![]() |
leuke sport om buikspieren te trainen
hallo.
ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb een vraag. ik ben niet DIK maar ik ben ook zeker niet de dun. ik heb erg sterke benen omdat ik elke dag 26 km fiets maar mijn buikspieren zijn niet sterk en heb daarom dus ook een best dikke buik, en het lijkt wel alsof ik en soort van 'borsten' heb ik wou dus ook weten wat een leuke sport is om dit te trainen en fitness heb ik al een tijd gedaan dus dat is 'out of bounds' zo maar gezegd. ik bedank jullie alvast |
http://epicself.com/wp-content/uploa.../11/crunch.jpg
Ben geen ervaringsdeskundige, maar om de twee dagen 3x 20 keer lijkt me geen slecht idee? |
Ik ben wel een ervaringsdeskundige en die crunches gaan je niet van je buikvet afhelpen.
Enige wat helpt is heel veel beweging en goede voeding. Misschien een vechtsport zoals MMA of kickboksen wat voor jou? Of atletiek of turnen. Of in principe elke sport waarbij je veel beweging krijgt (4-5x per week). Daarnaast is het gewoon belangrijk gezond te eten. |
Ik heb NET hetzelfde probleem..
Maar ik doe niet graag sport buiten snowboarden enz maja , da kan ik mr 1 kr pr jaar doen .. |
Hetzelfde probleem hier. Probeer Wii Fit eens, dat begint bij mij al flink te werken!
|
Citaat:
|
seks hebben is een leuke manier (y) Ik weet niet of het goed werkt, maar het is wel leuk!
|
Judo
|
rotsklimmen in overhang
|
Een goeie sport is letten op je voeding en cardio. Dan komen die blokjes nog wel eens.
|
alleen je buikspieren trainen kom je niet ver mee. waarschijnlijk heb je al buikspieren, maar komen ze nog niet goed door.
dat probleem had ik ook, en toen zei ik op een dag tegen mezelf "nu ga ik stoppen met onnodige suikers en vetten eten en ik ga veel fitnessen"! eerst had ik ook punt tieten en een buik, nu heb ik een 6pack en ik zeg je 1 ding: zo zelfverzekerd erbij lopen is super fijn!:) Maar als ik jou was zou ik gewoon alle spiergroepen trainen, want je kan niet op één plek alleen vetverbranden. Let op je voeding en ga naar een sportschool en daar zijn altijd mensen die je kunnen helpen. |
en ook dit topic over sport gaat naar sport!
|
Zwemmen.
|
zie de 2 andere topics waar ik op heb gereageerd voor veel informatie. maar als je serieus je buikspieren wilt kunnen zien lukt dat je met weinig sporten behalve fitness. ik honkbal zelf ook nog (zie mn nickname :D) maar met honkbal (is explosieve sport) krijg je ook niet zo maar een sixpack (ookal komen alle bewegingen voornamelijk van je buikspieren) je zult echt het vet zelf weg moeten werken en ook de rest van je lichaam trainen anders ziet het er niet uit.
|
btw je bent nooit te jong om te beginnen met fitness zoals mensen wel is zeggen. is onzin. doe het zelf ook al een paar jaar (ben nu ook 15) en het kan je echt geen kwaad geloof me.
|
Citaat:
Op je 14e/15e al aan de steroids en streven naar het worden van zo'n alien als in het avatar van Mobius is een teken van onzekerheid en geen respect voor jezelf hebben (en dus automatisch een goede manier om de minachting van leeftijdsgenoten te verdienen). Niemand zal je ooit respecteren als je jezelf niet respecteert ten slotte, en dat geldt zowel voor jezelf verwaarlozen als absurd veel aandacht eraan besteden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hardlopen
(..) Op je 15e kan je best matige krachttraing doen, zonder dat je je groei te veel belast. ben zelf op mn 16 begonnen en langzaam opgebouwd |
Citaat:
|
Wat jij wil,
maar ik denk dat de topicstarter niet weet hoe zon zwaar schema te moeten volgen, want dr zitten wel maar's aan. Als 15 jarige kan je natuurlijk geen normaal zwaar trainingsschema volgen.... Tis iig niet echt verstandig lijkt mij, wat moet je zo jong met die kracht... |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je met die kracht moet? Ik kan wel duizend dingen opnoemen waarbij het goed van pas komt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je zwaar vergelijkt met andere bodybuilders of sterke volwassenen dan is het logisch dat een kind daar niks meer kan want die krijg die gewichten niet eens in de lucht. maar je kan als 15 jarige best zwaar trainen voor wat jij zelf als zwaar evenaart. en als je eenmaal flinke spieren hebt als 15 jarige (wat deze 15 jarige niet kan hebben aangezien hij nu (nog) geen krachttraining doet) kan je best een normaal zwaar schema volgen. tja wat moet je zo jong met die kracht. zelfde vraag als wat moet je als 18 jarige met die kracht (aangezien je zelf 18 bent). veel mensen zullen die kracht niet nodig hebben, maar vinden het of fijn hun energie kwijt te kunnen of willen er goed uitzien (of beiden). dat moet je dus als 15 jarige met kracht:) btw het is niet slecht voor je groei om krachttraining te doen mits je de goede techniek gebruikt |
Gewoon zwaar in de zin van percentage van maximale kracht
|
Citaat:
Zelf ben ik 18 ja maar noem mezelf geen bodybuilder;) Tis ontspanning voor mij, Bedoelde ook dat de techniek vaak verkeerd wordt uitgevoerd, zie ik zelf ook in de sportschool bij die jongens.. |
Zwemmen:D en sit ups.
|
Ik had daar ook best wel last van,
voor die buik zul je egt moeten gaan fitnessen (als je daar zin in hebt) die ''borsten'' kan je verhelpen met regelmatig zwemmen. ik heb het verholpen met 2 jaar bodybuilding |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |