Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Man 80 heeft bruid 10 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1769430)

Grapig 26-08-2009 16:24

Man 80 heeft bruid 10

Saudiër (80) krijgt 10-jarige bruid terug

AL-LAITH - Een hoogbejaarde inwoner van Saudi-Arabië krijgt alsnog de beschikking over zijn onlangs weggelopen 10-jarige bruid. Dat meldden media in het strengislamitische koninkrijk woensdag.

Het meisje was onlangs gevlucht naar de woning van een tante. Haar vader, die haar had uitgehuwelijkt, kwam erachter en bracht het kind terug naar haar 80-jarige echtgenoot.
''Mijn huwelijk gaat niet in tegen de sharia (islamitische wetgeving)'', meent de man. De bruidegom op leeftijd wees er verder op dat hij recht meent te hebben op het meisje, aangezien hij eerder verloofd was met haar oudere zus.

Die verbrak de relatie echter omdat ze naar school wilde gaan. ''Onder deze omstandigheden bood haar vader zijn jongere dochter aan'', aldus de man tegen een regionale krant.
''Zoals de sharia voorschrijft, mocht ik haar bekijken en ik vond haar acceptabel.''
Schending
Een woordvoerder van een mensenrechtenorganisatie heeft geen goed woord over voor de gang van zaken, die vaker voorkomt in Saudi-Arabië. ''Dit soort huwelijken zijn een grove schending van de internationale verdragen voor de rechten van het kind, die door het koninkrijk zijn ondertekend.''
© ANP

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het zeer schokkend dat dit soort dingen gebeuren en kan me niet voorstellen dat een religie zulke dingen vindt...

hookee 26-08-2009 16:45

Citaat:

Grapig schreef: (Bericht 29606160)
Ik vind het zeer schokkend dat dit soort dingen gebeuren en kan me niet voorstellen dat een religie zulke dingen vindt...

Met religie kan alles, maar dan ook echt alles.
Ik vind dit al niet eens schokkend meer, voorlopig wordt ze nog niet gestenigd, geranseld of opgehangen.

Grapig 26-08-2009 16:48

maar waarschijnlijk wel tot sex gedwongen met een man van 70(!) jaar ouder terwijl ze nog niet eens ongesteld is:O

BendeBen 26-08-2009 16:58

incidentje happens.

De Veroorzaker 26-08-2009 17:11

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 29605760)
Ies koeltoer (Y)

Gatara 26-08-2009 18:04

Citaat:

Gatara schreef: (Bericht 29605753)
OMG vieze pedo (n)
en die vader (n)

T_ID 26-08-2009 19:14

Citaat:

Grapig schreef: (Bericht 29606282)
maar waarschijnlijk wel tot sex gedwongen met een man van 70(!) jaar ouder terwijl ze nog niet eens ongesteld is:O

Dat is toch precies zoals allah het wilde?

Dinalfos 26-08-2009 19:17

Als het niet zo triest was, zou ik er waarschijnlijk om moeten schaterlachen. Maar nu blijft het bij cynisch glimlachen.

De Veroorzaker 26-08-2009 19:22

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 29606914)
Als het niet zo triest was, zou ik er waarschijnlijk om moeten schaterlachen. Maar nu blijft het bij cynisch glimlachen.

Ik vind het vooral grappig dat veel moslims zich nog steeds afvragen waarom sommige mensen denken dat hun cultuur achterlijk is :D en dan weer beginnen over de 'echte' islam, waarin zoiets als dit nooit voorkomt!

En van de andere kant, stel dat je vrouw bij je weggaat is het best mooi dat je eerst even kunt kijken of haar jongere zus niks voor je is (Y)

BendeBen 26-08-2009 19:33

sterker nog, je schoonvader komt je smeken of je alsjeblieft zijn andere dochter wilt neuken. ergens is dat wel een ideale wereld ja (y)

De Veroorzaker 26-08-2009 19:42

Citaat:

CDA: positieve rol islam in Midden-Oosten

Geplaatst: 05 november 2008 22:40, laatste wijziging: 13 november 2008 14:26

DEN HAAG - De islam kan een positieve bron zijn voor democratische ontwikkeling in het Midden-Oosten. Ook de sharia bevat niet enkel verwerpelijke ideeën. ,,Het is op zichzelf goed dat een godsdienst zich met recht bezighoudt.''
http://www.nd.nl/artikelen/2008/nove...-midden-oosten
Alle mannen CDA stemmen dus ;)

T_ID 26-08-2009 20:01

Dat zinnetje "Het is op zichzelf goed dat een godsdienst zich met recht bezighoudt" is eern goed voorbeeld van het contrast tussen de CDA-wereld en de werkelijkheid. Dat het nog nooit iets anders dan problemen heeft gebracht schijnt het CDA niet te interesseren.

