Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Goedkoopste manier om naar Londen te gaan? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1782372)

Mitje 01-12-2009 12:24

Goedkoopste manier om naar Londen te gaan?

Trein, bus, vliegtuig?

T_ID 01-12-2009 12:36

Van wat ik uitrekende is de boot en daarna de trein het goedkoopst. Maar dan nog steeds is het heel duur. Voor hetzelfde geld zit je met tweemaal zoveel mensen in Berlijn bijvoorbeeld (dat ook nog eens een stuk leuker is).

ganralph 01-12-2009 12:37

als je niet gebonden bent aan een bepaalde dag, dan zijn er af en toe heel goedkope vliegtickets.

deadlock 01-12-2009 12:40

Vliegen vanaf Eindhoven denk ik!

Methuselah 01-12-2009 12:43

Te voet of met de fiets en dan even de ferry op, denk ik!

Of liften!

Methuselah 01-12-2009 12:44

Maar even serieus: hangt van de periode af en hoe lang op voorhand je reserveert...

ganralph 01-12-2009 12:50

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29923326)
Van wat ik uitrekende is de boot en daarna de trein het goedkoopst.

mwah, de verschillen zijn gering. komt nog bij dat een boot- of busreis qua tijd niet de moeite waard is als je maar een weekend zou gaan bijvoorbeeld. tenzij je 's nachts met de boot gaat, maar dan ben je verplicht om een hut te nemen (althans toen wij een tijd geleden de opties bekeken), en voor dat geld heb je echt wel een ticket.

MTpower 01-12-2009 13:15

Vliegticket naar Engeland kost geen drol als je met een cheap-ass maatschappij vliegt.
Naar Milaan was ik 30 euro kwijt (retour).

T_ID 01-12-2009 19:09

Citaat:

MTpower schreef: (Bericht 29923496)
Vliegticket naar Engeland kost geen drol als je met een cheap-ass maatschappij vliegt. Naar Milaan was ik 30 euro kwijt (retour).

Mits je minstens drie maanden van tevoren reserveert ja. Het hangt zoals Methuselah al stelde af van wanneer en hoe ver van tevoren.

Dittrich 01-12-2009 19:55

Citaat:

MTpower schreef: (Bericht 29923496)
Vliegticket naar Engeland kost geen drol als je met een cheap-ass maatschappij vliegt.
Naar Milaan was ik 30 euro kwijt (retour).

Ja, het enige vervelende aan goedkoop vliegen naar Londen is dat je niet echt naar Londen vliegt, maar naar een vliegveld dat op 2 uur bussen van Londen zit.
De trein heeft als grote voordeel dat het niet duur is (mits je flink van tevoren reserveert) en dat je midden in Londen aankomt. Je kunt letterlijk zo uit de trein, de Tube inrollen.

Volk 04-12-2009 10:39

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 29924944)
Ja, het enige vervelende aan goedkoop vliegen naar Londen is dat je niet echt naar Londen vliegt, maar naar een vliegveld dat op 2 uur bussen van Londen zit.
De trein heeft als grote voordeel dat het niet duur is (mits je flink van tevoren reserveert) en dat je midden in Londen aankomt. Je kunt letterlijk zo uit de trein, de Tube inrollen.

Dit hangt toch echt af van welk vliegveld je kiest om aan te komen. Je kunt gewoon in Londen City landen hoor.

ganralph 04-12-2009 11:28

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 29934228)
Dit hangt toch echt af van welk vliegveld je kiest om aan te komen. Je kunt gewoon in Londen City landen hoor.

ja, maar dan zijn de tickets weer duurder dan bij Gatwick oid.

Dittrich 04-12-2009 11:35

Wat ganralph zegt. Als je goedkoop wilt vliegen naar Engeland kom je niet aan op Heathrow of Gatwick, maar op een vliegveld dat op 2 uur bussen daar vandaan ligt. Dat is ook heel logisch, want Heathrow en Gatwick zijn gewoon veel te duur voor de goedkope maatschappijen. Als ze daar op zouden vliegen wordt het onmogelijk om nog een leuke winst te draaien, omdat alles opgaat aan gatefees e.d.

KIET 04-12-2009 11:37

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 29924944)

En bedankt, nou zie ik dat dus helemaal voor me :D

ganralph 04-12-2009 11:54

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 29934447)
Wat ganralph zegt. Als je goedkoop wilt vliegen naar Engeland kom je niet aan op Heathrow of Gatwick, maar op een vliegveld dat op 2 uur bussen daar vandaan ligt. Dat is ook heel logisch, want Heathrow en Gatwick zijn gewoon veel te duur voor de goedkope maatschappijen. Als ze daar op zouden vliegen wordt het onmogelijk om nog een leuke winst te draaien, omdat alles opgaat aan gatefees e.d.

vandaar ook dat Eindhoven goedkoper is dan Schiphol. ik denk dat Eindhoven - Luton of zo de goedkoopste opties oplevert.

(hoewel héél af en toe er geweldige deals zijn met KLM of BMI)

Volk 04-12-2009 12:11

hmm... Zal dan wel in de war zijn. Dacht dat mensen voor een tientje vanuit Eindhoven naar Londen City waren gegaan. Misschien was dat toen een aanbieding ofzo.

ganralph 04-12-2009 12:24

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 29934589)
hmm... Zal dan wel in de war zijn. Dacht dat mensen voor een tientje vanuit Eindhoven naar Londen City waren gegaan. Misschien was dat toen een aanbieding ofzo.

of ik ben in de war:) weet niet hoe de prijzen op City precies liggen, maar je kunt er over het algemeen vanuit gaan: lagere prijzen -> slechtere locatie.

juliettebinoche 08-01-2010 15:45

Vliegen, zekers. Met de bus is alleen maar (en vooral) onhandig, de boot duurt lang en is (voor velen) misselijkmakend en je bent er een extra nacht aan kwijt (heen én terug). Tenminste, als je vanaf Hoek van Holland gaat.

Probeer eens vliegticketsvergelijk op http://vliegen.idealo.nl - gebruik ik altijd :)

martijn1985 09-01-2010 08:00

Easyjet vliegt gewoon op Gatwick hoor. En ook op Luton, en vanaf Luton ben je met 40 minuten op Victoria station.

Arachnia 09-01-2010 10:42

Zwemmen.

MTpower 09-01-2010 19:40

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30062631)
Zwemmen.

True :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.