![]() |
Geld terug van Microsoft
Vorig jaar werd € 59,99 van mijn vader's credit card afgeschreven voor de dienst van Xbox Live, hoewel ik die een jaar daarvoor al had opgezegd.
Hun beleid is dat als je de dienst binnen een maand opzegt, je je geld terug krijgt; dus dat deed ik. Maar omdat de credit card-gegevens uit het systeem worden verwijderd zodra een account wordt opgezegd kunnen ze dan geen geld meer overmaken. (Bleek een half jaar later.) Dus ik belde ze een paar keer op en ze zijn steeds verantwoordelijkheid aan het doorspelen. Laatst werd ik teruggebeld door zo'n knaap die zei dat ik een jaarabonnement zou krijgen zodat ze het geld terug konden storten, maar een paar dagen daarna nam mijn vader de telefoon op en zou ik opeens alleen maar een jaarabonnement krijgen, wat ze me de hele tijd al probeerden te verkopen. Maar ik wil niet krijgen waar ik voor heb betaald, ik wil gewoon het geld terug dat onterecht is afgeschreven. Ik heb heel erg het gevoel dat ze me aan het lijntje houden en gewoon wachten tot ik het opgeef. Wat kan ik doen, vrienden en vriendinnen? Ik heb recht op dat geld en zij geven het gewoon niet. Hoe moeilijk is het nu om geld op een rekening te storten? |
Je had direct nadat het bedrag was afgeschreven naar je credit card maatschappij moeten bellen om de betaling terug te draaien. Dat is inmiddels niet meer mogelijk, denk ik.
Nu kan je verder weinig doen, behalve blijven bellen/mailen etc. |
Gezellig naar radar, of kassa (weet het verschil nooit tussen de 2) schrijven probeer ze op deze manier publiekelijk onderdruk te zetten als het het tot de uitzending haalt. Anders moet je ze gewoon blijven bellen. Als je weer door word gegeven wezen door zo'n callcenter figuur vragen naar chef. Dat soort dingen.
|
Tja, als je geld van ze tegoed hebt, zul je ze dat eerst per brief mede moeten delen, en een betalingstermijn te stellen. Daarna kan je pas gaan aanmanen, en zo verder.
|
Aan de hand van credit card gegevens kan je geen rekeninggegevens achterhalen voor zover ik weet dus het is sowieso al een kutsmoes.
Dreigen met gerechtelijke stappen werkt altijd prima! |
Stuur een brief waarin je ze in gebreke stelt. Geef ze 2 weken om alsnog te betalen en dreig anders met juridische stappen.
|
Citaat:
maar goed, het is: a) hun probleem, jij hebt recht op je geld; b) erg ongeloofwaardig dat Microsoft hun administratie niet bijhoudt (60,- bijgeschreven moet je toch ook kunnen verantwoorden) |
Citaat:
|
Je zet daar sowieso in dat je ze in gebreke stelt, waarom je dat doet en welke vordering je op hun hebt uitstaan. Beperk je zoveel mogelijk tot de feiten! Noem bijv. de data waarop je hebt gebeld en de medewerker die jou te woord heeft gestaan. (Dit is belangrijk omdat je zo aantoont dat je hun al meerdere malen in de gelegenheid hebt gesteld hun fout te corrigeren.) Maar niet welk gevoel dit jou gaf, dat is hiervoor irrelevant.
Daarnaast geef je aan dat ze binnen 10 werkdagen na dagtekening van de brief het genoemde bedrag op je rekening gestort wilt hebben en dat je juridische stappen zult ondernemen wanneer ze dit niet doen. Verstrek ook de benodigde gegevens (bankrekening en tenaamstelling daarvan). |
Wat Dittrich al stelde. Maar ik zou er iets aan toevoegen dat het je diep zit dat hun administratie zo incompetent is dat ze jou zomaar geld afnemen. Ja, dat is puur emotie, maar dat is wel een subtiele hint richting het feit dat juridische stappen er wel gaan komen, en niet uitblijven als ze het maar genoeg doodzwijgen.
Mocht Microsoft niet over de brug komen, dan kan ik je Intrum Justitia aanraden. Ze bieden een online incasso service waar je je vordering enz kan invullen, en de eerste brief daarop is volautomatisch en (laatste keer dat ik het gebruikte) gratis. Ook daarna vond ik hun service prima. Een aanrader voor wie niet zo juridisch geschoold is, want ze laten je precies weten wat ze nodig hebben om verder te gaan. |
Maar als ik een aangetekende brief stuur kunnen ze het toch sowieso niet doodzwijgen?
|
Met een aangetekende brief (eigenlijk 'poststuk met handtekening retour') toon jij aan dat zij het poststuk wel degelijk hebben ontvangen. Uiteraard kan iemand dan nog steeds wel zeggen dat het niet aangekomen is, maar doordat jij bewijs hebt (de handtekening retour) zul je in een rechtszaak voldoende bewijs kunnen leveren dat jij aan jouw verplichtingen hebt voldaan.
Vergeet overigens ook niet om rente te vragen, gelijk aan de rente die jouw pa betaald heeft over het bedrag op zijn creditcard-rekening. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.