Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2009, 11:46
Hazelwood
Hazelwood is offline
Vorig jaar werd € 59,99 van mijn vader's credit card afgeschreven voor de dienst van Xbox Live, hoewel ik die een jaar daarvoor al had opgezegd.
Hun beleid is dat als je de dienst binnen een maand opzegt, je je geld terug krijgt; dus dat deed ik. Maar omdat de credit card-gegevens uit het systeem worden verwijderd zodra een account wordt opgezegd kunnen ze dan geen geld meer overmaken. (Bleek een half jaar later.)

Dus ik belde ze een paar keer op en ze zijn steeds verantwoordelijkheid aan het doorspelen.
Laatst werd ik teruggebeld door zo'n knaap die zei dat ik een jaarabonnement zou krijgen zodat ze het geld terug konden storten, maar een paar dagen daarna nam mijn vader de telefoon op en zou ik opeens alleen maar een jaarabonnement krijgen, wat ze me de hele tijd al probeerden te verkopen.
Maar ik wil niet krijgen waar ik voor heb betaald, ik wil gewoon het geld terug dat
onterecht is afgeschreven.

Ik heb heel erg het gevoel dat ze me aan het lijntje houden en gewoon wachten tot ik het opgeef. Wat kan ik doen, vrienden en vriendinnen? Ik heb recht op dat geld en zij geven het gewoon niet.
Hoe moeilijk is het nu om geld op een rekening te storten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2009, 17:13
Verwijderd
Je had direct nadat het bedrag was afgeschreven naar je credit card maatschappij moeten bellen om de betaling terug te draaien. Dat is inmiddels niet meer mogelijk, denk ik.

Nu kan je verder weinig doen, behalve blijven bellen/mailen etc.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 21:24
knigsberg
knigsberg is offline
Gezellig naar radar, of kassa (weet het verschil nooit tussen de 2) schrijven probeer ze op deze manier publiekelijk onderdruk te zetten als het het tot de uitzending haalt. Anders moet je ze gewoon blijven bellen. Als je weer door word gegeven wezen door zo'n callcenter figuur vragen naar chef. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 21:25
T_ID
T_ID is offline
Tja, als je geld van ze tegoed hebt, zul je ze dat eerst per brief mede moeten delen, en een betalingstermijn te stellen. Daarna kan je pas gaan aanmanen, en zo verder.
Oud 06-08-2009, 11:20
Verwijderd
Aan de hand van credit card gegevens kan je geen rekeninggegevens achterhalen voor zover ik weet dus het is sowieso al een kutsmoes.

Dreigen met gerechtelijke stappen werkt altijd prima!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 12:50
Verwijderd
Stuur een brief waarin je ze in gebreke stelt. Geef ze 2 weken om alsnog te betalen en dreig anders met juridische stappen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 12:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Aan de hand van credit card gegevens kan je geen rekeninggegevens achterhalen voor zover ik weet dus het is sowieso al een kutsmoes.
misschien is het een kutsmoes om te zeggen dat het geld niet meer terug te linken is naar een persoon. ik kan ook wel zeggen dat ik nog geld krijg van Microsoft, maar credit card gegevens geven toch enige zekerheid over mijn identiteit.

maar goed, het is:
a) hun probleem, jij hebt recht op je geld;
b) erg ongeloofwaardig dat Microsoft hun administratie niet bijhoudt (60,- bijgeschreven moet je toch ook kunnen verantwoorden)
Oud 06-08-2009, 14:44
Hazelwood
Hazelwood is offline
Citaat:
Stuur een brief waarin je ze in gebreke stelt. Geef ze 2 weken om alsnog te betalen en dreig anders met juridische stappen.
Okee. Welke informatie moet ik in die brief zetten omtrent dat afschrift? Alleen een kopie bijvoegen?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 16:09
Verwijderd
Je zet daar sowieso in dat je ze in gebreke stelt, waarom je dat doet en welke vordering je op hun hebt uitstaan. Beperk je zoveel mogelijk tot de feiten! Noem bijv. de data waarop je hebt gebeld en de medewerker die jou te woord heeft gestaan. (Dit is belangrijk omdat je zo aantoont dat je hun al meerdere malen in de gelegenheid hebt gesteld hun fout te corrigeren.) Maar niet welk gevoel dit jou gaf, dat is hiervoor irrelevant.
Daarnaast geef je aan dat ze binnen 10 werkdagen na dagtekening van de brief het genoemde bedrag op je rekening gestort wilt hebben en dat je juridische stappen zult ondernemen wanneer ze dit niet doen. Verstrek ook de benodigde gegevens (bankrekening en tenaamstelling daarvan).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 21:01
T_ID
T_ID is offline
Wat Dittrich al stelde. Maar ik zou er iets aan toevoegen dat het je diep zit dat hun administratie zo incompetent is dat ze jou zomaar geld afnemen. Ja, dat is puur emotie, maar dat is wel een subtiele hint richting het feit dat juridische stappen er wel gaan komen, en niet uitblijven als ze het maar genoeg doodzwijgen.

Mocht Microsoft niet over de brug komen, dan kan ik je Intrum Justitia aanraden. Ze bieden een online incasso service waar je je vordering enz kan invullen, en de eerste brief daarop is volautomatisch en (laatste keer dat ik het gebruikte) gratis.
Ook daarna vond ik hun service prima. Een aanrader voor wie niet zo juridisch geschoold is, want ze laten je precies weten wat ze nodig hebben om verder te gaan.
Oud 09-08-2009, 09:43
Hazelwood
Hazelwood is offline
Maar als ik een aangetekende brief stuur kunnen ze het toch sowieso niet doodzwijgen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 19:29
Verwijderd
Met een aangetekende brief (eigenlijk 'poststuk met handtekening retour') toon jij aan dat zij het poststuk wel degelijk hebben ontvangen. Uiteraard kan iemand dan nog steeds wel zeggen dat het niet aangekomen is, maar doordat jij bewijs hebt (de handtekening retour) zul je in een rechtszaak voldoende bewijs kunnen leveren dat jij aan jouw verplichtingen hebt voldaan.

Vergeet overigens ook niet om rente te vragen, gelijk aan de rente die jouw pa betaald heeft over het bedrag op zijn creditcard-rekening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten