Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2009, 08:21
JonathanMJ
JonathanMJ is offline
Ik denk zelf persoonlijk dat mensen soms te weinig aan andere mensen ( Moslims) denken , ik heb gezien bij Vara dat er in heel veel medicijnen zo`n laagje op zit ( Ik geloof gelatine ) en dat word gemaakt van varken , maar veel moslim weten daar totaal niks van en zeggen zelf dat ze geen varken eten maar op een of ander manier eten ze het best vaak zonder dat ze het weten . Maar ik geloof dat ze daar geen problemen mee hebben . Wat vinden jullie van dit verschijnsel?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 09:06
Balance
Balance is offline
Ik vind dat mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om op te letten of ze iets eten wat volgens hun geloofsovertuiging of allergie niet toegestaan is. Fabrikanten hebben dan weer de verantwoordelijkheid om op hun verpakkingen te vermelden wat er allemaal in het product zit.
Oud 31-08-2009, 15:01
Mobius
Mobius is offline
Ik zag laatst een moslima lopen met de omvang van een behoorlijke graafmachine, waarbij het eten van varkensvlees als kannibalisme gezien zou kunnen worden.
Oud 31-08-2009, 19:58
Verwijderd
Ik vind het een jammerlijk verschijnsel, maar gelukkig komt er steeds meer variatie in voedsel, dus ook eten zonder gelatine.
Ik ben zelf vegetariër en vind het soms jammer om te merken dat ik geen drop, snoep, kauwgom, appeltaart (met een glanzend laagje gelatine on top of it) of anders lekker eten kan eten. Maar het is je eigen levenstijl en ik vind dat daar in zekere mate rekening mee moet worden gehouden, maar je moet ook niet doordraaien daarin. Het is immers je eigen keuze.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 20:39
Verwijderd
Volgens mij wordt gelatine niet per definitie gemaakt van 'varkens', maar kan het ook van 'runderen' gemaakt zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:10
DBZ
DBZ is offline
Haha, Moslims moeten niet bij een niet-moslimse slagerij vlees gaan halen, want ik werk bij een slagerij van een supermarkt en daar merk ik best vaak dat ik (en collega's van mij) eerst varkensvlees en dan bijvoorbeeld kip of rundvlees aanraak. Dat vlees mogen ze ook niet meer eten dan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:34
Verwijderd
Ik denk dat 'strenge moslims' hun vlees inderdaad bij een speciale slagerij halen, want vlees moet dan ook halalvlees zijn (geslacht volgens de islamitische voorschriften) en dat is het bij 'normale slagerijen' ook niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:35
Verwijderd
Ik vind het trouwens ook voor 'niet moslims' niet zo lekker dat je verschillende soorten vlees/kip aanraakt...lekkere kans op kruisbesmetting... Maar goed, ik eet geen vlees of kip, dus waar maak ik me druk om?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 12:14
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik vind het trouwens ook voor 'niet moslims' niet zo lekker dat je verschillende soorten vlees/kip aanraakt...lekkere kans op kruisbesmetting... Maar goed, ik eet geen vlees of kip, dus waar maak ik me druk om?
Wat maakt het uit? Ze weten het toch niet En hoezo kruisbesmetting? Dat is alleen met gebraden vlees en niet-gebraden vlees toch? Het is allebei ongebraden, dus zitten er in allebei bacterien en parasieten die er niet in horen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 13:31
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat maakt het uit? Ze weten het toch niet En hoezo kruisbesmetting? Dat is alleen met gebraden vlees en niet-gebraden vlees toch? Het is allebei ongebraden, dus zitten er in allebei bacterien en parasieten die er niet in horen te zitten.
ik mag toch hopen dat er geen parasieten in zitten...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 14:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh gadver, nou lust ik helemaal geen supermarktvlees meer
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 18:06
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
ik mag toch hopen dat er geen parasieten in zitten...
Haha, ik geloof dat er parasieten in vlees zitten, maar dat kan ik ook verkeerd hebben

Citaat:
Oh gadver, nou lust ik helemaal geen supermarktvlees meer
Asjeblieft, het is voor je eigen bestwil
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 15:12
Hulk
Hulk is offline
Er bestaan wel 200 huis-tuin-keukendingen (behalve vlees) waar op de een of andere manier iets van een varken in verwerkt zit

Moslims kunnen niet eens rein leven, al zouden ze willen.
Oud 03-09-2009, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Er bestaan wel 200 huis-tuin-keukendingen (behalve vlees) waar op de een of andere manier iets van een varken in verwerkt zit

Moslims kunnen niet eens rein leven, al zouden ze willen.
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Gewoon steeds de verpakking lezen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:24
DBZ
DBZ is offline
Of zich afzonderen van de wereld en primitief gaan leven...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:49
Mobius
Mobius is offline
Of niet eten.
Oud 03-09-2009, 13:56
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Zelfs in een stopcontact zit nog iets van een varken verwerkt
Oud 03-09-2009, 14:21
Verwijderd
Pfft
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 11:19
igfy
igfy is offline
Citaat:
Zelfs in een stopcontact zit nog iets van een varken verwerkt
Maar een stopcontact eet je niet, of gaat het daar niet om bij moslims? Ik vind in ieder geval dat als je per se geen varkensvlees wilt eten, je dus ook maar zelf moet opletten waar het wel of niet in zit...
Oud 06-09-2009, 12:24
Verwijderd
Moslims wíllen niets van varken eten. Ze zijn er niet allergisch voor ofzo.
Het is dus ook hun eigen afweging om naar een halal slagerij te gaan of naar een gewone, en om wel of niet medicatie te gebruiken waar bestanddelen van varkens in zitten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 12:51
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Maar een stopcontact eet je niet, of gaat het daar niet om bij moslims? Ik vind in ieder geval dat als je per se geen varkensvlees wilt eten, je dus ook maar zelf moet opletten waar het wel of niet in zit...
Ze willen helemaal niks met dat beest te maken hebben omdat het een onrein dier is in hun geloof.
Oud 06-09-2009, 18:26
Verwijderd
Citaat:
En dan maakt het niets uit? Wat een onzin...