Kazet Nagorra 26-08-2009 20:48

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29606984)
sterker nog, je schoonvader komt je smeken of je alsjeblieft zijn andere dochter wilt neuken. ergens is dat wel een ideale wereld ja (y)

ja toch goed bekeken

deadlock 26-08-2009 20:54

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 29606914)

Ik schaterlach hier gewoon bij hoor :D Ik ken die chick toch niet en het bewijst maar weer eens hoe achterlijk moslimlanden zijn.

T_ID 28-08-2009 11:22

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29607322)
Ik schaterlach hier gewoon bij hoor :D Ik ken die chick toch niet en het bewijst maar weer eens hoe achterlijk moslimlanden zijn.

Toch vreemd niet? Dat zoveel mensen iets hebben tegen Wilders als ze die opvatting over de Islam en bijbehorende cultuur volledig met hem delen?

deadlock 28-08-2009 11:42

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29612056)
Toch vreemd niet? Dat zoveel mensen iets hebben tegen Wilders als ze die opvatting over de Islam en bijbehorende cultuur volledig met hem delen?

Ik vind dat Wilders soms hele zinnige dingen zegt, maar hij komt altijd maar met geschreeuw en *nooit* met concrete oplossingen. Daarnaast heeft hij in zijn partijprogramma bij diverse punten 'allochtonen' staan terwijl het desbetreffende onderwerp daar geen *ruk* mee te maken heeft.

En het gaat hier nu ook niet over de moslims in Nederland, maar over die achterlijke kutlanden daar.

De Veroorzaker 28-08-2009 11:55

Die in Nederland wijzen dit soort praktijken natuurlijk allemaal af en zijn toch vrome moslims maar ook goede burgers die de vrijheden van andersdenkden respecteren. Of wat bedoel je met die laatste zin?

deadlock 28-08-2009 12:00

Ik bedoelde daar verder niets mee :)

Mobius 28-08-2009 18:30

Tiswah.

Kazet Nagorra 28-08-2009 19:13

Citaat:

Ik heb niets met de islam en niets met religie in het algemeen. Je hebt echter niet veel hersencellen nodig om je te realiseren dat de "aanpak" van Wilders in het beste geval geen en in het meest waarschijnlijke geval een negatieve bijdrage levert aan het oplossen van de problematiek met bepaalde groepen jongeren.

Mobius 28-08-2009 19:32

Alsof er vanuit westerse mensenrechtenorganisaties ooit een waarschuwing uitgaat naar Saudi-Arabië an sich. Veel te bang zichzelf in het nauw te drijven met het oog op de olievoorraad aldaar.

Kazet Nagorra 28-08-2009 19:58

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 29613510)
Alsof er vanuit westerse mensenrechtenorganisaties ooit een waarschuwing uitgaat naar Saudi-Arabië an sich. Veel te bang zichzelf in het nauw te drijven met het oog op de olievoorraad aldaar.

Ja hoor, Amnesty and HRW klagen regelmatig over Saoedi-Arabië.

Kenjirro 29-08-2009 00:42

Citaat:

Inderdaad want alle moslims hebben inderdaad een Saudi cultuur :confused:

T_ID 29-08-2009 08:29

Citaat:

Kenjirro schreef: (Bericht 29614862)
Inderdaad want alle moslims hebben inderdaad een Saudi cultuur :confused:

Nee, de Saoudische cultuur is islamitisch van karakter, en dat hebben alle Moslims.

Wat blijkt omdat je ook onder Nederlandse Moslims gearrangeerde huwelijken ziet waarbij liefde noch keuze een rol spelen. Daar hebben ze gewoon een nog ietsjes primitievere variant van exact dezelfde opvattingen.

Joostje 29-08-2009 08:30

Waaruit bestaat dan precies een islamitische cultuur?

T_ID 29-08-2009 08:37

Citaat:

Joostje schreef: (Bericht 29615069)
Waaruit bestaat dan precies een islamitische cultuur?

Allerlei gebruiken die op de islam zijn gebaseerd dan wel geïnspireerd.

Op dezelfde manier kun je in Europa wijzen op Christelijke culturele elementen zoals bijvoorbeeld de katholieke haatlobby in Polen, of de penetrante spruitjeslucht die om Balkenende IV heen hangt, of bijvoorbeeld hun legaliseren van discriminatie.

Kenjirro 29-08-2009 11:35

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29615067)
Nee, de Saoudische cultuur is islamitisch van karakter, en dat hebben alle Moslims.

Nope heb je al eens uitgelegd, dat Turken bijvoorbeeld meer gemeen hebben met Armenen als met Indonesiërs.

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29615067)
Wat blijkt omdat je ook onder Nederlandse Moslims gearrangeerde huwelijken ziet waarbij liefde noch keuze een rol spelen. Daar hebben ze gewoon een nog ietsjes primitievere variant van exact dezelfde opvattingen.

Niets mis met gearrangeerde huwelijken als zowel de man als vrouw ermee instemmen. :) Een land met een zieke wetgeving staat dus niet gelijk aan het feit dat er in Nederland moslims zijn die een gearrangeerde huwelijk hebben gesloten.

De Veroorzaker 29-08-2009 12:19

In SA zitten toch die wahahabisten?

deadlock 29-08-2009 12:19

De vraag is alleen of bij die gearrangeerde huwelijken niet het probleem rijst dat ze denken dat ze er mee instemmen vanwege jarenlange indoctrinatie.

Kenjirro 29-08-2009 12:25

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 29615475)
De vraag is alleen of bij die gearrangeerde huwelijken niet het probleem rijst dat ze denken dat ze er mee instemmen vanwege jarenlange indoctrinatie.

Ik snap niet waarom het westers concept van het huwelijk, het enige juiste zou moeten zijn? In veel culturen trouw je niet alleen met de man of vrouw, maar ook met de hele familie. Dan is liefde alleen niet genoeg. Maargoed dat staat los van wat er in Saudië Arabië gebeurd is. Dat kan niemand goedpraten.

deadlock 29-08-2009 12:31

Maar wat is dan wél genoeg. Liefde is een solide basis om je schoonfamilie te leren accepteren. Als dát er al niet is, mijn god een paar exschoonfamilies van me kon ik wel de nek omdraaien.

Even losstaand van het feit dat het huwelijk an sich natuurlijk verboden zou moeten worden omdat het compleet overbodig is. En het gaat allemaal om vrije wil. Jij zegt hierboven dat je tegen vrije keus in huwelijk bent.

En ik snap ook wel dat je tegen dit huwelijk bent.

Kenjirro 29-08-2009 12:48

Nee, want ik zeg dat ik voorstander ben van een gearrangeerd huwelijk als beide volwassenen er volledig mee instemmen. Het is gewoon trouwen, zonder vooraf een relatie te hebben gehad.

deadlock 29-08-2009 12:55

Er is geen partnerkeus, dus het is dom.

Kenjirro 29-08-2009 12:56

Jawel, je (zou moeten kunnen/) kan kiezen met wie je wel of niet huwt.

deadlock 29-08-2009 12:58

Sinds wanneer mag je instemmen met een gearrangeerd huwelijk?

Kenjirro 29-08-2009 13:00

Nouja bij de meeste gearrangeerde huwelijken in Nederland wel (althans dat vermoed ik).

deadlock 29-08-2009 13:08

Oh. Mijn piemel is groter dan die van jou (althans, dat vermoed ik).

Kenjirro 29-08-2009 13:13

Scheve vergelijking, want in mijn directe omgeving vinden er wel eens gearrangeerde huwelijken plaats, terwijl jij slechts aan het gokken bent.

deadlock 29-08-2009 13:42

Nee, want door het (althans, dat vermoed ik) gaat het wel op.

Kenjirro 29-08-2009 13:45

Ik vermoed het, want ik kan het niet staven op bronnen (en ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gezocht). Maar ik ga niet doen alsof mijn ervaringen en vermoedens gelijk staan aan feiten.

Joostje 29-08-2009 15:27

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29615075)
Allerlei gebruiken die op de islam zijn gebaseerd dan wel geïnspireerd.

Welke gebruiken?

T_ID 29-08-2009 20:12

Citaat:

Kenjirro schreef: (Bericht 29615547)
Nee, want ik zeg dat ik voorstander ben van een gearrangeerd huwelijk als beide volwassenen er volledig mee instemmen.

Nu verbind je twee wederzijds uitsluitende factoren met elkaar. Da's op meerdere manieren een onmogelijk huwelijk.

Kenjirro 29-08-2009 21:09

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29616848)
Nu verbind je twee wederzijds uitsluitende factoren met elkaar. Da's op meerdere manieren een onmogelijk huwelijk.

Leg uit?

Als ik zou willen trouwen, en een ander meisje zou ook willen trouwen en we zouden met elkaar worden gekoppeld door onze ouders, waarna we vervolgens bepalen of we wel of niet met elkaar verder zou willen gaan, dan is er toch sprake van een gearrangeerde huwelijk waarbij 2 volwassenen ermee instemmen? Zeker ook nooit van een site als russianbrides.com gehoord zeker?

BendeBen 29-08-2009 21:25

een gearrangeerd huwelijk is dus eigenlijk prostitutie?

je gaat naar een hoer. "he neuken? jij geld, ik verzetje. fuck liefde maar voor allebei beter."
je gaar naar een vrouw. "he trouwen? jouw familie blij, mijn familie blij. fuck liefde maar voor allebei beter."

mail order brides zijn voor zover ik weet gewoon vrouwen die al dan niet op rockbottom zitten en voor wie huwelijk niets waard is verder behalve dan dat ze kunnen wonen bij een dude met munny, enige wat ze hoeven doen is relatief mooi zijn en af en toe aan een pik zuigen. tsja.

Kenjirro 29-08-2009 21:27

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29617070)
een gearrangeerd huwelijk is dus eigenlijk prostitutie?

je gaat naar een hoer. "he neuken? jij geld, ik verzetje. fuck liefde maar voor allebei beter."
je gaar naar een vrouw. "he trouwen? jouw familie blij, mijn familie blij. fuck liefde maar voor allebei beter."

russian brides zijn voor zover ik weet gewoon vrouwen die al dan niet op rockbottom zitten en voor wie huwelijk niets waard is verder behalve dan dat ze kunnen wonen bij een dude met munny, enige wat ze hoeven doen is relatief mooi zijn en af en toe aan een pik zuigen. tsja.

Wat je erook van vind, het gaat erom dat twee volwassenen ermee instemmen, klaar.

BendeBen 29-08-2009 21:30

jaja kan je dat anti abortus freaks ook wijsmaken?
en what about euthenasie?

Kenjirro 29-08-2009 21:36

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29617096)
jaja kan je dat anti abortus freaks ook wijsmaken?
en what about euthenasie?

Geen idee of ik ze dat kan wijsmaken, maar ik snap de relevantie van je opmerking niet.

T_ID 29-08-2009 21:40

Citaat:

Kenjirro schreef: (Bericht 29617085)
Wat je erook van vind, het gaat erom dat twee volwassenen ermee instemmen, klaar.

Instemmen is nonsens. Er is sprake van dwang door de sociale druk en mogelijke gevolgen.

Een gearrangeerd huwelijk sluit automatisch het normale huwelijk uit.

Kenjirro 29-08-2009 21:42

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29617129)
Instemmen is nonsens. Er is sprake van dwang door de sociale druk en mogelijke gevolgen.

Een gearrangeerd huwelijk sluit automatisch het normale huwelijk uit.

Beste jongen, als ik wil trouwen, heb ik deze week nog een bruid die dat ook wil. En ik kan je garanderen dat wij beiden dat niet onder dwang zullen doen. Een gearrangeerde huwelijk kan ook gewoon een huwelijk zijn waar geen relatie aan vooraf ging, wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?

Kenjirro 29-08-2009 21:58

Citaat:

wann schreef: (Bericht 29617171)
Het punt is dat het inherent is aan de menselijke psyche dat 'instemmen' bij zo'n gearrangeerd huwelijk geen vrije keuze is.
Waar het doorgaans al de vraag is of iets nou daadwerkelijk een vrije keuze is, is dit bij een dergelijk gearrangeerd huwelijk uitgesloten.

Leg mij uit waarom? Alleen omdat jij je niet kan voorstellen dat je met een vage kennis zou kunnen trouwen, wil toch niet zeggen dat andere mensen daar ook niet voor zouden kunnen kiezen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.