![]() |
divx -> video-cd
ik heb divxfilms maar nou wil ik een video-cd van branden...
maar nou zijn die divxfils te groot en nero kan ze niet omzetten ofzo.... bestaat er niet een programma dat alles in 1 keer kan.... het gewoon in 2 stukken knippen en omzetten naar video-cd zodat ik het alleen nog maar door nero hoef te laten branden?? 'k heb wel 300 dingen geprobeerd maar 't werkt allemaal niet |
In een simpel programaatje als WinZip kan dat allemaal.
Kies nieuw archive --> file size --> create. Klaar (Stel je Fil size dan wel in op 600mb. Veel succes. D. (y) |
|
Citaat:
wel een normaal werkend antwoord: www.virtualdub.org .... met virtualdub kan je redelijk simpel je videobestand in twee delen opdelen.... |
ik ben nu van plan om weer eens een videocd te proberen, maar het lukt me dus nog steeds niet, daarom up ik dit topic maar ff, misschien heeft iemand nog nuttige tips, want het lukt echt niet
|
Als je divx hebt en deze nog om moet zetten naar VideoCD, gebruik dan TMPGEnc (te downloaden van www.divx-digest.com).
Je kunt dan de range selecteren welke je wilt opslaan als VideoCD. Als je dus alleen de eerste helft wilt, dan selecteer je deze en kies je er vervolgens voor om alleen dat deel te converteren. Als je dat ook met het 2e deel doet, dan heb je mooi 2 VideoCD-tjes van je DivX film. |
dat programma werkt goed, alleen heb ik dan geen geluid meer in dat filmpje, ik snap er nix meer van
|
Citaat:
of je moet van te voren even je geluidsstream saven als wav. en ik zou er een svcd van maken.. vcd is niks |
Citaat:
vcd vind ik goed hoor, svcd nog nooit geprobeerd |
Citaat:
alleen heb je wel een versie nodig van tmpgenc die dat kan converten. als je een divx hebt, en hij is gereed om ingelezen te worden door tmpgenc, moet je ook de wav selecteren. dan zet je hem om naar mpg 1 of 2, ligt eraan of je vcd of svcd wil. als je dat klaar hebt, sleep de mpg naar nero en branden (y) |
Citaat:
'k geloof dat ik het begin te begrijpen :) |
tis gelukt, bedankt (vooral talon)
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |