Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2009, 22:52
Mobarca
Mobarca is offline
hallo allemaal,

ik wil graag in engeland studeren.
ik zit nu in havo-5 en wil daar dan een hbo studie volgen. ik kan weinig info daarover op het internet vinden omdat het engelse onderwijssysteem een beetje anders is dan het nederlandse. weet iemand misschien of ik door een college wordt geaccepteerd met mij havo-diploma. welke engelse termen horen dan bij een havo diploma in engeland bijv A-level ofzoiets. wanneer moet je je inschrijven. kan mij iemand mij helpen door tips en goeie info te geven.

bedankt mo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2009, 13:14
Sanne_S
Sanne_S is offline
Geen idee? www.google.nl ? Je decaan kan je ook vast wel helpen met dit soort vragen..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 22:30
Breg
Breg is offline
Volgens mij vragen de meeste universiteiten minstens een VWO-diploma, maar het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de universiteiten waar je misschien heen zou willen, vragen of ze bekend zijn met het Nederlandse schoolsysteem en zo ja, aan welke eisen je moet voldoen om toegelaten te worden. Er is geen letterlijke vertaling voor havo-niveau in het Engels.

Aanmelden moet uiterlijk voor 15 januari via UCAS. Je kan je dan voor maximaal 6 verschillende universiteiten aanmelden en moet vervolgens afwachten bij welke je wordt aangenomen. Houd er wel rekening mee dat je o.a. ook een motivatiebrief moet schrijven en een aanbevelingsbrief (bv van een leraar) moet hebben dus wat dat betreft is het beter om nu al aan die dingen te beginnen dan tot 14 januari te wachten.
Oud 04-11-2009, 11:42
Vici
Vici is offline
Citaat:
Volgens mij vragen de meeste universiteiten minstens een VWO-diploma, maar het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de universiteiten waar je misschien heen zou willen, vragen of ze bekend zijn met het Nederlandse schoolsysteem en zo ja, aan welke eisen je moet voldoen om toegelaten te worden. Er is geen letterlijke vertaling voor havo-niveau in het Engels.

Aanmelden moet uiterlijk voor 15 januari via UCAS. Je kan je dan voor maximaal 6 verschillende universiteiten aanmelden en moet vervolgens afwachten bij welke je wordt aangenomen. Houd er wel rekening mee dat je o.a. ook een motivatiebrief moet schrijven en een aanbevelingsbrief (bv van een leraar) moet hebben dus wat dat betreft is het beter om nu al aan die dingen te beginnen dan tot 14 januari te wachten.
Het zijn maximaal vijf verschillende En ik zou inderdaad tijdig beginnen met je aanmelding!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 12:39
Pater Noster
Pater Noster is offline
Begin met een undergraduate degree (associate degree/foundation degree) op een Community College. Hier wordt je zonder meer toegelaten met havo.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 20:35
Breg
Breg is offline
Citaat:
Het zijn maximaal vijf verschillende
oke, dan hebben ze het schijnbaar verandert, 3 jaar geleden waren het er 6.
Reageren

Regels voor berichten