Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vraag & Aanbod (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Kamer in Leiden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1790983)

waterijsje 05-02-2010 20:35

Kamer in Leiden

Hoi,

ik ben 17 en ga begin volgend schooljaar op kamers in Leiden.
Maar ik woon heel ver weg! Ik kan dus moeilijk naar hospiteeravonden etc.
En als ik in juli/augustus nog moet zoeken naar een kamer dan zijn de prijzen veel hoger.Maar ik kan het me ook niet veroorloven om vanaf nu al een kamer te gaan huren.
Heeft iemand hier dus tips voor mij om aan een niet te dure kamer te komen? Of weet iemand een kamer die rond juli/augustus vrij komt?
Bedankt!

Methuselah 06-02-2010 02:05

Dit hoort eerder op Kamerhuur- en Verhuur.

Morri 06-02-2010 15:49

Kijk vooral eens op de site van de sls, dat is de studentenhuisvester in Leiden. Daarnaast heeft DUWO ook nog wel wat. Het is niet zo dat kamers duurder zijn in juli en augustus. Verder: hospiteren is idd lastig als je van ver komt, maar het hoeft niet onmogelijk te zijn. Ik had zelf ook een reistijd van zo'n 2,5uur maar heb het toch gedaan. Als je dat echt niet wilt kan je via de SLS reageren op niet-hospiteeraanbod. Eerstejaars die van ver komen hebben dan van juli tot november voorrang. Je kunt ook een briefje ophangen op verschillende faculteiten en in de universiteitsbibliotheek. Ik kan je aanraden om vroeg te zoeken. Zelf ben ik gelijk na mijn laatste eindexamen en vóór de uitslag gaan hospiteren. Het was toen een stuk rustiger. Ik wist zeker dat ik zou slagen. Dus ik zou zeggen bekijk eens de site van de SLS (www.slswonen.nl) en schrijf het hospiteren niet meteen af. Het kost dan even tijd en geld, maar dan weet je wel waar je terecht komt als je de kamer krijgt. En veel plezier in Leiden trouwens, goede keuze! :)

waterijsje 09-02-2010 14:08

Morri bedankt voor je tip! Ik heb me er ingeschreven.
Zijn er nog meer tips?

Hanneke! 18-02-2010 19:45

Hee, ik ga ook op kamers in Leiden volgend schooljaar! Ik heb me ingeschreven bij kamernet en krijg elke week superveel mailtjes van beschikbare kamers. Nou heb ik hetzelfde probleem, het is voor mij ook ruim 2 uur reizen.. Ik denk dat ik er na de examens echt werk van ga maken ;) Wat ga je studeren? xx

waterijsje 18-02-2010 20:27

Hoi!
Ja op die site ben ik inderdaad ook ingeschreven nu. Krijg er ook elke dag bergen mail van!
Ik ga criminologie studeren (tenminste, als ik ingeloot word) en jij?

Hanneke! 18-02-2010 20:34

Haha ik ook!! Ben nu bezig m'n cijfers een beetje hoog te houden voor de loting ;) Wat toevallig zeg, haha. Waar woon je ergens? xx

waterijsje 19-02-2010 18:25

Echt waar? hahaha dat is inderdaad toevallig!
Laat ik het maar houden op erg hoog in het Noorden ;) en jij?

Hanneke! 19-02-2010 19:27

Ik in het verre oosten haha. Er komt een voetbalclub vandaan :) Weet je allang dat je dit wil gaan doen dan? Ik al vanaf de 4e ong.. ;)

waterijsje 19-02-2010 19:50

Oh ook lekker ver weg dan idd!
Ja ik weet het ook vanaf ongeveer de 4e klas. Wilde eerst naar de politieacademie, alleen die zeiden dat ik te jong was en dat het slimmer was om eerst te studeren ;) En nu wil ik alleen nog maar criminologie, dus ik hoop echt dat ik ingeloot word!

Hanneke! 21-02-2010 14:44

Ik wilde ook eerst politieacademie gaan doen.. in Apeldoorn zit dat toch? Maar mijn decaan heeft me dat ook afgeraden (A) 't lijkt me echt een superleuke studie! Ga jij nog een keer naar een meeloopdag? ;)

xx

waterijsje 21-02-2010 17:10

Meen je niet. Dit wordt wel een beetje eng, zo toevallig!
Nee denk het niet. Ben nu 2x naar een open dag geweest en ben wel zeker van mn zaak. Maar heel misschien wel ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.