Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2009, 16:00
elvis presly
elvis presly is offline
hallo.

ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb een vraag.
ik ben niet DIK maar ik ben ook zeker niet de dun.
ik heb erg sterke benen omdat ik elke dag 26 km fiets maar mijn buikspieren zijn niet sterk en heb daarom dus ook een best dikke buik, en het lijkt wel alsof ik en soort van 'borsten' heb
ik wou dus ook weten wat een leuke sport is om dit te trainen en fitness heb ik al een tijd gedaan dus dat is 'out of bounds' zo maar gezegd.

ik bedank jullie alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2009, 16:05
GroeneDag
GroeneDag is offline

Ben geen ervaringsdeskundige, maar om de twee dagen 3x 20 keer lijkt me geen slecht idee?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 16:37
Hulk
Hulk is offline
Ik ben wel een ervaringsdeskundige en die crunches gaan je niet van je buikvet afhelpen.

Enige wat helpt is heel veel beweging en goede voeding.

Misschien een vechtsport zoals MMA of kickboksen wat voor jou? Of atletiek of turnen. Of in principe elke sport waarbij je veel beweging krijgt (4-5x per week).
Daarnaast is het gewoon belangrijk gezond te eten.
Oud 14-10-2009, 17:18
Niic.
Niic. is offline
Ik heb NET hetzelfde probleem..
Maar ik doe niet graag sport buiten snowboarden enz maja , da kan ik mr 1 kr pr jaar doen ..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 17:59
FabianX
FabianX is offline
Hetzelfde probleem hier. Probeer Wii Fit eens, dat begint bij mij al flink te werken!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb NET hetzelfde probleem..
Maar ik doe niet graag sport buiten snowboarden enz maja , da kan ik mr 1 kr pr jaar doen ..
Daar heb je toch ook indoorhallen voor.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 22:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
seks hebben is een leuke manier Ik weet niet of het goed werkt, maar het is wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 10:00
Kitten
Kitten is offline
Judo
Oud 18-10-2009, 16:27
kous
kous is offline
rotsklimmen in overhang
Oud 18-10-2009, 22:42
Mobius
Mobius is offline
Een goeie sport is letten op je voeding en cardio. Dan komen die blokjes nog wel eens.
Oud 24-10-2009, 21:20
FitnezzMaster
FitnezzMaster is offline
alleen je buikspieren trainen kom je niet ver mee. waarschijnlijk heb je al buikspieren, maar komen ze nog niet goed door.
dat probleem had ik ook, en toen zei ik op een dag tegen mezelf "nu ga ik stoppen met onnodige suikers en vetten eten en ik ga veel fitnessen"! eerst had ik ook punt tieten en een buik, nu heb ik een 6pack en ik zeg je 1 ding: zo zelfverzekerd erbij lopen is super fijn!
Maar als ik jou was zou ik gewoon alle spiergroepen trainen, want je kan niet op één plek alleen vetverbranden. Let op je voeding en ga naar een sportschool en daar zijn altijd mensen die je kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 17:57
Pluis
Pluis is offline
en ook dit topic over sport gaat naar sport!
Oud 10-11-2009, 22:24
Verwijderd
Zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 17:33
honkballertje
honkballertje is offline
zie de 2 andere topics waar ik op heb gereageerd voor veel informatie. maar als je serieus je buikspieren wilt kunnen zien lukt dat je met weinig sporten behalve fitness. ik honkbal zelf ook nog (zie mn nickname ) maar met honkbal (is explosieve sport) krijg je ook niet zo maar een sixpack (ookal komen alle bewegingen voornamelijk van je buikspieren) je zult echt het vet zelf weg moeten werken en ook de rest van je lichaam trainen anders ziet het er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 17:34
honkballertje
honkballertje is offline
btw je bent nooit te jong om te beginnen met fitness zoals mensen wel is zeggen. is onzin. doe het zelf ook al een paar jaar (ben nu ook 15) en het kan je echt geen kwaad geloof me.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 12:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
btw je bent nooit te jong om te beginnen met fitness zoals mensen wel is zeggen. is onzin. doe het zelf ook al een paar jaar (ben nu ook 15) en het kan je echt geen kwaad geloof me.
Mensen doelen daarmee vooral op bodybuilding en niet op fitness denk ik. Een belangrijk onderscheid.

Op je 14e/15e al aan de steroids en streven naar het worden van zo'n alien als in het avatar van Mobius is een teken van onzekerheid en geen respect voor jezelf hebben (en dus automatisch een goede manier om de minachting van leeftijdsgenoten te verdienen). Niemand zal je ooit respecteren als je jezelf niet respecteert ten slotte, en dat geldt zowel voor jezelf verwaarlozen als absurd veel aandacht eraan besteden.
Oud 24-11-2009, 13:51
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Mensen doelen daarmee vooral op bodybuilding en niet op fitness denk ik. Een belangrijk onderscheid.

