![]() |
studentenverzekering
De ING biedt een studentenverzekering aan. Onder deze verzekering valt een inboedel- , aanspraakelijkheid- en ongevallenverzekering.
Nu vroeg ik mij af wanneer je volgens deze bank student bent. Ik kan het zelf nergens vinden, of ik heb niet goed genoeg gekeken. Ik studeer aan een hogeschool, sta dus ingeschreven, maar ben deeltijd student en ontvang geen studifinanciering. |
zolang je stufi krijgt volgens mij
|
Ik heb zelf bij de Postbank en de ABN Amro tegelijk een studentenrekening gehad.
Bij de ABN kwam mijn stufi binnen, dus bij de Postbank niet. In eerste instantie hebben ze mijn studentenrekening daarom omgezet naar een gewone rekening. Toen moest ik met mijn collegekaart bewijzen dat ik weldegelijk student was. En toen kreeg ik weer een studentenrekening. Dit geheel heeft zich 2 jaar later nog een keer herhaald. Maar bij mij was het bewijzen van inschrijving op de uni dus al voldoende. |
Je bent student zolang je ingeschreven staat bij een universiteit/hbo.
|
Ok, bedankt allemaal!
Ik zou mijn studenten rekening inderdaad ook om moeten zetten naar een betaalrekening. De eerste 2 jaar is dit gratis maar dan moet je wel minimaal 1000,- per maand op de rekening gestort krijgen en dat heb ik niet.. Ik hoop dat mijn inschrijving dan ook voldoende is om gewoon een studenten rekening te kunnen houden. |
Mijn vriend studeert nog maar ontvangt geen studiefinanciering meer en kreeg laatst ook een brief dat hij een bewijs van inschrijving moest opsturen om te bewijzen dat hij nog student was, maar daarmee was het ook allemaal geregeld :)
|
Citaat:
de overzetting naar betaalrekening kost niets en je hoeft echt niet 1000 e per maand te storten o.i.d. je gaat wel 3 euro nogiets per kwartaal betalen voor de rekening. |
De Rabobank vroeg mij laatst om dubieuze redenen of ik nog student was. (waarschijnlijk vanwege de voordelen (3.45 euro per kwartaal voor gebruik van pinpas). Ik liet mijn inschrijvingsbewijs zien, zij copieerden dat en het was goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ontvang inmiddels ook geen stufi meer, maar met het tonen van mijn collegekaart en inschrijving mocht ik mijn studentenrekening ook houden. Maar ik besloot 'm maar vast om te zetten naar een young professional-rekening, omdat ik toch binnenkort hoop af te studeren. Zitten ook wel leuke voordelen aan een dergelijke rekening, dus kan iedereen adviseren zoiets bij de bank uit te zoeken als je afstudeert. Studentenverzekeringen zijn altijd een goede optie omdat ze goedkoper zijn, mooi meegenomen! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben gisteren langsgeweest, er is een korte inkomenscheck gedaan (maar ik hoefde geen bewijzen te overhandigen, alleen te vertellen wat ik bruto aan inkomsten heb). Het enige bewijs dat ik hoefde te leveren was mijn identiteitsbewijs. Nu heb ik een YP-pakket met nog mijn huidige rekeningnummer en internetspaarrekening. Verder nog wat verzekeringen waar ik ook nog YP-korting op krijg. Binnenkort wordt mijn pas opgestuurd. Hoe kan dat zo'n verschil zijn.. |
Citaat:
Wat is slim om te doen? Heeft iemand van jullie ervaring met zekur? Of met andere studentenverzekeringen? Hoe wordt bijvoorbeeld gechecked of je daadwerkelijk studeert? Tnx! :) |
Aangezien dit inderdaad een oud topic is, gaat hij dicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |