Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   studeren in engeland (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1775130)

Mobarca 06-10-2009 22:52

studeren in engeland

hallo allemaal,

ik wil graag in engeland studeren.
ik zit nu in havo-5 en wil daar dan een hbo studie volgen. ik kan weinig info daarover op het internet vinden omdat het engelse onderwijssysteem een beetje anders is dan het nederlandse. weet iemand misschien of ik door een college wordt geaccepteerd met mij havo-diploma. welke engelse termen horen dan bij een havo diploma in engeland bijv A-level ofzoiets. wanneer moet je je inschrijven. kan mij iemand mij helpen door tips en goeie info te geven.

bedankt mo

Sanne_S 01-11-2009 13:14

Geen idee? www.google.nl ? Je decaan kan je ook vast wel helpen met dit soort vragen..

Breg 03-11-2009 22:30

Volgens mij vragen de meeste universiteiten minstens een VWO-diploma, maar het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de universiteiten waar je misschien heen zou willen, vragen of ze bekend zijn met het Nederlandse schoolsysteem en zo ja, aan welke eisen je moet voldoen om toegelaten te worden. Er is geen letterlijke vertaling voor havo-niveau in het Engels.

Aanmelden moet uiterlijk voor 15 januari via UCAS. Je kan je dan voor maximaal 6 verschillende universiteiten aanmelden en moet vervolgens afwachten bij welke je wordt aangenomen. Houd er wel rekening mee dat je o.a. ook een motivatiebrief moet schrijven en een aanbevelingsbrief (bv van een leraar) moet hebben dus wat dat betreft is het beter om nu al aan die dingen te beginnen dan tot 14 januari te wachten.

Vici 04-11-2009 11:42

Citaat:

Breg schreef: (Bericht 29838101)
Volgens mij vragen de meeste universiteiten minstens een VWO-diploma, maar het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de universiteiten waar je misschien heen zou willen, vragen of ze bekend zijn met het Nederlandse schoolsysteem en zo ja, aan welke eisen je moet voldoen om toegelaten te worden. Er is geen letterlijke vertaling voor havo-niveau in het Engels.

Aanmelden moet uiterlijk voor 15 januari via UCAS. Je kan je dan voor maximaal 6 verschillende universiteiten aanmelden en moet vervolgens afwachten bij welke je wordt aangenomen. Houd er wel rekening mee dat je o.a. ook een motivatiebrief moet schrijven en een aanbevelingsbrief (bv van een leraar) moet hebben dus wat dat betreft is het beter om nu al aan die dingen te beginnen dan tot 14 januari te wachten.

Het zijn maximaal vijf verschillende :rolleyes: En ik zou inderdaad tijdig beginnen met je aanmelding!

Pater Noster 04-11-2009 12:39

Begin met een undergraduate degree (associate degree/foundation degree) op een Community College. Hier wordt je zonder meer toegelaten met havo.

Breg 04-11-2009 20:35

Citaat:

Vici schreef: (Bericht 29839130)
Het zijn maximaal vijf verschillende :rolleyes:

oke, dan hebben ze het schijnbaar verandert, 3 jaar geleden waren het er 6.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.