Op je 14e/15e al aan de steroids en streven naar het worden van zo'n alien als in het avatar van Mobius is een teken van onzekerheid en geen respect voor jezelf hebben (en dus automatisch een goede manier om de minachting van leeftijdsgenoten te verdienen). Niemand zal je ooit respecteren als je jezelf niet respecteert ten slotte, en dat geldt zowel voor jezelf verwaarlozen als absurd veel aandacht eraan besteden.
bodybuilding en bodybuilders die steroids gebruiken is ook niet helemaal hetzelfde. ja natuurlijk zijn er te veel profs die steroids gebruiken maar bodybuilden op niet al te hoog niveau kan ook gewoon zonder steroids. niet iedereen die aan bodybuilding doet gebruikt steroids
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 13:53
Mobius
Mobius is offline
Citaat:

Zo kort door de bocht, dat doen zelfs Formule-1 coureurs je niet na.
Oud 25-12-2009, 15:11
max-grunn
max-grunn is offline
Hardlopen

(..)

Op je 15e kan je best matige krachttraing doen, zonder dat je je groei te veel belast.
ben zelf op mn 16 begonnen en langzaam opgebouwd
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 15:36
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hardlopen

(..)

Op je 15e kan je best matige krachttraing doen, zonder dat je je groei te veel belast.
ben zelf op mn 16 begonnen en langzaam opgebouwd
Je kunt ook zware krachttraining doen zonder dat je je groei belast.
Oud 25-12-2009, 15:55
max-grunn
max-grunn is offline
Wat jij wil,
maar ik denk dat de topicstarter niet weet hoe zon zwaar schema te moeten volgen, want dr zitten wel maar's aan.
Als 15 jarige kan je natuurlijk geen normaal zwaar trainingsschema volgen....
Tis iig niet echt verstandig lijkt mij, wat moet je zo jong met die kracht...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2009, 15:59
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
seks hebben is een leuke manier Ik weet niet of het goed werkt, maar het is wel leuk!
Seks was toch overrated?
Oud 25-12-2009, 20:09
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Wat jij wil,
maar ik denk dat de topicstarter niet weet hoe zon zwaar schema te moeten volgen, want dr zitten wel maar's aan.
Jawel hoor. Kan prima.

Wat je met die kracht moet? Ik kan wel duizend dingen opnoemen waarbij het goed van pas komt.
Oud 26-12-2009, 12:44
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Owja en:

Citaat:
Ik denk niet dat het ooit nog goed komt. Ik vind seks gewoon niet leuk.
Dus, wie snapt het nog?
Oud 26-12-2009, 14:47
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Jawel hoor. Kan prima.

Wat je met die kracht moet? Ik kan wel duizend dingen opnoemen waarbij het goed van pas komt.
Probeer de topicstarter te overtuigen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2009, 16:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat jij wil,
ligt eraan wat je verstaat onder zwaar

als je zwaar vergelijkt met andere bodybuilders of sterke volwassenen dan is het logisch dat een kind daar niks meer kan want die krijg die gewichten niet eens in de lucht. maar je kan als 15 jarige best zwaar trainen voor wat jij zelf als zwaar evenaart. en als je eenmaal flinke spieren hebt als 15 jarige (wat deze 15 jarige niet kan hebben aangezien hij nu (nog) geen krachttraining doet) kan je best een normaal zwaar schema volgen.

tja wat moet je zo jong met die kracht. zelfde vraag als wat moet je als 18 jarige met die kracht (aangezien je zelf 18 bent). veel mensen zullen die kracht niet nodig hebben, maar vinden het of fijn hun energie kwijt te kunnen of willen er goed uitzien (of beiden). dat moet je dus als 15 jarige met kracht

btw het is niet slecht voor je groei om krachttraining te doen mits je de goede techniek gebruikt
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 18:44
Hulk
Hulk is offline
Gewoon zwaar in de zin van percentage van maximale kracht
Oud 26-12-2009, 18:53
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
ligt eraan wat je verstaat onder zwaar

als je zwaar vergelijkt met andere bodybuilders of sterke volwassenen dan is het logisch dat een kind daar niks meer kan want die krijg die gewichten niet eens in de lucht. maar je kan als 15 jarige best zwaar trainen voor wat jij zelf als zwaar evenaart. en als je eenmaal flinke spieren hebt als 15 jarige (wat deze 15 jarige niet kan hebben aangezien hij nu (nog) geen krachttraining doet) kan je best een normaal zwaar schema volgen.

tja wat moet je zo jong met die kracht. zelfde vraag als wat moet je als 18 jarige met die kracht (aangezien je zelf 18 bent). veel mensen zullen die kracht niet nodig hebben, maar vinden het of fijn hun energie kwijt te kunnen of willen er goed uitzien (of beiden). dat moet je dus als 15 jarige met kracht

btw het is niet slecht voor je groei om krachttraining te doen mits je de goede techniek gebruikt
Ik snap het, maar om op je 15 al gigantische spieren gaan kweken lijkt me niet zo...
Zelf ben ik 18 ja maar noem mezelf geen bodybuilder Tis ontspanning voor mij,
Bedoelde ook dat de techniek vaak verkeerd wordt uitgevoerd, zie ik zelf ook in de sportschool bij die jongens..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 19:07
Mitchelboy
Mitchelboy is offline
Zwemmen en sit ups.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 19:31
Fitness-maniak
Fitness-maniak is offline
Ik had daar ook best wel last van,
voor die buik zul je egt moeten gaan fitnessen (als je daar zin in hebt)
die ''borsten'' kan je verhelpen met regelmatig zwemmen.

ik heb het verholpen met 2 jaar bodybuilding
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 19:41
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten