doen. Als ie echt iets waard is, zal hij je hoogstens afwijzen en hoewel dat heel vervelend is, kan je dan in ieder geval verder. Ten minste, dat is mijn ervaring.
|
je kan toch ook een keer vragen of hij wat met je wil gaan doen
|
Dan check je toch eerst met die vriendin van je, wat ze er van vindt...
|
Je hoeft natuurlijk niet meteen letterlijk tegen hem te zeggen wat je voelt. Doe eerst eens wat met hem, praat meer met hem. Dan kun je ook meteen een beetje aftasten wat-ie van jou vindt. Meestal kun je uit reacties en lichaamstaal wel een heleboel afleiden.
Dan kun je na een tijdje alsnog vertellen wat je voor hem voelt, en misschien is dat niet eens nodig. Meestal beginnen relaties 'zomaar', zonder dat er letterlijk iets uitgesproken wordt. Bovendien wordt het risico dan ook kleiner dat je wordt afgewezen. Als je wat meer met hem omgaat en je komt erachter dat-ie op een bepaalde manier tegen je doet, waaruit je kan afleiden dat-ie je toch niet echt leuk vindt, dan ontloop je de nood om het hem te vertellen, omdat je het dan toch al weet. En over die vriendin.. Neem gewoon eens subtiel poolshoogte, wat ze nog van hem vindt, of ze het erg zou vinden als hij een andere vriendin zou krijgen. Dat soort dingen. |
Jup, probeer eerst meer contact met 'm te krijgen. Ga iets met 'm doen, praat es met 'm tijdens de pauze, dat soort dingen. Op basis daarvan kan je kijken wat hij van jou vindt en ook niet onbelangrijk, je kan uitvogelen of hij wel écht zo leuk is als je denkt dat hij is :)
|
1 ding die ik uit mijn ervaring weet het ergste wat gebeurd is dat hij rustig zegt dat hij je niet leuk vind en als hij dat doet nou en? het is hard op dat moment maar je komt echt nog wel meer leuke jongens tegen hoor;)
|
vertel het hem alsjeblieft
niet met briefjes, maar gewoon zelf naar hem toegaan na een afwijzing kun je weer verder en misschien wordt het wel wat;) veel beter dan jaren met het gevoel rondlopen: had ik maar... |
Citaat:
|
dat heb ik dus ook,
ik denk echt vaak aan hem, hij is zo leuk . te leuk . . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |