Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   heey ik ga van de basisschool af :( ... geef tips :( (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1763803)

Charlene7 15-07-2009 12:24

heey ik ga van de basisschool af :( ... geef tips :(

hey !
ik ben charlene,
het was 8 jaar best leuk op de kreeke,
maare, nu ga ik der af, en ga op het zsc in terneuzen,
dat is natturlijk ook heel leuk!
maar die jaren op school waren ook egt stom,
ik weet niet..
het ene moment wou ik er af, het andere weer niet!
:rolleyes:
ik ken al 2 meisjes goed van mijn nieuwe school...
weten jullie wat tips voor het middelbaar?
of weten jullie miss een leuke afscheid?
het is volgende donderdag vanaf 16 juli dus 23 juli volgensmij
we hebben nog maar 2 dagen om voor te bereiden, want maandag gaan we op schoolkamp de 20 ste!
daar kan ik ook iets leuks voor bedenken, maar voor de sfscheid avond is het leuker,
geef me senl tips pleasee!!!
dan kan ik et goed voorbereiden!!
xxxxx hvj Charlene

klas ik ga jullie missen! :(

Rationeel 15-07-2009 13:34

tip: probeer in levende lijve jezelf beter verstaanbaar te maken dan dat je op dit forum doet, anders loop je de kans op een willekeurig moment een klap op je neus te krijgen door iemand zoals ik.

succes verder! middelbare school is leuk!

Charlene7 15-07-2009 13:36

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 29464889)
tip: probeer in levende lijve jezelf beter verstaanbaar te maken dan dat je op dit forum doet, anders loop je de kans op een willekeurig moment een klap op je neus te krijgen door iemand zoals ik.

succes verder! middelbare school is leuk!

okee mooizo hoezo jij??
ja weeet ik ik ga ook veranderen... :D:D

Alyssia 15-07-2009 14:34

Hij bedoelt dat je normaal moet typen. Dus met hoofdletters en interpunctie. Het leest zo erg irritant.

Verder is het wel heel spannend hoor, de middelbare school. Ik weet mijn eerste dag nog maar al te goed, want dat was op een woensdag en ik was toen zo stom geweest alle boeken van de vakken die ik had op máándag mee te nemen..
Maar gewoon jezelf blijven, open staan voor mensen en vriendelijk en aardig doen. Zo wordt het vanzelf erg leuk in je nieuwe klas! Koop ook mooi kaftpapier en een leuke agenda, ik word daar persoonlijk nog altijd erg blij van (al heb ik nu geen kaftpapier meer nodig). Verder wordt er daar heus wel gezorgd dat alles goed gaat. Onthou dat het voor iedereen nieuw en spannend (en misschien wel eng) is!

Meer tips kan ik op het moment niet bedenken, maar maak er een leuke tijd van op je schoolkamp! En op je afscheid van je oude klas natuurlijk ook. :) Je kunt natuurlijk altijd nog een keer met z'n allen afspreken als het nieuwe schooljaar begonnen is.

igfy 16-07-2009 13:45

Wij hadden op de basisschool een ontbijt voor alle leraren georganiseerd in groep 8. Wel met wat hulp van moeders, natuurlijk.

Micromensje 16-07-2009 18:37

Tja, wat kan ik nog toevoegen? Maak er in elk geval een leuk afscheid van, als het contact met je klasgenoten goed blijft kun je contact blijven houden.

En op de middelbare school is het idd aangeraden om leuke schoolspullen te kopen. En wees vriendelijk naar je klasgenoten toe, kan je een hoop vriendschappen opleveren.

Sarah 17-07-2009 09:56

Wat schoolspullen betreft: het is wel belangrijk om de goede tas te hebben. Hier in de buurt hebben middelbare scholieren allemaal zo'n stoffen schoudertas, en dan het hengsel heel lang zodat de tas tijdens het fietsen op de bagagedrager kan. Maar dat verschilt vast per regio. Als je een tas gaat kopen, vraag dan aan de verkoper in de tassenwinkel wat voor schooltas ze meestal aan middelbare scholieren verkopen. Het merk is niet zo belangrijk, maar het soort tas vaak wel.
Verder moet je in je klas gewoon jezelf zijn en aardig zijn tegen mensen :) zorg dat je niet in je eentje zit want soms moet je het hele jaar op dezelfde plek blijven. En als iemand vraagt of je komt spelen of samen huiswerk wil maken, en je kan niet, spreek dan voor een andere dag af.

Lychee 18-07-2009 23:14

Je maakt toch wel nieuwe vrienden, maak je daar niet zoveel zorgen om en alles wijst eigenlijk wel zichzelf.
Koop trouwens absoluut geen (grote rode) kipling tas. Da's echt een no-no.
(ligt er trouwens wel een beetje aan waar je ongeveer woont denk ik.)
Met huiswerk, de eerste is in vergelijking met latere jaren heel makkelijk, dus maak ookal snap je het, gewoon goed en op tijd je huiswerk en plan alles goed in. Anders krijg je daar later weer problemen mee.
En belangrijk, blijf vooral jezelf. (klinkt standaard he :) maar is dan ook hele goede raad)

EDIT:::

http://i253.photobucket.com/albums/h...cs/eastpak.jpg zoiets

Barabas 19-07-2009 02:06

kipling sowieso niet kopen idd. die dingen zijn niet alleen lelijk, ze gaan ook snel stuk.

Micromensje 19-07-2009 09:38

Nee, neem liever een Eastpak, daar doe je wel even mee.

Rationeel 19-07-2009 11:06

en

1) er zit een goede garantie op, ik heb ooit gewoon een compleet nieuwe gekregen omdat de schouderband gescheurd was.
2) hij is een stuk kleiner dan een kipling, waardoor je ook de kans niet krijgt je rugzak zo idioot vol te stouwen en er bij te lopen als een gebochelde dediel.

Evatjuhhhh 19-07-2009 11:28

Citaat:

Micromensje schreef: (Bericht 29477697)
Nee, neem liever een Eastpak, daar doe je wel even mee.

Inderdaad, die tassen zijn veel langer "houdbaar" dan een kipling of een schoudertas of een Oneill / Brunotti tas. Ik heb m'n huidige Eastpak al een jaar of 6 en hij is nog steeds fijn:)

Barabas 19-07-2009 23:12

Bij mijn eastpack is alleen de rits van het voorvakje kapot.

Balance 20-07-2009 10:03

Citaat:

Barabas schreef: (Bericht 29477420)
kipling sowieso niet kopen idd. die dingen zijn niet alleen lelijk, ze gaan ook snel stuk.

Bij ons (10 jaar terug :p) was Kipling helemaal hip. En je kreeg er goede garantie op, de mijne is nog steeds niet kapot. Mijn Eastpack was binnen een jaar al kapot. Maar die (of look-a-likes) kon je voor weinig kopen, dus dan had je ook een goed excuus om eens een leuke nieuwe tas uit te zoeken.

Fluck 20-07-2009 12:18

He dude,
Toen ik van de basisschool afging moest ik van mijn ouders per se naar een of andere school,.
Ik kende daar niemand en ook niemand van mijn basisschool ging daar heen.
Mijn ouders kochten een veel te grote rugzak voor me, die ik direct na de eerste in de prullenbak heb gegooid (ik wilde het eerder doen, maar ik had geen geld om een nieuwe te kopen)
Nu ben ik hartstikke gelukkig op die school, en nu heb ik ook super coole vrienden.
Dus wees niet bang, pas je wel een beetje aan, maar blijf vooral jezelf.
Let's go girl!1
XX

Charlene7 07-08-2009 20:35

Citaat:

Lychee schreef: (Bericht 29476660)
Je maakt toch wel nieuwe vrienden, maak je daar niet zoveel zorgen om en alles wijst eigenlijk wel zichzelf.
Koop trouwens absoluut geen (grote rode) kipling tas. Da's echt een no-no.
(ligt er trouwens wel een beetje aan waar je ongeveer woont denk ik.)
Met huiswerk, de eerste is in vergelijking met latere jaren heel makkelijk, dus maak ookal snap je het, gewoon goed en op tijd je huiswerk en plan alles goed in. Anders krijg je daar later weer problemen mee.
En belangrijk, blijf vooral jezelf. (klinkt standaard he :) maar is dan ook hele goede raad)

[afbeelding]
zoiets

heej ik heb nu een eastpack,
no way die zit lang nietz o goed!!
kipling = totally beter!!

xx

Alyssia 08-08-2009 13:30

Dat is voor iedereen anders, Charlene. Ik heb zelf nooit een kipling tas om gehad, maar eastpack ziet er in ieder geval tien keer beter uit, vind ik dan.

Lychee 09-08-2009 22:25

Ja, als je nu een Kipling koopt, gebruik je over een tijdje toch alleen je eastpak ;)
Om dat een kipling tas (hier iig) echt fail is :D

Kumbak 10-08-2009 10:13

Tips voor de middelbare: Blijf vooral jezelf! Hele belangrijke tip die in je voordeel werkt. Doe niet mee met mensen die anderen pesten, want later zal je je schuldig gaan voelen.

Maak je huiswerk gewoon, dan krijg je sowieso geen straf omdat je dat niet af hebt.

Silo 18-08-2009 19:22

Citaat:

Kumbak schreef: (Bericht 29546630)
Tips voor de middelbare: Blijf vooral jezelf! Hele belangrijke tip die in je voordeel werkt. Doe niet mee met mensen die anderen pesten, want later zal je je schuldig gaan voelen.

Maak je huiswerk gewoon, dan krijg je sowieso geen straf omdat je dat niet af hebt.

Helemaal mee eens! Vooral jezelf blijven en niet gaan proberen om overal bij te horen.. Iedereen is nieuw, dus er worden snel vrienden gemaakt! Toen ik in de eerste zat, had ik ook na een week al vrienden gemaakt, waar ik na 5 jaar nog steeds bevriend mee ben geweest..

Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde probleem, morgen verhuis ik naar een andere stad om daar aan een nieuwe opleiding te beginnen (HBO Toegepaste Biologie :-P).. Maarja.. 90 procent van de mensen op die hogeschool komt niet uit die provincie, dus het zal allemaal wel loslopen..

Btw: Ik ken die school waar jij naar toe gaat. Samen met Scheldemond, Vlissingen (Waar ik op zat) is het de slechtst aangeschreven school in Zeeland (Iets om trots op te zijn :n) Maarja, volgens mij klopt dat niet hoor, want het slagingspercentage was dit jaar 92% op Havo en 100% op VMBO (VWO weet ik ff-kes niet) en die gast die gemiddeld een 9 stond voor 19 vakken zat ook bij ons op school (maar dat heeft denk ik meer met zijn leervermogen te maken, dan met de school :bloos:)

Anyway: Welke richting ga je doen? :-)

StevieMoon 22-08-2009 16:55

vrienden krijg je vanzelf...En weetje doe gewoon je huiswerk,,hou je bureau netjes en maak gewoon heel veel plezier..
middelbare is leuk

Silo 22-08-2009 19:55

Citaat:

StevieMoon schreef: (Bericht 29592627)
vrienden krijg je vanzelf...En weetje doe gewoon je huiswerk,,hou je bureau netjes en maak gewoon heel veel plezier..
middelbare is leuk

Idd gewoon je huiswerk maken, ook al vinden mensen je een stuud ofzo.. Zo hoef je tenminste niet keihard te leren voor proefwerken en loop je niet te stressen :D
Trouwens dat laatste is jouw mening, want mijn middelbare school was echt een kuttijd..

Hazelwood 30-08-2009 09:49

Citaat:

Lychee schreef: (Bericht 29476660)

[afbeelding]
zoiets

Deze tas is echt het toppunt van tienerconformiteit. Maar ik heb er ook één. Maar alleen omdat ik hem zo mooi vind hoor.

JonathanMJ 30-08-2009 11:39

Ik heb een Converse zit ind e brugklas,
Eeen Eastpak Padded vind ik wat klein maar kunnen wel lang mee,
Hier in Den haag zijn Estpak Echt een Rage.

JonathanMJ 30-08-2009 11:40

http://www.bagazoo.com/images/Conver...-Rugzak-00.jpg
Deze heb ik en het is groter dan ehet lijkt met 3 vakken en een geheime vak!:xd:

Charlene7 31-08-2009 11:22

Citaat:

Silo schreef: (Bericht 29578548)
Helemaal mee eens! Vooral jezelf blijven en niet gaan proberen om overal bij te horen.. Iedereen is nieuw, dus er worden snel vrienden gemaakt! Toen ik in de eerste zat, had ik ook na een week al vrienden gemaakt, waar ik na 5 jaar nog steeds bevriend mee ben geweest..

Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde probleem, morgen verhuis ik naar een andere stad om daar aan een nieuwe opleiding te beginnen (HBO Toegepaste Biologie :-P).. Maarja.. 90 procent van de mensen op die hogeschool komt niet uit die provincie, dus het zal allemaal wel loslopen..

Btw: Ik ken die school waar jij naar toe gaat. Samen met Scheldemond, Vlissingen (Waar ik op zat) is het de slechtst aangeschreven school in Zeeland (Iets om trots op te zijn :n) Maarja, volgens mij klopt dat niet hoor, want het slagingspercentage was dit jaar 92% op Havo en 100% op VMBO (VWO weet ik ff-kes niet) en die gast die gemiddeld een 9 stond voor 19 vakken zat ook bij ons op school (maar dat heeft denk ik meer met zijn leervermogen te maken, dan met de school :bloos:)

Anyway: Welke richting ga je doen? :-)

Ik ga mavo/havo doen, ga voor havo, maar ik zou ook havo/vwo kunnen doen hebben maar dat wou ik niet

Charlene7 31-08-2009 11:24

Citaat:

JonathanMJ schreef: (Bericht 29618225)
Ik heb een Converse zit ind e brugklas,
Eeen Eastpak Padded vind ik wat klein maar kunnen wel lang mee,
Hier in Den haag zijn Estpak Echt een Rage.

eastpack is miss wel een rage, maar je moet het ook lekker vinden zitten,
en ik heb aan de winkelier gevraagd welke het beste is kipling of eastpack, ze zei kipling, er komen maar ongeveer 3 of 4 per jaar die kapot zijn. en bij eastpack per week 6 ofzo.
echt heel raar, en eastpack zit ook niet zo confortabel, ze zijn idd mooier maar daar gaat het toch niet om, je kan die kipling toch ook gewoon pimpen??

x

Micromensje 01-09-2009 14:23

Citaat:

Charlene7 schreef: (Bericht 29621596)
Ik ga mavo/havo doen, ga voor havo, maar ik zou ook havo/vwo kunnen doen hebben maar dat wou ik niet

Hoezo doe je geen havo/vwo dan?

Verder zie ik nooit een kipling rugzak en heel veel eastpacks, die heeft bij ons bijna iedereen. Ik heb de mijne nu voor het 6e jaar en hij is nog steeds in prima staat. Vooral de ritsen zijn erg goed.

Andijvie 02-09-2009 19:18

Citaat:

Charlene7 schreef: (Bericht 29621606)
eastpack is miss wel een rage, maar je moet het ook lekker vinden zitten,
en ik heb aan de winkelier gevraagd welke het beste is kipling of eastpack, ze zei kipling, er komen maar ongeveer 3 of 4 per jaar die kapot zijn. en bij eastpack per week 6 ofzo.
echt heel raar, en eastpack zit ook niet zo confortabel, ze zijn idd mooier maar daar gaat het toch niet om, je kan die kipling toch ook gewoon pimpen??

x

Toen ik naar de brugklas ging, vertelde de verkoopster hetzelfde, maar ik heb die Kipling tas nooit fijn gevonden en hij ging toch vrij snel kapot, terwijl ik m'n Eastpak tas nu al járen heb en hij er nog steeds prima uit ziet. Geen idee of ik dan toevallig een slechte Kipling tas had toen, maar ik ben nu in ieder geval nog steeds blij met m'n Eastpak ;)
Ik zou gewoon de tas uitzoeken die je mooi vindt en fijn vindt zitten, ik heb ook best vaak een tas op de markt gekocht voor 10 euro ofzo, die gaan natuurlijk niet járen mee, maar voor dat geld is dat niet erg en een beetje afwisselen is ook leuk.

Barabas 02-09-2009 19:56

Citaat:

er komen maar ongeveer 3 of 4 per jaar die kapot zijn. en bij eastpack per week 6 ofzo.
Er gaan jaarlijks minder mensen dood doordat ze zich in een steen hebben verslikt dan mensen die zich verslikken in een appel. Dit betekent niet dat het eten van stenen gezonder is dan het eten van appels.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.