![]() |
Enquete over verslaving
Ik ben in het kader van een minor die ik nu volg bezig met een onderzoekje naar de mening van mensen over verslaving...
Jullie zouden me enorm kunnen helpen door onderstaande vragenlijst in te vullen :). Alvast bedankt! Leeftijd: Waar denk je aan bij 'verslaving'? Wanneer vind je dat iemand verslaafd is? Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen? Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier? Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen? |
Leeftijd: 22
Waar denk je aan bij 'verslaving'? Afhankelijk zijn van iets om (goed) te kunnen functioneren. Wanneer vind je dat iemand verslaafd is? Zie bovenstaande Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen? Verslavende werking van bepaalde middelen, routine. Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier? Ik ben zelf verslaafd aan nicotine. Verder ken ik iemand die compleet naar de klote gegaan/aan het gaan is door cocaïne. Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen? Sigaretten, alcohol. Aantal soorten harddrugs, maar niet gebruikt. |
heel erg voor-voor-vooronderzoek?
Leeftijd: 22 Waar denk je aan bij 'verslaving'? een lichamelijke danwel geestelijke afhankelijkheid aan bepaalde dingen Wanneer vind je dat iemand verslaafd is? zie hierboven Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen? natuurlijk geheel afhankelijk van welke verslaving en welk persoon, kan de kick zijn, kan beginnen met het is kleuk en daarna routine worden en op den duur niet meer zonder kunnen Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier? zelf verslaafd aan cannabis geweest, rook nog steeds, alcoholistische vader, mensen kapot zien gaan aan de speed en coke Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen? ja. roken, koffie, xtc, coke, keta, speed, cannabis. moet zeggen dat ik wiet enkel verslafend vond maar dat ben ik dan weer ;x en keta was een verwaarloosbare ervaring |
Leeftijd:
<-- Waar denk je aan bij 'verslaving'? drugs, en junks: mensen die door overmatig gebruik van middelen niet meer hun school, familie, werk of wat dan ook goed genoeg kunnen doen. veelal doorgedraaide en/of vercrackte mensen Wanneer vind je dat iemand verslaafd is? zie boven Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen? niet goed met de drugs om kunnen gaan, onverstandig gebruik, druk uit de vriendengroep, en sommige drugs zijn simpelweg zo verslavend dat maar weinig mensen er nooit verslaafd aan raken Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier? ja, vrienden die niet meer kunnen slapen zonder een jointje, anderen die geen leuk feest meer hebben zonder coke, etc Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen? ja, verscheidene soorten drugs, van huis, tuin en keuken-drugs als lachgas en dxm, tot lsd. met de drugs op zich over het algemeen erg goede ervaringen, erg veel lol en schitterende momenten mee beleefd. maar de bijkomende zaken (kater, risico op verslaving, risico om door politie gepakt te worden, slecht voor je lichaam enz enz), vormen voor mij momenteel even een reden om niet zoveel meer als eerst te gebruiken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54. |