Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 16:31
Zwimber
Zwimber is offline
Ik weet trouwens niet of dit de bedoeling is maar misschien krijg ik zo ook antwoord op mijn vraag, ik ben eigenlijk zelf gewoon niet bang ergens voor.. maar wel geïnteresseerd wie er nou eigenlijk precies binnen de 'kwetsbare' groep vallen,

Voor nog toe hoor je alleen jongeren 0-4, ouderen, en mensen met astma. Terwijl ik ook mensen in mijn klas heb die in de risico groep vallen zonder aan een vd eigenschappen te voldoen.

Kortweg wat is de risico groep nou behalve wat hier staat?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 16:37
Verwijderd
google gewoon even ajb
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 16:50
ganralph
ganralph is offline
naast wat je zelf noemt vallen er ook mensen onder die:
- een (chronische) ziekte hebben waardoor hun afweersysteem niet optimaal functioneert. voorbeelden zijn AIDS en MS.
- een hartfunctiestoornis hebben;
- diabetes hebben (hoewel ik niet weet of dat standaard voor alle diabetes-patiënten geldt)

aldus de brochure van mijn huisarts

(@ koekjes: als iedereen maar moest googlen, was er niets meer te googlen en over de Mex. griep gaat heel veel verkeerde info rond)
Oud 11-11-2009, 17:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
www.grieppandemie.nl zie vraag 2 aldaar.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 17:08
Verwijderd
Als je in een risicogroep zit krijg je als het goed is een oproep van je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Als je in een risicogroep zit krijg je als het goed is een oproep van je huisarts.
En als je die niet krijgt maar het idee hebt dat je 'm wel zou moeten krijgen (astma, diabetes, iets anders) even naar je huisarts bellen (Bij mijn huisarts werden bv een aantal patienten met astma overgeslagen bij het verspreiden van de oproep, per ongeluk.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 19:21
Yana
Yana is offline
Mja, en wanneer heb je astma? Ik heb mijn hele vroege jeugd astma-medicatie gebruikt, nu alweer jaren niet.. Ben ik nu wel of geen risicogroep?
Oud 11-11-2009, 22:22
ganralph
ganralph is offline
als je de voorgaande jaren (en dit jaar) niet bent uitgenodigd voor de gewone griepprik én je bent ouder dan vier jaar; dan is er volgens mij geen reden om aan te nemen dat je nu deze prik moet hebben. de risicogroep voor griep als al jaren dezelfde, alleen is nu besloten ook kleine kinderen in te enten.

voor niet-risico mensen is er niet meer aan de hand dan bij een gewone griep. en bij de wel-risico mensen is er hetzelfde aan de hand als bij de jaarlijkse seizoensgriep.
Oud 12-11-2009, 19:38
Zwimber
Zwimber is offline
Citaat:
Het gaat niet om mezelf ik wil gewoon weten wie erin vallen, zuiver interesse
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
En als je die niet krijgt maar het idee hebt dat je 'm wel zou moeten krijgen (astma, diabetes, iets anders) even naar je huisarts bellen (Bij mijn huisarts werden bv een aantal patienten met astma overgeslagen bij het verspreiden van de oproep, per ongeluk.)
Idd. Ik heb ernstig astma maar onder behandeling bij de longarts. Ik kom zelden bij de huisarts voor m'n astma en daarom heb ik dit jaar voor de derde keer op rij geen oproep gekregen voor de griepprik. Je moet het zelf wel even goed in de gaten houden. Maar als je normaal ook nooit een griepprik krijgt of hoort te krijgen dan nu ook niet.
Oud 13-11-2009, 19:00
Vluggertje
Vluggertje is offline
Ik heb zelf de prik moeten halen omdat ik:
- een hartkwaal heb
- astma heb
- diabetes heb
- en een verzwakt immuunsysteem heb

Er waren bij mij uit de klas 2 mensen die ook de prik moesten halen, maar niet in de risicogroep zitten, dat komt omdat ze veel in contact zijn met kinderen van 0-4 jaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten