Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2009, 19:04
Rivka
Rivka is offline
Ik ben al een tijdje verliefd op een jongen uit mijn parallelklas. Eerst zag ik hem alleen met vrienden en zo of op de gang, maar laatst maakte ik een praatje met hem op de boot van een vriend van mij (zijn ex was daar ook bij, maar ze hebben toch nooit echt verkering gehad en zijn meer vrienden volgens mij) en ik vond hem echt aardig en volgens mij vind hij mij ook aardig.
Ik wil hem heel graag zeggen wat ik voor hem voel, maar punt 1 ben ik bang om afgewezen/uitgelachen te worden en 2 zijn ex is ook een klasgenoot/vriendin van mij, dus ik ben bang dat ze dan alsnog boos op me wordt.
Hebben jullie tips?
Oud 06-06-2009, 19:16
Kitten
Kitten is offline
Gewoon doen. Als ie echt iets waard is, zal hij je hoogstens afwijzen en hoewel dat heel vervelend is, kan je dan in ieder geval verder. Ten minste, dat is mijn ervaring.
Oud 06-06-2009, 19:20
foefighter
foefighter is offline
je kan toch ook een keer vragen of hij wat met je wil gaan doen
Oud 06-06-2009, 20:27
Myuki
Myuki is offline
Dan check je toch eerst met die vriendin van je, wat ze er van vindt...
Oud 07-06-2009, 02:14
Verwijderd
Je hoeft natuurlijk niet meteen letterlijk tegen hem te zeggen wat je voelt. Doe eerst eens wat met hem, praat meer met hem. Dan kun je ook meteen een beetje aftasten wat-ie van jou vindt. Meestal kun je uit reacties en lichaamstaal wel een heleboel afleiden.

Dan kun je na een tijdje alsnog vertellen wat je voor hem voelt, en misschien is dat niet eens nodig. Meestal beginnen relaties 'zomaar', zonder dat er letterlijk iets uitgesproken wordt.

Bovendien wordt het risico dan ook kleiner dat je wordt afgewezen. Als je wat meer met hem omgaat en je komt erachter dat-ie op een bepaalde manier tegen je doet, waaruit je kan afleiden dat-ie je toch niet echt leuk vindt, dan ontloop je de nood om het hem te vertellen, omdat je het dan toch al weet.

En over die vriendin.. Neem gewoon eens subtiel poolshoogte, wat ze nog van hem vindt, of ze het erg zou vinden als hij een andere vriendin zou krijgen. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 08:09
I C U
I C U is offline
Jup, probeer eerst meer contact met 'm te krijgen. Ga iets met 'm doen, praat es met 'm tijdens de pauze, dat soort dingen. Op basis daarvan kan je kijken wat hij van jou vindt en ook niet onbelangrijk, je kan uitvogelen of hij wel écht zo leuk is als je denkt dat hij is
Oud 09-06-2009, 15:59
Sherlock
Sherlock is offline
1 ding die ik uit mijn ervaring weet het ergste wat gebeurd is dat hij rustig zegt dat hij je niet leuk vind en als hij dat doet nou en? het is hard op dat moment maar je komt echt nog wel meer leuke jongens tegen hoor
Oud 09-06-2009, 18:49
Lilything
Lilything is offline
vertel het hem alsjeblieft
niet met briefjes, maar gewoon zelf naar hem toegaan
na een afwijzing kun je weer verder
en misschien wordt het wel wat

veel beter dan jaren met het gevoel rondlopen: had ik maar...
Oud 21-06-2009, 10:48
Gewoon thijs
Gewoon thijs is offline
Citaat:
je kan toch ook een keer vragen of hij wat met je wil gaan doen
ik ben het met deze jonge eens. gewoon even uitgaan iets drinken in de stad ijsje halen doe ik ook altijd ga met hem uit vraag aan het einde waar niemand bij is of hij je leuk vindt zo niet owke dan dan weet je het zo jah bingooo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:35
JustDelirious
JustDelirious is offline
dat heb ik dus ook,
ik denk echt vaak aan hem,
hij is zo leuk .
te leuk . .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten