Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 15:39
burner19
burner19 is offline
Hallo,

Laatst kwam er zo een gast van eneco langs ons deur en bod ons een of andere actie.
nou wil ik weten of die gasten die aan jou deur kloppen te vertrouwen zijn, kun je jou gegevens zoals rekeningnummer enzovoort aan hun geven? of kun je dat beter niet doen.

Mvg,

Burner
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 15:46
Tripp
Tripp is offline
Ik zou het niet doen.... het kunnen altijd oplichters zijn.
Oud 23-09-2009, 16:17
burner19
burner19 is offline
Citaat:
Ik zou het niet doen.... het kunnen altijd oplichters zijn.
Ik heb het al gedaan, maar niet zonder eerst eneco te bellen, maar dan nog vertrouw ik het niet helemaal.
Met citaat reageren
Verwijderd
Nee nooit doen, zeker niet als er een of andere gast voor de deur staat met een of andere actie. Voordat je het weet smeren ze jou iets aan, om iets waar je niet gevraagd heb.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het al gedaan, maar niet zonder eerst eneco te bellen, maar dan nog vertrouw ik het niet helemaal.
Met welk doel deed je het?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:18
Verwijderd
Nou ja, gelukkig geldt hier de colportagewet en kun je dus nog binnen 10 dagen van het gebeuren af.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:57
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Een ezel stoot zich niet 2 maal aan dezelfde steen, zullen we maar zeggen.
Maar ook al haalt Eneco nu geld van je rekening, dan kun je je bank binnen een maand vragen of ze het bedrag terug willen storten. En bel natuurlijk Eneco zo snel mogelijk om alles te annuleren en zou ook op energievergelijker.nl welke energieleverancier je wel wilt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 07:03
ganralph
ganralph is offline
sowieso dé manier om van verkopers op straat en aan de deur af te komen: "ik neem graag uw informatie in ontvangst, maar ik beslis op een moment dat ik dat wil."
Oud 25-09-2009, 13:26
Verwijderd
Hier laatst ook iemand die even al mijn gegevens (incl. rekeningnummer) wilde noteren en een handtekening wilde, gewoon zodat hij wat folders kon toesturen. Voor folders hebben ze geen rekeningnummer nodig Ik raad je aan gewoon nooit aan de deur gegevens door te geven, of het nu gaat om je naam, geboortedatum of rekeningnummer; als die verkoper je aan het denken zet en je misschien wil wisselen naar bv. Eneco, dan kan je dat nog altijd gewoon beter zelf uitvissen via internet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 17:53
Tripp
Tripp is offline
Wat Andijvie zegt.

Wij hebben daarnaast ook een sticker op de deur dat we geen verkopers wensen aan de deur. Is ook erg handig, als je deze mensen wil vermijden. En zo komen alleen 'belangrijke' mensen aan de deur.
Oud 25-09-2009, 18:13
burner19
burner19 is offline
Citaat:
Hier laatst ook iemand die even al mijn gegevens (incl. rekeningnummer) wilde noteren en een handtekening wilde, gewoon zodat hij wat folders kon toesturen. Voor folders hebben ze geen rekeningnummer nodig Ik raad je aan gewoon nooit aan de deur gegevens door te geven, of het nu gaat om je naam, geboortedatum of rekeningnummer; als die verkoper je aan het denken zet en je misschien wil wisselen naar bv. Eneco, dan kan je dat nog altijd gewoon beter zelf uitvissen via internet.
Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.Ik vertrouwde de zaak niet dus heb ik Eneco gebeld en die zeiden dat het ''waarschijnlijk'' goed zit. Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:46
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.
Een ezel stoot zich toch niet 2x aan dezelfde steen Je hebt er alleen maar geleerd zou ik zo zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 10:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.
Wat best slim van ze is omdat de prijs van olie nog hoog lag toen ze de stroomprijzen erop baseerden, en ze aankomende periode juist een grote daling moeten verwerken. Jij legt je dan vast aan een hoge prijs terwijl er een prijsdaling zit aan te komen.
Oud 29-09-2009, 23:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik zat al bij Eneco, de verkoper bood mij een prijsgarantie voor drie jaar.Ik vertrouwde de zaak niet dus heb ik Eneco gebeld en die zeiden dat het ''waarschijnlijk'' goed zit. Ik geef toe dat ik hem beter de deur kon wijzen.
Sowieso moet je geen prijs vastleggen voor 3 jaar.
Reageren

Regels voor berichten