![]() |
Buikje wegkrijgen
Sinds een half jaar ongeveer merk ik dat ik een buikje aan het krijgen ben. Het is niet zo erg, ik heb geen overgewicht (60 kg voor 1m65) en eet vrij gezond, maar het stoort me toch een beetje.
Zijn er bepaalde oefeningen die helpen om weer een plattere buik te krijgen? |
Buikspieren trainen helpt geloof ik niet voor het buikje, omdat je de spieren onder het vetlaagje traint. Tenminste, dat is me een keer verteld.
Ik krijg ook een buikje, terwijl ik wel 1 à 2 keer per week aan duursport doe. Ik drink denk ik teveel bier. :p |
D'r zijn geen oefeningen die dat specifiek beter maken. Meer sporten kan helpen, als je naar een sportschool gaat zorg dan dat je ook genoeg krachttraining doet.
|
ga aan zumba doen, dat schijnt goed te helpen voor je buik, kun je in fitnesscentra doen, en schijnt ook nog eens heel leuk te zijn.
ik zelf heb verder geen last van een buikje, ik zit dan ook op een sportopleiding en moet daar dus elke dag sporten ( soms zo'n 5 uren op een dag) en thuis train ik dan ook nog 4 x in de week en 1 x wedstrijd, soms 2 x wedstrijden. Gewoon gezond eten, goed sporten en je buikje gaat wel weg. |
Voeding en beweging.
|
Citaat:
En zoals ik zei eet ik best wel gezond, dus daar ligt het alvast niet aan. Ik heb dit ook pas sinds dit jaar, terwijl mijn voeding niet veranderd is tegenover een paar jaar geleden. En sport, hmm.. ik hou niet zo van georganiseerde sporten en dat is de komende maanden ook geen optie (stage in een ver buitenland). Helpt fietsen, ev zwemmen of lopen ook? Geen enkele buikspieroefening kan me redden dus? :p |
Citaat:
|
Zwemmen, fietsen en lopen helpen zeker.
vooral zwemmen helpt denk ik. en hardlopen is ook goed lijkt mij. |
Okee, ik probeer een paar keer per week te gaan lopen (y)
|
Oh en doezel, ik weet niet hoe oud je bent, maar vanaf ongeveer je 20e wordt je stofwisseling trager, wat inhoudt dat je dus van hetzelfde eetpatroon dat je op je 18e had met een constant gewicht, toch dikker kan worden. (dat is ook de voornaamste reden dat mensen die ouder worden, dikker worden)
|
Ja eh en het feit dat je rond je twintigste pas je echt vrouwelijke figuur hebt gekregen, wat bij de meeste meiden inclusief buikje is. Ik ben slank, maar als ik een écht platte buik wil, moet ik zo veel afvallen dat ik ook geen borsten en billen meer heb. Oftewel, je moet wel onthouden dat je vanaf je twintigste een tienerfiguur niet echt normaal meer is.
|
Jullie hebben een punt. Ik ben 21, en inderdaad, het is ook niet de bedoeling om zoveel te gaan trainen dat ik minder borsten overhoud :) Zo realistisch ben ik wel, maar we zullen eerst eens zien wat dat lopen uithaalt.
Het stoort mij grotendeels omdat ik heel mijn leven heb kunnen eten wat ik wou en toch mager bleef, maar nu lijkt dat niet meer zo te zijn.. (:mad::p) |
Citaat:
|
Vervelend, dat ouder worden...
|
Ik heb een beetje hetzelfde probleem.. (ook zelfde leeftijd). Mijn aanpak is het volgende: ik probeer 3 keer per week naar de sportschool te gaan (anders 2, maar gewoon 3 proberen). Daar doe ik cardiotraining (meestal crosstrainer, liefst >30 minuten, maar nu door blessure wat korter) en vervolgens nog oefeningen. Buikspieroefeningen zijn toch wel mijn favoriet (met die apparaten dan he :P). Het is dan wel zo dat je door buikspieroefeningen niet echt een plattere buik krijgt, maar als ik mijn buikspieren heb getraind is mijn buik wel strakker en ook iets platter. Voor echt effect moeten er vetjes die op je buik liggen eraf, maar dat doe je door te cardio-en. Verder probeer ik zoveel mogelijk te fietsen en niet met het ov te gaan. Daarnaast een beetje letten op wat je eet (maar je mag best soms een koekje of snoepje, anders hou je het toch niet vol) en als het goed is moet dat helpen. Ze zeggen dat je om 1 kg af te vallen 7000 kcal minder moet binnenkrijgen ofwel verbruiken.
Je moet niet té overactief worden, want dan krijg je zoveel spierpijn dat je vervolgens een week op de bank zit om te herstellen. Succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sinds ik zwem (2 keer per week, telkens 2,5km) ben ik geen gram afgevallen, maar wel strakker en gespierder geworden over mijn hele lichaam... dàt helpt dus iig toch al :) ( oh, en m'n borsten zijn niet kleiner geworden ;) )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, wanneer je normaal leeft is hoe je eruitziet en hoe je figuur is volledig genetisch bepaald. Gewoon blij mee wezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vroegah, ja. Met vitaminepillen erbij ben je klaar voor de dag (y) |
Citaat:
|
Roken en eten zijn wel even twee heel verschillende dingen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat kan je op dit forum nog wel eens kwalijk worden genomen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hai nou kracht helpt het zorgt er voor dat je meer spieren krijgt. Dan verbrand je ook meer. alleen kan je ook beter er bij cardio doen. ja kan dan beter eerste kracht dan cardio doe. dan ga je eerder over op vetverbranding. kan er nog wel wat meer geven als je wilt.
|
Krachttraining is de beste manier om af te vallen. Daarnaast moet je gewoon op je voeding letten, kleine aanpassingen kunnen wonderen doen (magere melk i.p.v. halfvol).
|
Kwark, rijst, kip, brinta, groenten, aardappelen, tonijn, eieren en hééél veel water.
|
Als je je zorgen maakt kan je natuurlijk ook een afspraak maken met een diëtist, de meeste zorgverzekeringen dekken dat wel..
|
Eigenlijk zoveel mogelijk suiker en verzadigde vetzuren vermijden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |