Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 20:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
M'n nieuwe compu'tje komt donderdag pas dus ik heb mijn oude voor de laatste maal gereanimeerd, maar het probleem is dat het netwerk opeens kuren heeft. Ik heb nog wel internet (gebruik overigens geen router) maar ik kan niet meer bij mijn gedeelde mappen terwijl dat vroeger wel kon (ik heb windows opnieuw moeten instaleren) en ik heb het precies hetzelfde gedaan als toen. Ik heb ook geprobeert m'n gedeelde mappen te de-delen, beide computers opnieuw opstarten en weer delen, maar na een halve dag van de-delen, herdelen, allerlei wizards volgen, met norton klooien (in het kader van je-weet-maar-nooit) en ongeveer 300 keer beide computers opnieuw opstarten, ben ik nog geen steek verder gekomen. even alles op een rijtje: ik heb wél internet (*bedankt bij deze de hogere machten*) via de "hoofdcomputer" in de huiskamer (geen router, ik heb alleen internet als de hoofdcomputer ook aanstaat anders gaat het feest niet door) maar ik kan niet bij mijn bestanden (wat erg vervelend is, aangezien ik nu steeds met m'n USB stickie heen en weer moet pendelen en sommige bestanden te groot zijn daarvoor) ook al heb ik alles exact hetzelfde als voor het herinstaleren van windows. Ik heb hier windows ME en beneden windows XP. ik hoop dat iemand de oplossing heeft want als ik nog een hele week met m'n usb stick tussen de computers heen en weer moet rennen, word ik gek
Oud 07-04-2005, 20:58
Jolt
Jolt is offline
Kan je het de computer onder in het netwerk wel zien?
Oud 07-04-2005, 21:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik denk het wel, als ik op netwerk klik dan zie ik zo'n computertje met "huiskamer" (en dat was vroeger ook zo) maar als ik daarop klik begint 'ie te protesteren
Oud 09-04-2005, 12:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik denk dat ik het maar opgeef, niet alleen het netwerk ligt plat maar de rest van m'n oude brikkie gaat nu ook steeds harder achteruit, ik kan al niet meer word én internet terelijk ebruiken want dan loopt 'ie meteen vast en m'n koeling begint steeds meer onheilspellende geluiden te maken... Donderdag lijkt opeens erg ver weg
Oud 09-04-2005, 12:26
Jolt
Jolt is offline
Was er niet altijd een probleem met als je op de een WIn Xp had en op de andere Win 2000 of 98?
Moest je rare fratsen gaan uithalen geloof ik.

Dat je word en internete niet tegelijk kan, dan zit iets toch niet goed ergens.

Dat je ventilatortjes meer lawaai maken, tja misschien zit er veel stof in. Het is gewoon weg versleten.

Donderdag dat is zo. Gewoon wat anders gaan doen.
Oud 09-04-2005, 15:39
M@rco
M@rco is offline
Een router zou het leven een stuk simpeler maken
Oud 09-04-2005, 19:14
Engadin
Engadin is offline
volgens mij is die "hoofdcomputer" echt wel een (software)router. K zou eerder voor een routerswitch gaan.
Oud 10-04-2005, 09:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
heb wel eens een router geprobeerd... het was een onding (hoera-merk) en na drie dagen van vloeken en schelden deed hij het noch steeds niet en werd ik zo gefrustreerd dat ik maar besloot voor een netwerkkaart te gaan
Oud 10-04-2005, 11:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je direct internet hebt werkt je netwerk niet nee.

Kijk, bij direct internet krijgt je PC een IP adres van internet aangewezen, zoals 84.45.91.113. Maar je interne netwerk werkt met 10.0.0.x of 192.168.x.x. Dus als je dergelijk direct internet wilt hebben, zul je twee netwerkadapters moeten hebben: 1 voor internet en 1 voor je LAN (lokaal netwerk).

Oud 10-04-2005, 11:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-04-2005 @ 10:16 :
(hoera-merk)
Ken ik niet, zeker Japans?
Reageren

Regels voor berichten