En voor zo ver ik weet kan kruisbesmetting ook prima met rauw vlees...? In het ene vlees zitten misschien wel schadelijke bacteriën en parasieten en in het andere niet en dan komt het door het allebei aan te raken lekker op beide...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 23:30
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
En dan maakt het niets uit? Wat een onzin...

En voor zo ver ik weet kan kruisbesmetting ook prima met rauw vlees...? In het ene vlees zitten misschien wel schadelijke bacteriën en parasieten en in het andere niet en dan komt het door het allebei aan te raken lekker op beide...
Tuurlijk maakt het niet uit. Ze komen er echt niet door in de hel(bestaat ook niet). Ze hebben er geen last van.
Maar in alle soorten vlees zitten bacterien enzo neem ik aan hoor Behalve als het niet rauw is natuurlijk, maar dat hebben we voorverpakt en dat raken we niet aan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk maakt het niet uit. Ze komen er echt niet door in de hel(bestaat ook niet). Ze hebben er geen last van.
Maar in alle soorten vlees zitten bacterien enzo neem ik aan hoor Behalve als het niet rauw is natuurlijk, maar dat hebben we voorverpakt en dat raken we niet aan.
Van wat ik weet van slagers is dat je niet bv. een biefstukje mag aanraken nadat je een stuk kip in je hand hebt gehad; mensen eten biefstuk vaak niet helemaal door bakken, dus dan heb je nog steeds kans op kruisbesmetting. Ik geloof dat de kans erg klein is, maar hij is er wel... Dus qua hygiene is er zeker wel een reden om van handschoentjes te wisselen. Dat jij niet gelooft dat mensen die een stukje kip eten dat is aangeraakt met handschoentjes waar ook een stukje varkensvlees mee is aangeraakt in de hel komen, heeft er weinig mee te maken...

Laatst gewijzigd op 07-09-2009 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een jammerlijk verschijnsel, maar gelukkig komt er steeds meer variatie in voedsel, dus ook eten zonder gelatine.
Ik ben zelf vegetariër en vind het soms jammer om te merken dat ik geen drop, snoep, kauwgom, appeltaart (met een glanzend laagje gelatine on top of it) of anders lekker eten kan eten. Maar het is je eigen levenstijl en ik vind dat daar in zekere mate rekening mee moet worden gehouden, maar je moet ook niet doordraaien daarin. Het is immers je eigen keuze.
Ben jij Veganist?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:50
PV
PV is offline
ik vind geen snoep/kauwgom/appeltaart/etc eten vanwege een of ander flutstofje al behoorlijk als doordraaien klinken is forummen wel toegestaan?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 21:32
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik vind geen snoep/kauwgom/appeltaart/etc eten vanwege een of ander flutstofje al behoorlijk als doordraaien klinken is forummen wel toegestaan?
nou er zit wel een punt in hoor, want gelatine wordt gemaakt van dierenbotten. dus ja als je geen dierenvlees eet omdat je het zielig vindt voor de beestjes, moet je natuurlijk ook geen dingen met gelatine eten.
Oud 07-09-2009, 22:05
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Van wat ik weet van slagers is dat je niet bv. een biefstukje mag aanraken nadat je een stuk kip in je hand hebt gehad; mensen eten biefstuk vaak niet helemaal door bakken, dus dan heb je nog steeds kans op kruisbesmetting. Ik geloof dat de kans erg klein is, maar hij is er wel... Dus qua hygiene is er zeker wel een reden om van handschoentjes te wisselen. Dat jij niet gelooft dat mensen die een stukje kip eten dat is aangeraakt met handschoentjes waar ook een stukje varkensvlees mee is aangeraakt in de hel komen, heeft er weinig mee te maken...
Dat wist ik niet. We moeten ook wel handschoenen aan als we kip aanraken, maar voor 1 kipfilet bijvoorbeeld doen we dat meestal niet.
Maar het is niet dat ik er niet in geloof, ik ben gewoon reeel en ik denk na
En trouwens, Allah zou ook niet al te aardig zijn als hij die mensen de hel in stuurt, terwijl het mijn schuld is, niet die van hun.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 19:45
floortje613
floortje613 is offline
Citaat:
ik ben joods en er is door de gemeente gewoon een lijst gemaakt met producten waar geen zegel op zit dat het kosjer is maar die wel kosjer zijn en dat is en flink boekje. als je eraan gewend bent is het niet zo moeilijk om te zien wat niet en wel kosjer is.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 19:47
floortje613
floortje613 is offline
Citaat:
neem kosjere drop en kauwgom enzo. daar zit geen gelatine in. of et is in ieder geval iets plantaardigs
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten