Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2011, 20:42
AceSpade
AceSpade is offline
Hey mensen,

Ik weet het, ik weet het. Ik ben illegaal bezig -.- Ik ben zelf mijn welbetrouwde Windows 7 cd kwijtgeraakt. Ja.. Echt kwijtgeraakt. Tegenwoordig kun je ook al geen computers meer kopen zonder Windows cd.

Anyhow. Mijn PC is eens een keer heel hard vol geraakt met virussen. Dus moest ik hem opnieuw installeren. Zonder CD ging lastig. Dus om gelijk weer 300 euro's uit te geven voor een nieuwe Windows dat vertikte ik. Ik heb een Windows 7 versie gedownload en geïnstalleerd. Zelfs gepatched en al. Maar al bij al, Microsoft is niet oh zo dom. Ik word compleet vol gespammed met berichten dat mijn Windows illegaal is. Wat ook wel begrijpelijk is.

Mijn vraag is. Wat kan ik hieraan doen om niet gelijk het geld van een halve PC kwijt te zijn? Heeft iemand toevallig een Windows 7 (Liefste Pro, Home mag ook) over voor een redelijk prijsje? Kan iemand hieraan komen? Ik wil graag weer op het legale padje komen. Ik heb ook alle Windows cd's vanaf 98 op een rijtje (natuurlijk niet alle versies) allemaal legaal Ik had al gekeken voor een mogelijk upgrade van Vista naar 7. Maar das ook gelijk weer 200 euro of zo. Krijg ik 20 euro voor terug

Of stuur een pm met een andere mogelijke oplossing.

mvg,

Ace.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2011, 21:10
freyk
freyk is offline
heb je een restorecd bij je laptop gekregen? of staan er verborgen partities op je hardeschijf? Via die dingen is het mogelijk op je oude windows weer terug te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 21:23
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je alleen de cd kwijt bent.. de seriecode staat toch niet op de cd?
Maar als je die meldingen krijgt heb je iets niet goed gepatched
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 09:14
freyk
freyk is offline
Als je een legale vista hebt, raad ik je aan om deze er dan op te zetten.
(kijk dan wel ff goed uit met het activeren ervan). Ga anders terug naar XP of kijk eens naar een ander non-windowsbesturingsysteem. Keuze genoeg.

Eenmaal een ander besturingsysteem geinstalleerd, kan je een tijd verder en eventueel sparen voor windows 8.
Daarnaast vind je hier veel topics om je systeem beter te beveiligen en meuk te verkomen. (tip: zie [centraal] spyware,adware en virussen).
Oud 13-08-2011, 14:04
ILUsion
ILUsion is offline
7 Home Premium kost maar iets van 160 euro, zeker geen 300 (dat betaal je nog niet voor de Ultimate-versie).

Als je nog student/scholier bent, moet je eens kijken via je onderwijsinstelling.

Bv. via Surfspot heb je een upgrade voor nog geen 60 euro. In België kan je via MA3D voor 100 euro aan een upgrade komen.

Verder kan het ook de moeite lonen om uit te zoeken of je onderwijsinstelling geen MSDNAA-overeenkomst heeft. Hier op de Vrije Universiteit Brussel is die er en dan kan je gewoon gratis (en legaal) aan Windows 7 Professional komen (en nog een hoop andere MS-software).
Oud 13-08-2011, 14:25
M@rco
M@rco is offline
Als je wel gewoon een legaal serienummer hebt en dus een licentie, maar alleen de DVD mist dan zijn er toch wel manieren om aan zo'n DVD te komen?
Oud 13-08-2011, 16:54
AceSpade
AceSpade is offline
Geen laptop. Een PC. En voor zover ik weet heb ik die niet Ik had echt gewoon nog een serial op de cd

Home editie is niet slecht? Windows XP Home was bijvoorbeeld afgrijselijk Vandaar dat ik Home niet bepaald vertrouw. Hoe werkt een Upgrade precies?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 17:29
M@rco
M@rco is offline
XP Home was zeker niet afgrijselijk, er zat nauwelijks verschil tussen Home en Professional. Niet merkbaar voor thuisgebruikers, in ieder geval. Anyway, Windows 7 Home Premium is prima. Een upgrade werkt alleen als je een volledige (en legale) versie van XP of Vista hebt. Nadeel is wel dat je eerst XP/Vista moet installeren, anders kun je de upgradeversie niet installeren. Eerdere upgrade-versies namen er genoegen mee als je tijdens de setup even het schijfje van je oude WIndows-versie erin deed maar dat is niet meer het geval. Er is geloof ik wel een workaround voor, moet je even googlen.

Een andere optie zou misschien de goedkopere (80-90 euro dacht ik) OEM-versie van Windows 7 zijn, al weet ik niet of je die tegenwoordig nog los kunt kopen. Strikt genomen is het ook niet legaal om die versie te gebruiken omdat die voor PC-bouwers is bedoeld (al zou je natuurlijk kunnen redeneren dat je zelf een PC-bouwer bent als je je eigen PC hebt samengesteld en/of in elkaar hebt gezet). Maar goed, het werkt wel.
Oud 14-08-2011, 12:40
Verwijderd
Unlucky. Ik heb gewoon een illegale windows 7 waar alle updates etc perfect mee werken. Succes met xp home!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 14:14
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Geen laptop. Een PC. En voor zover ik weet heb ik die niet Ik had echt gewoon nog een serial op de cd

Home editie is niet slecht? Windows XP Home was bijvoorbeeld afgrijselijk Vandaar dat ik Home niet bepaald vertrouw. Hoe werkt een Upgrade precies?
Je serial staat normaal niet op je dvd, tenzij het geen officiële dvd was. Als je een legale versie hebt, moet er op je computer gewoon een stickertje met die code hangen.

Trouwens, ik geloof dat de meeste computers (van grote merken als Dell, HP, ...) tegenwoordig zonder dvd geleverd worden, hoor (of dat was toch de mode enige tijd terug). Spaart de fabrikanten in kosten en ze laten je lekker zelf die dvd branden; plus dat men vaak toch liever heeft dat je hun image die ergens op de harde schijf staat, terugzet in plaats van zelf aan Windows te gaan knutselen.
Oud 14-08-2011, 16:53
WolterB
WolterB is offline
Kijk eens achterop je PC-kast. Als je een merk-pc hebt (dus niet zelf samengesteld) zit daar 99 van de 100 keer een sticker met de licentiecode.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten