![]() |
ongesteld (topic voor meiden;))
heyy,
ik ben 13 en nog niet ongesteld.... is dat normaal??:) hoe oud waren jullie toen het voor het eerst gebeurde?? Xxxx:bloos: |
Ja dat is normaal, de meeste meisjes worden ergens tussen hun 10e en hun 16e voor het eerst ongesteld, je hebt dus nog een paar jaar :)
Ik was zelf 13 en een half. |
Ik zelf werd het in groep 7, dat was best vroeg. Ik was een jaar of 10/11?!
Maar dat is heel normaal hoor, rond je 13e nog niet ongesteld;) |
Wees er blij mee, je moet nog lang genoeg......
Ik was net geen 12 toen ik ongesteld werd. |
12
|
Ik weet niet meer precies maar denk dat ik 15 was of 14? Een van de laatste maar je kunt er nog genoeg van "genieten" de rest van je leven... Maak je niet druk!
|
Ik was net 15 :)
|
Ik was 13 geloof ik. En verder wat de rest al zegt; wees blij dat je het nog niet bent!
|
Ik was 12, mijn beste vriendin was 17,5 en haar zusje 10.
|
op mijn 15de. wees er maar blij mee!
|
Ik was net 12.
|
ik was 13
|
Ik was 14,5 :)
|
Ik was 12 en een maand.
|
Citaat:
|
15
|
Ik was net 12..
|
Ik was zelf bijna 13.
|
ik was twaalf(-en-een-half :p )
|
Bijna twaalf. Vrij vroeg dus. Al ken ik iemand die het net na haar 14e verjaardag werd, ze was al bang dat het nooit ozu komen.
|
Ik was dertien. De eerste keer was het zomervakantie en ik heb een week lang alleen maar gehuild en mezelf zielig gevonden :)
|
thanx allemaal
|
ik was 14
van mij had het nog wel wat langer mogen duren voordat ik het werd hoor :) |
14, vond t best leuk
|
Ik was net een maandje 16
dus dat is een beetje laat Maar boeide me totaal niet, t is allemaal zo'n gedoe. Je mag blij zijn dat je t nog niet bent! |
Ik was het pas op mn 15e. ik dacht dat ik het noooooit zou worden. was dan ook blij dat het eindelijk zover was, maaar nu wou ik dat het noooit gekomen was xD
|
Je mag idd blij zijn dat je het nog niet bent.
Ik was 13 jaar toen ik het werd. Ik was blij toen ik het was maar het mag nu wel weer weg. |
Ik was 11 en wees blij!
Het is echt bah. |
14. Maar het moment dat je een vrouw wordt is niet het moment van je eerste menstruatie, maar het moment waarop je je eerste beha koopt! (y)
|
Ik zat in het eerste middelbaar, net 12 of is dat 13 (en de meeste van mijn vriendinnen werden toen voor het eerst ongesteld).
|
Citaat:
|
Oh ik kan me mijn eerste menstruatie echt helemaal niet herinneren :bloos:
|
Ik weet het gewoon nog allebei :) maar die beha, daar was niks bijzonders aan eigenlijk. Ongesteld zijn was veel... eehh... ingrijpender.
|
vraag aan je moeder/oma wanneer zij ongesteld werden. meestal wordt je zelf rond diezelfde leeftijd ongesteld.
ik was 17 trouwens. superrelaxed. |
jahoor, dat is normaal.
voor elk meisje is het anders, de een op de leeftijd van 12, de ander op 15 en weer een ander nog wel later. ik zat net in groep acht, in oktober. toen was ik bijna 12. |
ik was nog net 11 toen ik het voor het eerst was. Mijn klasgenoot vroeg me of ik in mijn broek had gepoept toen ze iets op mijn onderbroek zag na de gym :( niet zo''n fijne herinnering dus
ik ben trouwens ook niet gegroeit sinds die tijd (volgends de GGD) |
Citaat:
|
Mocht iemand dit interessant vinden:
In 1997 was in Nederland het gemiddelde meisje voor het eerst ongesteld toen ze 13 jaar en 2 maanden was (bron: A.M. Fredriks, Growth diagrams 1997 (promotieonderzoek)). Tussen haar 13e en haar 20e groeit het gemiddelde Nederlandse meisje nog 10 cm: van 1.60 meter bij 13 jaar naar 1.70 meter bij 20 jaar (bron: groeidiagram zoals kinderartsen die gebruiken). Er is waarschijnlijk niet veel veranderd in de afgelopen 12 jaar wat dat betreft. |
Citaat:
|
Ik was 12, bijna 13 geloof ik. Het was iig in de voorjaarsvakantie en ik ben in mei jarig. Ik ben daarna nog zeker 12 cm gegroeid.
|
Ik was 13. En sommige meisjes worden later ongesteld dan anderen. Vraag je moeder (ik wilde typen, vader of moeder, doy.) anders wanneer zij ongesteld werd, vaak loopt dat wel zo'n beetje gelijk. :)
|
Ik was nét 11. Ik weet 't nog goed, ik lag eerst lekker in bed naar Telekids te kijken, stapte eruit en zag dat het niet goed was. Ik had er echt ZO geen zin in.
Vanaf m'n 13e begon ook de pijn, de misselijkheid en het (bijna) flauwvallen. Leuk hoor. En als de leeftijd genetisch bepaald is zit ik er nog 40+ jaar mee opgescheept. :mad: Mss dat je het door lengte ook wel wat kan afleiden. Ik was nl op m'n 11e al net zo groot als m'n moeder en ben daarna ook amper meer gegroeid. (hooguit een centimer ofzo). |
Ik weet de precieze datum nog, het was 18-09-1996, toen was ik net 11 geworden. Die dag was de opening van het rijswijk station (onze school stond daarnaast) en we stonden allemaal buiten met ballonen, ik ging toen even naar de wc bij een vriendinnetje die er aan de overkant woonde en toen zag ik het.
Mijn moeder had het tegen een klant van het café verteld en daar kreeg ik 25 gulden van omdat ik een vrouw was geworden. Ik vond dat echt niet leuk en ik schaamde me kapot. Op m'n 12e was ik voor het laatst bij de schooldokter en ik was toen 1.54 m (of eigenlijk 1.53 en 7 mm) en nu nog steeds. |
Ik was 13 of 14. Het was op vakantie, en ik schrok er heel erg van. Wilde heel graag ongesteld worden, omdat al mijn vriendinnen het al waren, maar toen het zover was werd ik er niet echt blij van. Toen ik terug bij de tent kwam vroegen m'n ouders wat er aan de hand was, en toen ben ik in huilen uitgebarst :o. Vervolgens ben ik met m'n moeder naar het dorpje gegaan om maandverband te kopen. Dat trouwens echt vreselijk voelde, zo'n dikke plak tussen je benen, haha.
|
Ik was 13, een maand voor ik 14 zou worden. Was de laatste van de mensen uit m'n klas voor zover ik wist, maar ik vond het wel prima. Kan nog lang genoeg iedere maand met het gedoe zitten. Ik was niet zo in paniek, maar heb toch mama maar even gevraagd, al wast alleen maar om waar het maandverband in huis lag :p Baalde wel de eerste keer dat ik wilde gaan zwemmen in de zomer, had nog nooit tampons gebruikt, maar was wel een goede manier om er aan te beginnen.
|
ik zat in groep 8 dus ik was 11/12 Al mijn vrindinnen waren het toen al
en ik wou het zelf ook, maar ik had liefer gehad dat het wat later gebeurden achteraf, die vreselijke buikpijn elke maand :| |
Dat is normaal, want ik was het al op mijn 11e
|
14
|
Citaat:
|
ik was bijna 13.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |