![]() |
Moslims mogen toch niks van varken eten?
Ik denk zelf persoonlijk dat mensen soms te weinig aan andere mensen ( Moslims) denken , ik heb gezien bij Vara dat er in heel veel medicijnen zo`n laagje op zit ( Ik geloof gelatine ) en dat word gemaakt van varken , maar veel moslim weten daar totaal niks van en zeggen zelf dat ze geen varken eten maar op een of ander manier eten ze het best vaak zonder dat ze het weten . Maar ik geloof dat ze daar geen problemen mee hebben . Wat vinden jullie van dit verschijnsel?
|
Ik vind dat mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om op te letten of ze iets eten wat volgens hun geloofsovertuiging of allergie niet toegestaan is. Fabrikanten hebben dan weer de verantwoordelijkheid om op hun verpakkingen te vermelden wat er allemaal in het product zit.
|
Ik zag laatst een moslima lopen met de omvang van een behoorlijke graafmachine, waarbij het eten van varkensvlees als kannibalisme gezien zou kunnen worden.
|
Ik vind het een jammerlijk verschijnsel, maar gelukkig komt er steeds meer variatie in voedsel, dus ook eten zonder gelatine.
Ik ben zelf vegetariër en vind het soms jammer om te merken dat ik geen drop, snoep, kauwgom, appeltaart (met een glanzend laagje gelatine on top of it) of anders lekker eten kan eten. Maar het is je eigen levenstijl en ik vind dat daar in zekere mate rekening mee moet worden gehouden, maar je moet ook niet doordraaien daarin. Het is immers je eigen keuze. |
Volgens mij wordt gelatine niet per definitie gemaakt van 'varkens', maar kan het ook van 'runderen' gemaakt zijn?
|
Haha, Moslims moeten niet bij een niet-moslimse slagerij vlees gaan halen, want ik werk bij een slagerij van een supermarkt en daar merk ik best vaak dat ik (en collega's van mij) eerst varkensvlees en dan bijvoorbeeld kip of rundvlees aanraak. Dat vlees mogen ze ook niet meer eten dan.
|
Ik denk dat 'strenge moslims' hun vlees inderdaad bij een speciale slagerij halen, want vlees moet dan ook halalvlees zijn (geslacht volgens de islamitische voorschriften) en dat is het bij 'normale slagerijen' ook niet.
|
Ik vind het trouwens ook voor 'niet moslims' niet zo lekker dat je verschillende soorten vlees/kip aanraakt...lekkere kans op kruisbesmetting... Maar goed, ik eet geen vlees of kip, dus waar maak ik me druk om? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh gadver, nou lust ik helemaal geen supermarktvlees meer :(
|
Citaat:
Citaat:
|
Er bestaan wel 200 huis-tuin-keukendingen (behalve vlees) waar op de een of andere manier iets van een varken in verwerkt zit ;)
Moslims kunnen niet eens rein leven, al zouden ze willen. |
Citaat:
|
Of zich afzonderen van de wereld en primitief gaan leven...
|
Of niet eten.
|
Citaat:
|
Pfft:P
|
Citaat:
|
Moslims wíllen niets van varken eten. Ze zijn er niet allergisch voor ofzo.
Het is dus ook hun eigen afweging om naar een halal slagerij te gaan of naar een gewone, en om wel of niet medicatie te gebruiken waar bestanddelen van varkens in zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
En voor zo ver ik weet kan kruisbesmetting ook prima met rauw vlees...? In het ene vlees zitten misschien wel schadelijke bacteriën en parasieten en in het andere niet en dan komt het door het allebei aan te raken lekker op beide... |
Citaat:
Maar in alle soorten vlees zitten bacterien enzo neem ik aan hoor;) Behalve als het niet rauw is natuurlijk, maar dat hebben we voorverpakt en dat raken we niet aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind geen snoep/kauwgom/appeltaart/etc eten vanwege een of ander flutstofje al behoorlijk als doordraaien klinken :D is forummen wel toegestaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is niet dat ik er niet in geloof, ik ben gewoon reeel en ik denk na:) En trouwens, Allah zou ook niet al te aardig zijn als hij die mensen de hel in stuurt, terwijl het mijn schuld is, niet die van hun. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |