Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   rekeningnummer geven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1773181)

burner19 23-09-2009 15:39

rekeningnummer geven

Hallo,

Laatst kwam er zo een gast van eneco langs ons deur en bod ons een of andere actie.
nou wil ik weten of die gasten die aan jou deur kloppen te vertrouwen zijn, kun je jou gegevens zoals rekeningnummer enzovoort aan hun geven? of kun je dat beter niet doen.

Mvg,

Burner

Tripp 23-09-2009 15:46

Ik zou het niet doen.... het kunnen altijd oplichters zijn.

burner19 23-09-2009 16:17

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 29697549)
Ik zou het niet doen.... het kunnen altijd oplichters zijn.

Ik heb het al gedaan, maar niet zonder eerst eneco te bellen, maar dan nog vertrouw ik het niet helemaal.

Kenjirro 23-09-2009 16:17

Nee nooit doen, zeker niet als er een of andere gast voor de deur staat met een of andere actie. Voordat je het weet smeren ze jou iets aan, om iets waar je niet gevraagd heb.

Kenjirro 23-09-2009 16:17

Citaat:

burner19 schreef: (Bericht 29697649)
Ik heb het al gedaan, maar niet zonder eerst eneco te bellen, maar dan nog vertrouw ik het niet helemaal.

Met welk doel deed je het?

Dittrich 23-09-2009 16:18

Nou ja, gelukkig geldt hier de colportagewet en kun je dus nog binnen 10 dagen van het gebeuren af.

Anna_Nibud 23-09-2009 22:57

Een ezel stoot zich niet 2 maal aan dezelfde steen, zullen we maar zeggen.
Maar ook al haalt Eneco nu geld van je rekening, dan kun je je bank binnen een maand vragen of ze het bedrag terug willen storten. En bel natuurlijk Eneco zo snel mogelijk om alles te annuleren en zou ook op energievergelijker.nl welke energieleverancier je wel wilt.

ganralph 24-09-2009 07:03

sowieso dé manier om van verkopers op straat en aan de deur af te komen: "ik neem graag uw informatie in ontvangst, maar ik beslis op een moment dat ik dat wil."

Andijvie 25-09-2009 13:26

Hier laatst ook iemand die even al mijn gegevens (incl. rekeningnummer) wilde noteren en een handtekening wilde, gewoon zodat hij wat folders kon toesturen. Voor folders hebben ze geen rekeningnummer nodig ;) Ik raad je aan gewoon nooit aan de deur gegevens door te geven, of het nu gaat om je naam, geboortedatum of rekeningnummer; als die verkoper je aan het denken zet en je misschien wil wisselen naar bv. Eneco, dan kan je dat nog altijd gewoon beter zelf uitvissen via internet.

Tripp 25-09-2009 17:53

Wat Andijvie zegt. :)

Wij hebben daarnaast ook een sticker op de deur dat we geen verkopers wensen aan de deur. Is ook erg handig, als je deze mensen wil vermijden. En zo komen alleen 'belangrijke' mensen aan de deur. :p

burner19 25-09-2009 18:13

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 29704608)
Hier laatst ook iemand die even al mijn gegevens (incl. rekeningnummer) wilde noteren en een handtekening wilde, gewoon zodat hij wat folders kon toesturen. Voor folders hebben ze geen rekeningnummer nodig ;) Ik raad je aan gewoon nooit aan de deur gegevens door te geven, of het nu gaat om je naam, geboortedatum of rekeningnummer; als die verkoper je aan het denken zet en je misschien wil wisselen naar bv. Eneco, dan kan je dat nog altijd gewoon beter zelf uitvissen via internet.

Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.Ik vertrouwde de zaak niet dus heb ik Eneco gebeld en die zeiden dat het ''waarschijnlijk'' goed zit. Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.

Anna_Nibud 27-09-2009 20:46

Citaat:

burner19 schreef: (Bericht 29705487)
Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.

Een ezel stoot zich toch niet 2x aan dezelfde steen ;) Je hebt er alleen maar geleerd zou ik zo zeggen.

T_ID 29-09-2009 10:56

Citaat:

Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.

Wat best slim van ze is omdat de prijs van olie nog hoog lag toen ze de stroomprijzen erop baseerden, en ze aankomende periode juist een grote daling moeten verwerken. Jij legt je dan vast aan een hoge prijs terwijl er een prijsdaling zit aan te komen.

Vice 29-09-2009 23:30

Citaat:

Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.Ik vertrouwde de zaak niet dus heb ik Eneco gebeld en die zeiden dat het ''waarschijnlijk'' goed zit. Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.

Sowieso moet je geen prijs vastleggen voor 3 jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.