![]() |
ik weet niet of ik nu zwanger ben ?
hee iedereen,
ik heb een paar dagen geleden sex met mijn vriendje gehad maar we deden het zonder condoom en ik was niet aan de pil. hij is in mij klaargekomen ik heb nu ongeveer 2 dagen hele erge kramp in me buik en last van me rug ik weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben? maar ben ik denken jullie zwanger? :| |
Och, als je het nu nog niet bent, word je het vanzelf als je zo doorgaat (y)
|
Citaat:
Elke drogist verkoopt morning after pillen. Maar, ook voor een morning after pil is het nu te laat. Je kunt nog wel direct naar de huisarts voor een noodspiraaltje. En geniet daarvan zou ik zeggen, van wat ervan hoor zal dat een heel leerzame ervaring zijn. (y) |
Volgende keer je hersens gebruiken en wel een condoom gebruiken lijkt me het beste.
Zoals het er nu uitziet, you are fucked. |
Ga maar vast kinderkleertjes kopen ja.
|
Topics over zwangerschap horen op lichaam en gezondheid, daar gaat dit topic nu ook naartoe.
Verder: lief doen jongens! :nono: Voor larabloem: als je onveilige seks hebt kun je zwanger worden. Vanaf een week nadat je ongesteld moet worden kun je een zwangerschapstest doen. Oh en heb je ook nagedacht over de eventuele kans op soa's? |
Je hebt onveilige seks gehad, dus je kan inderdaad zwanger worden.
Tot 72 uur na de onbeschermde seks had je een morningafter-pil kunnen nemen, maar 'een paar dagen' is waarschijnlijk langer dan 72 uur, dus in jouw geval ben je dan te laat. Ik heb geen idee wat je nu voor opties hebt, dus misschien kan je beter naar de huisarts gaan zodat je goed wordt voorgelicht. Als je menstruatie uitblijft, doe dan een zwangerschapstest. Als je zwanger bent, kan je via de huisarts worden doorverwezen naar een abortuskliniek en die kunnen je dan een abortuspil voorschrijven. |
Citaat:
|
@AzN: nee, die komen echt pas na een tijdje. dat is hier waarschijnlijk nog niet gezegd omdat de TS wel even door moet hebben welk risico ze nu loopt na zoiets doms.
verder straks even een testje doen. |
De enige zekere mogelijkheid is de zwangerschapstest
X Sucses |
Citaat:
Ik zou echt niet over mijn hart kunnen gaan om een levend mensje in me te laten weghalen. |
Een zwangerschapstest kan pas als je overtijd bent (sommige testen kunnen wel een paar dagen voor die tijd, maar ook dat zal nu nog niet van toepassing zijn).
En als je geen zwangerschap wilt, dan kun je het beste zo vroeg mogelijk er iets aan doen (MAP of abortuspil), dan is het lichamelijk gezien makkelijker (en psychisch wellicht ook). En in het vervolg de pil en/of een condoom gebruiken lijkt me wel verstandig... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom ook ik: :facepalm: |
Citaat:
Alsof mensen in de situatie TS nog niet genoeg problemen hebben zonder geloofswaanzinnigen om hen een vals schuldgevoel aan te praten... |
Ze bedoelen hier te zeggen dat dat absoluut geen nuttige bijdrage is en je dan beter niet kan posten.
Anyhow, de enige manier om erachter te komen of je zwanger bent is de week nadat je ongesteld had moeten worden een test te doen. Succes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |