Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   SPOED=> duizelig! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1790120)

dianaotten 29-01-2010 18:57

SPOED=> duizelig!

Hey allemaal,

even een spoedje..naja weet niet, maar denk ik..

Euhh..
Hoe begon het..
Ik ging donderdag om half 11 ziek naar huis.. misselijk en lichtjes duizelig.
Toen de hele middag op bed gelegen,gewoon een beetje gegeten.. bleef er allemaal wel in.
Ik ging 's avonds op bed en ik wou me rustig om draaien, door de duizeligheid had ik het gevoel dat ik uit m'n bed zou vallen !! :| en dat bleef de hele avond/nacht zo doorgaan!
Ik voel me op dit moment zoooo duizelig !! Heb het gevoel dat ik elk moment kan vallen..ben lichtjes in m'n hoofd.. Voel me verder nu niet erg misselijk..
Wat kan ik er tegen doen?? Of wat kan dit zijn??

Alvast bedankt!!!

PatoLoco 29-01-2010 19:22

Eet je gezond en voldoende?

dianaotten 29-01-2010 19:24

Ja, gewoon net als anders.. ik drink ook wel genoeg

Daantje_0705 29-01-2010 19:28

Griepje?

dianaotten 29-01-2010 19:30

Ik zou het niet weten.... ik voel me er tenminste niet fijn bij..

Pluis 29-01-2010 20:07

zie je de wereld om je heen tollen? zo ja, dan klinkt het me als een virusinfectie van je evenwichtsorgaan. Erg vervelend, en kan een paar dagen duren, maar gaat vanzelf weer over.

NaamInGebruik 29-01-2010 20:15

Ye, heb je ook last van je oren? Zo ja, wat voor last? Daar zit namelijk ook je evenwichtsorgaan.

Ben je laatste tijd veel gegroeid? Groeispeurt gehad oid? Zo ja, kan het zijn dat je sneller groeid dan je lichaam kan bijhouden, waardoor er in verhouding minder bloed in het lichaam zit en je dus duizelig kan worden.

Andijvie 29-01-2010 22:18

Had jij daar niet eerder al last van? Zo ja; dan wordt het echt tijd om toch naar de dokter te gaan hoor...

dianaotten 30-01-2010 07:10

Ja, had ik ook eerder last van.. maar nog niet zo erg als dit....
Heb geen last van m'n oren,alleen dat ik me licht in m'n hoofd voel en net het gevoel heb als je valt ofzo..

Nienna* 30-01-2010 07:53

Het lijkt mij echt noodzakelijk naar de huisarts te gaan met deze klachten.

Andijvie 30-01-2010 10:52

Citaat:

dianaotten schreef: (Bericht 30141594)
Ja, had ik ook eerder last van.. maar nog niet zo erg als dit....
Heb geen last van m'n oren,alleen dat ik me licht in m'n hoofd voel en net het gevoel heb als je valt ofzo..

Aangezien je dit al best wel lang hebt en het dus ook erger wordt, zou ik toch echt naar de huisarts gaan. Neem iemand mee, zodat het minder eng is, als dat nodig is :)

dianaotten 30-01-2010 21:51

Vandaag ging het al wel redelijk weer hoor .....
Kan ik het gewoon volgende week aankijken nog.. ?

evil inside 30-01-2010 21:59

ik zou toch gaan, zekere voor het onzekere nemen:)

Andijvie 30-01-2010 22:02

Citaat:

dianaotten schreef: (Bericht 30143828)
Vandaag ging het al wel redelijk weer hoor .....
Kan ik het gewoon volgende week aankijken nog.. ?

Je kijkt 't al heel lang aan en 't is niet echt afgenomen; misschien heb je er niet continu last van, maar als je er vaak last van hebt en de momenten dat je er last van hebt worden erger (zoals je nu dus had), dan zou ik het echt niet nog langer aankijken...

Prominence 30-01-2010 22:29

eten zuurstoftekort drugsgebruik uitdroging vermoeidheid beginnende migraine
kan een geheel scala aan oorzaken zijn

dianaotten 31-01-2010 07:27

euhh.. ik gebruik geen drugs.. 'k ben 15..

Ik kom nu net uit bed en het gaat alweer best goed.... k voel me nog wel wat licht in m'n hoofd..
Vandaag nog maar even rustig aan doen..

evil inside 31-01-2010 09:12

okee vandaag nog rustig aandoen, maar als je morgen nog last hebt hup naar de huisarts:nono:

dianaotten 31-01-2010 10:55

Ja okè, als het morgen nog niet over is zal ik wel even langs de huisarts gaan.
En is het verstandig om morgen mee te gymen of?

Sarah 31-01-2010 11:26

Gewoon proberen mee te doen met gym :) en van te voren tegen de leraar zeggen dat je net ziek bent geweest. Als halverwege blijkt dat je het toch niet goed volhoudt dan kun je altijd nog weer stoppen.

En maandag een afspraak maken met de huisarts is een goed idee, die kan dan onderzoeken en uitleggen waarom je de afgelopen dagen nou zó duizelig was, en dan is het ook belangrijk om erbij te zeggen dat je al een halfjaar soms duizelig bent, want misschien heeft dat er iets mee te maken :).

dianaotten 31-01-2010 11:28

okè direct morgen of dan dinsdag?

Bedankt voor jullie reacties!:)

Sarah 31-01-2010 11:32

Morgen bellen, want van uitstel komt afstel, en als ze pas dinsdag plek hebben dan is dat niet erg :P

dianaotten 31-01-2010 12:06

Haha, ja daar heb je gelijk in.

dianaotten 31-01-2010 12:13

Maar nog even 1 ding. Als ik me vanavond of morgen ochtend goed voel..dan ook ?

evil inside 31-01-2010 15:56

gewoon heengaan, het hoeft dan niet persé omdat je het nu weer hebt. je kan ook gewoon informatie vragen.
dan weet je iig wat je de volgende keer moet doen:)

Andijvie 31-01-2010 16:26

Citaat:

dianaotten schreef: (Bericht 30145292)
Maar nog even 1 ding. Als ik me vanavond of morgen ochtend goed voel..dan ook ?

Ja, dan ook, want je voelt je al heel lang regelmatig duizelig en nu was 't ineens heel erg, dat is wel een reden om naar de huisarts te gaan :)

dianaotten 31-01-2010 16:36

hmm.. goed dan maar..

dianaotten 31-01-2010 18:19

Ik voel me nu weer misselijk en wat duizelig..
Dus denk ik toch maar morgen huisarts.

Prominence 31-01-2010 18:48

Citaat:

dianaotten schreef: (Bericht 30144809)
euhh.. ik gebruik geen drugs.. 'k ben 15..

Ik kom nu net uit bed en het gaat alweer best goed.... k voel me nog wel wat licht in m'n hoofd..
Vandaag nog maar even rustig aan doen..

hey,ik verbaas me nergens meer over
ik kende een meisje die was 14 en zat dik aan de drugs

iig,ben je vegatarisch? heb je t veel koud?

Sneeuwwitje 01-02-2010 14:40

Misschien een te lage bloeddruk, te weinig ijzer? Dit kan de dokter bij je onderzoeken.
Het kan ook psychisch liggen, soms is de angst om duizelig en misselijk te worden al genoeg om het echt te laten worden. Zo worden er mensen echt ziek als ze geloven dat ze kanker hebben. Oftewel het placebo-effect.
Probeer er zo min mogelijk aan te denken!

dianaotten 01-02-2010 15:29

Ik dacht toen helemaal nergens aan.. We hadden toen Engels op school, toen werd ik duizelig/misselijk..

dianaotten 02-02-2010 13:18

Ik denk dat het stress ofzo is.. donderdag ging ik dus ja naar huis, toen zou ik m'n boekbespreking hebben,ging dus niet door omdat ik ziek was..moest ik 'm vandaag herkansen..ik was zooo zenuwachtig..maar toch had ik een 9..En nu ? Ik voel me super..niet duizelig, niet misselijk.. :D

Nienna* 02-02-2010 13:36

Ben je nou naar de huisarts geweest of nog steeds niet?
Aangezien het een terugkerend probleem is, lijkt me dat wel verstandig. Er is niets mis met bedenken wat er evt. aan ten grondslag zou kunnen liggen, maar jij loopt hier al langere tijd mee rond.

dianaotten 02-02-2010 14:22

Nee.. nog steeds niet. Maar omdat het nu zo goed als weg is..kijk ik het nog even aan,zodra het er weer is..
Want mama vond het nog niet nodig, iedereen is wel eens duizelig

fizzle-fluffy 02-02-2010 17:04

Merk je dat je vaak hoog ademt? Dat je het gevoel hebt dat je je longen niet vol genoeg krijgt met lucht? Gaan je vingertoppen of andere delen van je lichaam tintelen als je zo duizelig bent? Kun je normaal lezen? Raak je ook gedesoriënteerd? Ben je ook trager van denken als je zo duizelig bent?
Het kan zijn dat je hyperventileert namelijk.

dianaotten 02-02-2010 17:15

Hoe merk je dat je hoog ademt??
Toen ik duizelig was kan ik m'n hoofd niet snel bewegen,anders word ik helemaal duizelig..of m'n ogen snel heen en weer bewegen..
Wat is gedesoriënteerd? :bloos:

fizzle-fluffy 02-02-2010 20:20

Eh, ja, wat is gedesoriënteerd. Nou, dat je je oriëntatiegevoel kwijt bent. Niet per se van 'waar ben ik' maar meer van 'waar was ik mee bezig' - een beetje of je dronken bent zeg maar. Ik kan het niet goed uitleggen.

Hoog ademen is dus niet in je buik. Je ademt hoog als je lang onder water bent geweest en naar boven komt en naar lucht hapt, of inademt omdat je schrikt. Dan zet niet eens je borstkas uit, maar dan voel je je longen bijna tegen je luchtpijp drukken. Vaak gaan je schouders zelfs mee omhoog zodat je longen meer ruimte krijgen.
En dat is het tegenovergestelde van 'laag' ademen, wat niet per se laag is, maar waarbij je hele romp en vooral je buik uitzet (gewoon omdat je buik het flexibelst is) om je longen de ruimte te geven.

dianaotten 02-02-2010 20:45

hmm.. nee, dat heb ik volgensmij allebei niet.

fizzle-fluffy 02-02-2010 22:21

Hm, dan zal het niet aan je ademhaling liggen.

Ben je al naar de huisarts geweest?

dianaotten 03-02-2010 06:43

nee, want zoals ik al zij vond m'n moeder dat nog niet nodig.. Maar het is nu zo goed als weg :)

Andijvie 03-02-2010 09:12

Dat vind ik geen reden om niet meer te gaan; als dit de eerste keer was, oke, maar je hebt er al langer last van en de laatste keer was ineens heel erg. Dat kan best stress zijn, maar dan nog is een bezoekje aan de huisarts verstandig, want 't kan ook best iets anders zijn...

Lente 03-02-2010 10:32

je zet toch niet voor niks 'spoed' in de topictitel? gewoon even naar de huisarts en bloed laten prikken

Micky 03-02-2010 12:37

Je kan ook even naar de huisarts bellen in de ochtend. Ze hebben nu ook vaak telefonische spreekuren. Dan leg je het probleem voor (vaak aan een assistent) en zij kan je dan advies geven, ook over of het verstandig is om wel of niet alsnog even langs de dokter te gaan! En zoals je moeder zegt, iedereen is wel eens duizelig, maar een hele nacht, terwijl je ligt denk ik niet?!

Sabje 03-02-2010 14:14

ffs, ga gewoon naar de dokter of stop met aandacht vragen op dit forum voor allerlei vage kwaaltjes als je tóch niet luistert naar het advies wat je krijgt.

dianaotten 03-02-2010 20:40

Als het nu gewoon goed gaat.. laat ik het eerst zo.. Maar zodra het terug komt, ga ik direct naar de huisarts! echt,beloofd!

@ Sabje..; en bedankt!

Stanleyzandstra 12-02-2010 17:42

heyy,

ik heb dat ook soms...
dan lijkt het bijv. als je staat in de woonkamer..
dat je valt in een eindeloze gat en je voelt je heel eng en raar..
soms sta je te snel op en komt het gewoon daardoor

fizzle-fluffy 12-02-2010 18:26

Citaat:

Stanleyzandstra schreef: (Bericht 30189080)
heyy,

ik heb dat ook soms...
dan lijkt het bijv. als je staat in de woonkamer..
dat je valt in een eindeloze gat en je voelt je heel eng en raar..
soms sta je te snel op en komt het gewoon daardoor

Als je te snel opstaat ben je niet meteen een hele nacht duizelig :)

dianaotten 12-02-2010 20:04

Het is een nu helemaal weg. Soms heb ik nog heel lichtjes..maar 2 min. daarna is het helemaal weg ;)

Andijvie 12-02-2010 21:28

Maar als 't weer terugkomt; hup, naar de huisarts! :)

soulsearcher 13-02-2010 11:10

Gewoon stiekem, als je moeder het er niet mee eens is.

dianaotten 17-02-2010 16:58

haha :P
Vandaag hadden een project-week.(Loopbaan Oriëntatie op Beroepen) En ik wou doktersassistente worden,dat even tussen door.. (sorry!)
Moesten we elkaars bloeddruk meten..(ik dacht,ha..komt dat mooi uit)
'k had bloeddruk van 78.
Heeft iemand hier verstand van?? :P
Want dat was met z'n vinger ding zeg maar. Want die ene bloeddruk meter om je arm was iemand anders mee bezig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.