![]() |
Man 80 heeft bruid 10
Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug
AL-LAITH - Een hoogbejaarde inwoner van Saudi-Arabië krijgt alsnog de beschikking over zijn onlangs weggelopen 10-jarige bruid. Dat meldden media in het strengislamitische koninkrijk woensdag. Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot. ''Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man. De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus. Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ''Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan'', aldus de man tegen een regionale krant. ''Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.'' Schending Een woordvoerder van een mensenrechtenorganisatie heeft geen goed woord over voor de gang van zaken, die vaker voorkomt in Saudi-Arabië. ''Dit soort huwelijken zijn een grove schending van de internationale verdragen voor de rechten van het kind, die door het koninkrijk zijn ondertekend.'' © ANP Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het zeer schokkend dat dit soort dingen gebeuren en kan me niet voorstellen dat een religie zulke dingen vindt... |
Citaat:
Ik vind dit al niet eens schokkend meer, voorlopig wordt ze nog niet gestenigd, geranseld of opgehangen. |
maar waarschijnlijk wel tot sex gedwongen met een man van 70(!) jaar ouder terwijl ze nog niet eens ongesteld is:O
|
incidentje happens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het niet zo triest was, zou ik er waarschijnlijk om moeten schaterlachen. Maar nu blijft het bij cynisch glimlachen.
|
Citaat:
En van de andere kant, stel dat je vrouw bij je weggaat is het best mooi dat je eerst even kunt kijken of haar jongere zus niks voor je is (Y) |
sterker nog, je schoonvader komt je smeken of je alsjeblieft zijn andere dochter wilt neuken. ergens is dat wel een ideale wereld ja (y)
|
Citaat:
|
Dat zinnetje "Het is op zichzelf goed dat een godsdienst zich met recht bezighoudt" is eern goed voorbeeld van het contrast tussen de CDA-wereld en de werkelijkheid. Dat het nog nooit iets anders dan problemen heeft gebracht schijnt het CDA niet te interesseren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het gaat hier nu ook niet over de moslims in Nederland, maar over die achterlijke kutlanden daar. |
Die in Nederland wijzen dit soort praktijken natuurlijk allemaal af en zijn toch vrome moslims maar ook goede burgers die de vrijheden van andersdenkden respecteren. Of wat bedoel je met die laatste zin?
|
Ik bedoelde daar verder niets mee :)
|
Tiswah.
|
Citaat:
|
Alsof er vanuit westerse mensenrechtenorganisaties ooit een waarschuwing uitgaat naar Saudi-Arabië an sich. Veel te bang zichzelf in het nauw te drijven met het oog op de olievoorraad aldaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat blijkt omdat je ook onder Nederlandse Moslims gearrangeerde huwelijken ziet waarbij liefde noch keuze een rol spelen. Daar hebben ze gewoon een nog ietsjes primitievere variant van exact dezelfde opvattingen. |
Waaruit bestaat dan precies een islamitische cultuur?
|
Citaat:
Op dezelfde manier kun je in Europa wijzen op Christelijke culturele elementen zoals bijvoorbeeld de katholieke haatlobby in Polen, of de penetrante spruitjeslucht die om Balkenende IV heen hangt, of bijvoorbeeld hun legaliseren van discriminatie. |
Citaat:
Citaat:
|
In SA zitten toch die wahahabisten?
|
De vraag is alleen of bij die gearrangeerde huwelijken niet het probleem rijst dat ze denken dat ze er mee instemmen vanwege jarenlange indoctrinatie.
|
Citaat:
|
Maar wat is dan wél genoeg. Liefde is een solide basis om je schoonfamilie te leren accepteren. Als dát er al niet is, mijn god een paar exschoonfamilies van me kon ik wel de nek omdraaien.
Even losstaand van het feit dat het huwelijk an sich natuurlijk verboden zou moeten worden omdat het compleet overbodig is. En het gaat allemaal om vrije wil. Jij zegt hierboven dat je tegen vrije keus in huwelijk bent. En ik snap ook wel dat je tegen dit huwelijk bent. |
Nee, want ik zeg dat ik voorstander ben van een gearrangeerd huwelijk als beide volwassenen er volledig mee instemmen. Het is gewoon trouwen, zonder vooraf een relatie te hebben gehad.
|
Er is geen partnerkeus, dus het is dom.
|
Jawel, je (zou moeten kunnen/) kan kiezen met wie je wel of niet huwt.
|
Sinds wanneer mag je instemmen met een gearrangeerd huwelijk?
|
Nouja bij de meeste gearrangeerde huwelijken in Nederland wel (althans dat vermoed ik).
|
Oh. Mijn piemel is groter dan die van jou (althans, dat vermoed ik).
|
Scheve vergelijking, want in mijn directe omgeving vinden er wel eens gearrangeerde huwelijken plaats, terwijl jij slechts aan het gokken bent.
|
Nee, want door het (althans, dat vermoed ik) gaat het wel op.
|
Ik vermoed het, want ik kan het niet staven op bronnen (en ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gezocht). Maar ik ga niet doen alsof mijn ervaringen en vermoedens gelijk staan aan feiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik zou willen trouwen, en een ander meisje zou ook willen trouwen en we zouden met elkaar worden gekoppeld door onze ouders, waarna we vervolgens bepalen of we wel of niet met elkaar verder zou willen gaan, dan is er toch sprake van een gearrangeerde huwelijk waarbij 2 volwassenen ermee instemmen? Zeker ook nooit van een site als russianbrides.com gehoord zeker? |
een gearrangeerd huwelijk is dus eigenlijk prostitutie?
je gaat naar een hoer. "he neuken? jij geld, ik verzetje. fuck liefde maar voor allebei beter." je gaar naar een vrouw. "he trouwen? jouw familie blij, mijn familie blij. fuck liefde maar voor allebei beter." mail order brides zijn voor zover ik weet gewoon vrouwen die al dan niet op rockbottom zitten en voor wie huwelijk niets waard is verder behalve dan dat ze kunnen wonen bij een dude met munny, enige wat ze hoeven doen is relatief mooi zijn en af en toe aan een pik zuigen. tsja. |
Citaat:
|
jaja kan je dat anti abortus freaks ook wijsmaken?
en what about euthenasie? |
Citaat:
|
Citaat:
Een gearrangeerd huwelijk sluit automatisch het normale huwelijk uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07. |