Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Sneak preview (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1784224)

*oma* 15-12-2009 12:21

Sneak preview

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die weleens naar de sneak preview gaan. Zo ja, wat vinden jullie van het concept? Of wil je liever van tevoren weten welke film je gaat zien (of weet je dat stiekem vaak al welke film er gaat draaien)?

Martiño 15-12-2009 14:36

Ik heb wel eens vaker getwijfeld als er geen leuke film draaide om in plaats daarvan naar de sneak te gaan, maar nooit gedaan eigenlijk. Gedeeltelijk ook omdat je natuurlijk niet weet wat er draait, en je dus het risico loopt om een flutfilm te zien.

Dinalfos 15-12-2009 16:49

Tot juni 2008 ging ik elke week. Maar toen kapte de bioscoop er ineens mee :confused:

Raar, want het leek erg succesvol. Ik mis het ook wel een beetje :o

N00dles 15-12-2009 17:05

Nee, nog nooit gedaan. Het concept is wel leuk, je ziet de nieuwste films als eerst en als je een beetje mazzel hebt is het nog een goede film ook.

DanielC 15-12-2009 18:39

Heb het wel eens gedaan. Maandagavond is alleen een beetje jammer. Dan ga ik sowieso sporten en zie maar eens iemand te vinden die iedere maandagavond om tien uur nog even met je mee gaat naar de bios (waar je ook weer een half uur voor moet fietsen vanuit Middelburg). Ik zou wel vaker willen gaan, ik kan er altijd wel om lachen. Charmant publiek ook altijd, haha.

Dinalfos 15-12-2009 19:16

Het is ook leuk als het niet leuk is. Dus dat je daar met z'n allen zit en dat er dan een film gestart wordt die je helemaal NIET wilt zien. En dat iedereen dan massaal begint te zuchten en steunen :D

*Pinkt nostalgisch traantje weg*

ac3000 16-12-2009 09:59

Ga bijna iedere dinsdag. En ja: soms zie je wel eens flutfilms. Maar vaak genoeg ook leuke dingen. Het publiek laat ook duidelijker de mening horen. Soms juichen ze al bij het zien van de titel. Haha. Of ze gaan, zoals Dinalfos zegt, met zn allen zuchten en steunen :D

Chick Rock 16-12-2009 12:30

Ik durf er nooit heen, omdat ik bang ben dat er enge moordfilms komen :o en daar hou ik echt niet van.

Reverend 16-12-2009 15:14

Nooit gedaan. Natuurlijk is het leuk als je een dope film tegekomt maar ik zie niet in waarom je het risico zou lopen dat het waardeloos is.

Blubje 18-12-2009 18:35

Ik ging altijd iedere week. En toen ging die bioscoop dicht.
En de sneak nu mogen we niet met ons abonnement naartoe :s

Maar ik mis de sneak. Het leukste eraan is dat je vaak met dezelfde groep mensen in de bioscoop zit. Na een tijdje ken je elkaar ook wel. En het publiek bij de sneak is wat meer aanwezig idd, zoals anderen ook al zeiden. Altijd erg gezellig :)

N00dles 18-12-2009 22:59

Hehe, is het publiek een beetje Night of Terror-achtig, dat ze luidruchtig zijn en hardop dingen afkraken of toejuichen? :D

BendeBen 19-12-2009 01:20

wel eens gedaan ja. enige dat ik me kan herinneren was dat ik Slither in de sneak kreeg. in de pauze had ik er nog over met de homies dat het altijd zo verschrikkelijk lame is als iemand flinterdun gesliced wordt en dat het betreffende lichaamsdeel er dan langzaam af glijdt. filmt begint weer en binnen 10 sec aanschouwen we een lomp monster dat met zn tentakel iemand te grazen neemt. het lijdende voorwerp kijkt wat ongemakkelijk en verbouwereerd nemen we waar dat ie vervolgens uit elkaar glibbert :D te slecht.

nee voor de sneak hoef je mij niet echt wakker te maken. waar ik wel graag voor zou betalen is oude bioscoopwaardige films nog eens in de bios te zien. denk aan the matrix, saving private ryan of andere visueel sterke films. op request zou helemaal tof zijn. van te voren op internet stemmen ofzo.

Dinalfos 19-12-2009 08:54

Slither :cool:(y)

Uice 19-12-2009 19:35

Ik heb het één keer gedaan, in Utrecht. Het was een Italiaanse film en zodra dat duidelijk werd begon het publiek 'oh nee' te zuchten.

Verder was het wel een goede film, hoewel ik de titel vergeten ben, maar ik ga toch liever voor drie keer zoveel geld naar iets waarvan ik zeker weet dat ik en de rest van het publiek het willen zien.

Uice 19-12-2009 19:37

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29991208)
nee voor de sneak hoef je mij niet echt wakker te maken. waar ik wel graag voor zou betalen is oude bioscoopwaardige films nog eens in de bios te zien. denk aan the matrix, saving private ryan of andere visueel sterke films. op request zou helemaal tof zijn. van te voren op internet stemmen ofzo.

Dat gebeurt toch ook gewoon. Hoewel het dan meestal om echt wat oudere films gaat, dus niet The Matrix.

BendeBen 19-12-2009 19:58

waar dan? niet in het bioscoopje hier in maastricht iig.

het zal wel gezeik zijn met rechten die alleen voor een bepaalde periode gelden. wel jammer want ik denk dat het best wat kan opleveren voor bioscopen. het is niet alsof je voor de nieuwste films perse naar de bios moet tegenwoordig. enige onderscheidende is het grote scherm en goede geluid. kunnen ze wel allerlei romkoms gaan draaien maar die zie je liever thuis op de bank met je vriendin(nen) denk ik.

Ieke 20-12-2009 08:40

Ik zou het altijd nog wel willen, maar op een een of andere manier ga ik nooit alleen naar de bios.

WolterB 20-12-2009 09:29

Ik heb het een maand of 2-3 bijna wekelijks gedaan toen ik in Zwolle vlakbij de bioscoop woonde. Prima concept en heb een paar zeer goede films daar gezien. Nu heb ik eigenlijk niet meer iemand om mee te gaan en alleen naar de bioscoop vind ik een beetje jammer.

Uice 20-12-2009 13:12

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29993132)

In Amsterdam weet ik minstens vijf bioscopen waar af en toe tot regelmatig oude films worden vertoond.

*oma* 20-12-2009 16:02

Citaat:

BendeBen schreef: (Bericht 29993132)

het zal wel gezeik zijn met rechten die alleen voor een bepaalde periode gelden. wel jammer want ik denk dat het best wat kan opleveren voor bioscopen.

Ik vind het wel een leuk idee (en dan vooral ook met het stemmen erbij) en het kan volgens mij ook wel. De bioscoop moet dan nog gewoon filmhuur betalen, maar als er mensen heen gaan dan kan dat gewoon uit. In de bioscoop waar ik werk is ook een 50+ bios. Die is 's middags en daar worden altijd films gedraaid die al eens uitgekomen zijn.

Uice 20-12-2009 16:15

In het Filmmuseum liggen gewoon heel veel oude films, die ze volgens mij altijd mogen vertonen als ze dat willen. En dan zijn er nog genoeg bioscopen die inderdaad oude films huren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.