Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2009, 13:07
snowflakes
snowflakes is offline
Ik ben in het kader van een minor die ik nu volg bezig met een onderzoekje naar de mening van mensen over verslaving...

Jullie zouden me enorm kunnen helpen door onderstaande vragenlijst in te vullen .

Alvast bedankt!

Leeftijd:

Waar denk je aan bij 'verslaving'?

Wanneer vind je dat iemand verslaafd is?

Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen?

Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier?

Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2009, 16:35
MTpower
MTpower is offline
Leeftijd: 22

Waar denk je aan bij 'verslaving'? Afhankelijk zijn van iets om (goed) te kunnen functioneren.

Wanneer vind je dat iemand verslaafd is? Zie bovenstaande

Wat denk je dat oorzaak is van het ontstaan van verslavingen? Verslavende werking van bepaalde middelen, routine.

Heb je ervaring met verslaving in je omgeving? Zo ja, op welke manier? Ik ben zelf verslaafd aan nicotine. Verder ken ik iemand die compleet naar de klote gegaan/aan het gaan is door cocaïne.

Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen? Sigaretten, alcohol. Aantal soorten harddrugs, maar niet gebruikt.
Oud 24-09-2009, 21:01
Verwijderd
heel erg voor-voor-vooronderzoek?

Leeftijd: 22

een lichamelijke danwel geestelijke afhankelijkheid aan bepaalde dingen

zie hierboven
natuurlijk geheel afhankelijk van welke verslaving en welk persoon, kan de kick zijn, kan beginnen met het is kleuk en daarna routine worden en op den duur niet meer zonder kunnen
zelf verslaafd aan cannabis geweest, rook nog steeds, alcoholistische vader, mensen kapot zien gaan aan de speed en coke
Ben jezelf wel eens in aanraking gekomen met verslavende middelen? Zo ja, wat voor middelen en wat is je ervaring met die middelen?
ja. roken, koffie, xtc, coke, keta, speed, cannabis. moet zeggen dat ik wiet enkel verslafend vond maar dat ben ik dan weer ;x en keta was een verwaarloosbare ervaring
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 00:16
Verwijderd
Leeftijd:
<--

drugs, en junks: mensen die door overmatig gebruik van middelen niet meer hun school, familie, werk of wat dan ook goed genoeg kunnen doen. veelal doorgedraaide en/of vercrackte mensen

zie boven

niet goed met de drugs om kunnen gaan, onverstandig gebruik, druk uit de vriendengroep, en sommige drugs zijn simpelweg zo verslavend dat maar weinig mensen er nooit verslaafd aan raken

ja, vrienden die niet meer kunnen slapen zonder een jointje, anderen die geen leuk feest meer hebben zonder coke, etc

ja, verscheidene soorten drugs, van huis, tuin en keuken-drugs als lachgas en dxm, tot lsd. met de drugs op zich over het algemeen erg goede ervaringen, erg veel lol en schitterende momenten mee beleefd. maar de bijkomende zaken (kater, risico op verslaving, risico om door politie gepakt te worden, slecht voor je lichaam enz enz), vormen voor mij momenteel even een reden om niet zoveel meer als eerst te gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten