![]() |
In hoeverre ben jij een narcist?
Hangen er meer foto's van jezelf in jouw kamer dan van andere mensen? Bekijk je vaak foto's met jou er op afgebeeld op je computer? Ben je door jezelf geobsedeerd? Kijk je graag in de spiegel? Vertel!
|
Citaat:
|
Hmm.. ik ben een narcist op bepaalde tijdstippen. Meestal maak ik me zorgen om de mensen om heen, ben ik eigenlijk neit zo veel met mezelf bezig (ik verzorg me prima, daar niet van).
Af en toe heb ik momenten dat ik foto's vanmezelf bekijk of maak. Ik weet niet waarom ik dit doe, waarschijnlijk om mezelf niet het gevoel te geven dat ik niet om mezelf geef. wtf? :confused: :D |
totaal niet. ik houd van mezelf, maar op een gezonde manier. ik ben niet geobsedeerd door mezelf, hetzij innerlijk, hetzij uiterlijk en ik ben niet egoïstisch.
wel neig ik lichtjes naar megalomanie (en als ik wikipedia mag geloven heel erg gigantomaan :D); ik heb namelijk wel vaak het idee dat ik in veel dingen beter ben dan 99% van de rest van de wereldbevolking :) |
Totaal niet.
|
Ik heb 1 foto van mezelf op m'n kamer, verder van veel andere mensen, maak dan wel veel foto's van mezelf op de laptop :bloos: Meestal om te checken of de vlekken er weer zijn of niet.
|
Ik heb wel aardig wat foto's van mijzelf op de computer staan eigenlijk, ik denk om te kijken wanneer ik er dan wel leuk uitzie en wanneer niet ofzo. Ik zit niet voortdurend voor de spiegel en ben me wel behoorlijk bewust van mijn imperfecties.
Ik had tijdens een les maatschappijwetenschappen een discussie met mijn leraar over narcisme. Het thema van de les was dat narcisme in bepaalde mate goed is. Ik zei, ja meneer, dat noemt men zelfvertrouwen. Hij zei, ja maar dat is dan toch ook narcisme, in kleine mate. Nee, meneer, dat heet zelfvertrouwen. In meerdere mate heet het arrogantie en soms is het narcisme. Hij zei, nee maar dan is het alsnog narcisme in een kleine hoeveelheid. Etc, etc. I don't know why I bother. |
Citaat:
|
Er staat alleen een foto van de katten in de kamer. Ik kijk niet vaak naar foto's van mezelf. Soms maak ik wel een foto van mezelf, en dan gelijk 10 ofzo, zodat ik de ene waarop ik geen grafkop heb kan selecteren, want ik ben niet bepaald fotogeniek. Ik kijk alleen in de spiegel als ik make-up er op- of afsmeer, zo'n 3 minuten per dag. En soms als ik me verveel en dan trek ik rare gezichten.
|
Ach ik noem het zelfvertrouwen.
|
Citaat:
|
Ik vind het wel leuk om foto's van mezelf te maken als ik me een keer goed voel over mijn uiterlijk enzo, of als ik dan net een nieuw leuk kledingstuk heb. Dan kijk ik ook graag in de spiegel. Maar dat is niet echt vaak, meestal als ik me verveel. Dan vind ik het ook leuk om m'n haar apart te doen en met haarlak en make upjes in de weer en alles. :D
Maar om mezelf nou echt een narcist te noemen, neh. |
Ja.
Doet me trouwens aan een topic op Psychologie denken, dat iemand opende met de vraag of hij ego-centrisch overkwam. :D(n) |
Citaat:
|
Ik ben geen narcist, want ik heb meestal een beetje een hekel aan mezelf. Maar ik ben wel vreselijk egoïstisch en veel mensen mogen me niet, mede omdat ik (te) enthousiast ben en dan vinden ze me eng :O.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar om dat narcistisch te noemen? Nee. |
Citaat:
|
1337-veel
|
Ik ben geloof ik een beetje uiterlijkblind, als ik oude foto's mag geloven. Djeez. Dus nee niet echt. Wel dump ik op veel plekken allerlei tekeningen en shit, maar dat moet geloof ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat als ik oude foto's bekijk ik me altijd schaam over wat ik zie, terwijl ik bevat dat ik toen vast ook wel een beetje tevreden met mezelf was
|
Och, ik weet wel waar ik bedreven in ben. Dat mag ik graag laten zien. Ik weet ook waar ik verdomd slecht in ben; en dat zal ik dan ook niet onder stoelen of banken steken. Dus ik denk dat 't wel meevalt.
Hoewel ik soms wel denk dat ik 't een stuk slechter had kunnen treffen met mezelf. :) |
Citaat:
|
Idd dat, jezelf checken om te bevestigen dat je uiterlijk wel oke is. Of dat ik niet raar loop of whatever. Ik heb wel veel foto's van mezelf in huis hangen, maar dat is van mezelf toen ik klein was en toen was ik nog schattig. En het is meer omdat er familie bij op staat. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |