![]() |
Mexicaanse eisen
Ik weet trouwens niet of dit de bedoeling is maar misschien krijg ik zo ook antwoord op mijn vraag, ik ben eigenlijk zelf gewoon niet bang ergens voor.. maar wel geïnteresseerd wie er nou eigenlijk precies binnen de 'kwetsbare' groep vallen,
Voor nog toe hoor je alleen jongeren 0-4, ouderen, en mensen met astma. Terwijl ik ook mensen in mijn klas heb die in de risico groep vallen zonder aan een vd eigenschappen te voldoen. Kortweg wat is de risico groep nou behalve wat hier staat? |
google gewoon even ajb
|
naast wat je zelf noemt vallen er ook mensen onder die:
- een (chronische) ziekte hebben waardoor hun afweersysteem niet optimaal functioneert. voorbeelden zijn AIDS en MS. - een hartfunctiestoornis hebben; - diabetes hebben (hoewel ik niet weet of dat standaard voor alle diabetes-patiënten geldt) aldus de brochure van mijn huisarts:) (@ koekjes: als iedereen maar moest googlen, was er niets meer te googlen:p en over de Mex. griep gaat heel veel verkeerde info rond) |
www.grieppandemie.nl zie vraag 2 aldaar.
|
Als je in een risicogroep zit krijg je als het goed is een oproep van je huisarts.
|
Citaat:
|
Mja, en wanneer heb je astma? Ik heb mijn hele vroege jeugd astma-medicatie gebruikt, nu alweer jaren niet.. Ben ik nu wel of geen risicogroep?
|
als je de voorgaande jaren (en dit jaar) niet bent uitgenodigd voor de gewone griepprik én je bent ouder dan vier jaar; dan is er volgens mij geen reden om aan te nemen dat je nu deze prik moet hebben. de risicogroep voor griep als al jaren dezelfde, alleen is nu besloten ook kleine kinderen in te enten.
voor niet-risico mensen is er niet meer aan de hand dan bij een gewone griep. en bij de wel-risico mensen is er hetzelfde aan de hand als bij de jaarlijkse seizoensgriep. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf de prik moeten halen omdat ik:
- een hartkwaal heb - astma heb - diabetes heb - en een verzwakt immuunsysteem heb Er waren bij mij uit de klas 2 mensen die ook de prik moesten halen, maar niet in de risicogroep zitten, dat komt omdat ze veel in contact zijn met kinderen van 0-4 jaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |