![]() |
rekeningnummer geven
Hallo,
Laatst kwam er zo een gast van eneco langs ons deur en bod ons een of andere actie. nou wil ik weten of die gasten die aan jou deur kloppen te vertrouwen zijn, kun je jou gegevens zoals rekeningnummer enzovoort aan hun geven? of kun je dat beter niet doen. Mvg, Burner |
Ik zou het niet doen.... het kunnen altijd oplichters zijn.
|
Citaat:
|
Nee nooit doen, zeker niet als er een of andere gast voor de deur staat met een of andere actie. Voordat je het weet smeren ze jou iets aan, om iets waar je niet gevraagd heb.
|
Citaat:
|
Nou ja, gelukkig geldt hier de colportagewet en kun je dus nog binnen 10 dagen van het gebeuren af.
|
Een ezel stoot zich niet 2 maal aan dezelfde steen, zullen we maar zeggen.
Maar ook al haalt Eneco nu geld van je rekening, dan kun je je bank binnen een maand vragen of ze het bedrag terug willen storten. En bel natuurlijk Eneco zo snel mogelijk om alles te annuleren en zou ook op energievergelijker.nl welke energieleverancier je wel wilt. |
sowieso dé manier om van verkopers op straat en aan de deur af te komen: "ik neem graag uw informatie in ontvangst, maar ik beslis op een moment dat ik dat wil."
|
Hier laatst ook iemand die even al mijn gegevens (incl. rekeningnummer) wilde noteren en een handtekening wilde, gewoon zodat hij wat folders kon toesturen. Voor folders hebben ze geen rekeningnummer nodig ;) Ik raad je aan gewoon nooit aan de deur gegevens door te geven, of het nu gaat om je naam, geboortedatum of rekeningnummer; als die verkoper je aan het denken zet en je misschien wil wisselen naar bv. Eneco, dan kan je dat nog altijd gewoon beter zelf uitvissen via internet.
|
Wat Andijvie zegt. :)
Wij hebben daarnaast ook een sticker op de deur dat we geen verkopers wensen aan de deur. Is ook erg handig, als je deze mensen wil vermijden. En zo komen alleen 'belangrijke' mensen aan de deur. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |