![]() |
Leeg gevoel
Ik heb vrijwel mijn hele leven al het gevoel dat ik heel alleensta, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet ben: vrienden, 2 ongescheiden ouders, broertjes en zusjes...
Ik heb het bijvoorbeeld vaak als ik een droevig verhaal lees of een droevig liedje luister, dan ga ik helemaal huilen en heb ik zo'n leegte in mijn hart :'( Ik heb echt heel leuke vriendinnen en ik praat overal over met hen, maar er is iets wat dat gat gewoon niet kan vullen. Ik voel me hier nogal schuldig over, zo van: 'Wat nou dom kind, je bent helemaal niet alleen, het zit allemaal tussen je oren!!' maar alsnog blijf ik dat gevoel houden... |
Dat is de puberteit, dat gaat vanzelf weer over :)
|
Citaat:
Op een bepaalde manier ben je ook alleen. Je kunt contact maken met mensen tot op een bepaald niveau, maar niemand kan in je hoofd of in je hart kijken. Dat kan ervoor zorgen dat je je alleen voelt. Wat het misschien minder eenzaam maakt is dat ieder mens alleen is. ;) Dus je bent hier niet alleen in. Dat je geraakt wordt door verdrietige liedjes of verhalen is toch niet erg? Het is juist mooi dat je zo mee kunt voelen met anderen. Ten slotte: Je moet je nooit schuldig voelen over hoe je je voelt. Dat gevoel is er nou eenmaal, dus druk het niet weg, maar onderzoek het. |
@ Myuki; ja maar het is wel zo. Iedere puber heeft een periode dat hij/zij zich zo voelt. De een in meerdere mate dan de ander, maar het hoort er gewoon bij.
Als je zelf al vindt dat je eigenlijk niets te klagen hebt, dan moet je proberen de positieve dingen van je leven wat duidelijker naar voren te brengen, praat hier ook eens met je vriendinnen over, of zij ook een soortgelijk gevoel hebben. En til er niet te zwaar aan :). |
Citaat:
Not. Als je dingen niet serieus neemt in je puberteit zul je het later alleen maar moeilijker krijgen omdat je dan emoties moet gaan inhouden ipv ze voelen. En uiteindelijk komen ze later 10 keer zo hard aan. |
Misschien tijd voor een vriendje?
|
Citaat:
Soms is het zo dat je megaveel mensen om je heen hebt. Mensen die je op z'n tijd wat aandacht geven. Maar misschien niet op de manier die jij wenst. Denk daar eens over na! Bovendien, misschien is er iets weggelegt voor je, wat je nog niet ontdekt hebt. Iets of iemand die dat lege gevoel kan opvullen! |
Citaat:
Citaat:
Das altijd achteraf natuurlijk, maar ik zou best weer 15 willen zijn om tal van redenen. |
Je schuldig voelen is nergens voor nodig. Jij voelt dit en daar kan je verder vrij weinig aan doen. Het is denk ik belangrijk dat je er met je vriendinnen over praat. Vraag ze of zij het ook voelen en hoe zij daarmee om gaan. Verder denk ik dat het belangrijk is dat je je afvraagt waar dit gevoel vandaan komt. Heb je behoefte aan meer mensen om je heen? Of wil je juist dat een bepaald persoon bij je is? Misschien is er wel iets heel anders aan de hand.
|
Is toch eigenlijk ook maar lullig he, dat mensen van 20+ altijd 15 willen zijn ofzo. Lekker is dat, het wordt voor mij alleen maar slechter dus. -o-
|
Citaat:
Maar 14-16 was voor mij in ieder geval een toptijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de hele klas achter je aanzit blijf je zo'n gevoel hebben van: iedereen keert zich tegen me, ik heb geen vrienden. Dat gevoel. En verder hou ik van zingen en lezen, dat helpt me ook wel;) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Beetje pedo, vind je ook niet?
|
ik weet niet hoe oud ts precies is, maar het lijkt me niet dat er van pedopraktijken gesproken kan worden :confused:
|
Citaat:
|
Ik ken dat gevoel wel, dan kan daar soms ook wel om janken maar ik denk dat ik gewoon een vriendj mis..
|
Citaat:
13-16 kan prima hoor! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27. |