![]() |
Wiebelen jullie?
Nee serieus, als jullie stress hebben, ingespannen bezig zijn of afleiding zoeken, wiebelen jullie dan met een of ander lichaamsdeel? Ik heb de neiging om met mijn voeten of knieën te wiebelen (trillen) in dat geval. Het irriteert vooral anderen, mijn moeder wordt er chagrijnig van en probeert me te stoppen. Of is dit meer L&G, geen idee, verplaats maar in het geval dat. |
Haha, herkenbaar! Ik heb dat vooral als ik een dag stil heb moeten zitten, tentamens leren ofzo. Als ik dan bij m'n ouders aan tafel zit lukt stilzitten echt niet. De symptomen: knarsentanden (dit is de milde variant) of wiebelen met hele lijf.
M'n moeders quote: 'Lisa haal die wiebel eens uit je lijf!' |
Wiebelen met mn tenen, maar dat doe ik ook als ik niet zenuwachtig ben. :o
Als ik wel zenuwachtig ben heb ik inderdaad ook de neiging om mijn benen te ''bewegen''. Vind het vooral vervelend dat als je zenuwachtig bent, en je bent ergens waar je ook nog eens stil moet zijn. (Bijvoorbeeld in de wachtkamer van dokter.) |
Oh ik merk ook dat ik met mijn tong tussen mijn lippen zit als ik dactylo moet doen, die zit dan ook niet stil, maar dan blijf ik mijn lippen likken :D Wiebeltong :D
En dat van jou Fosca, herken ik, maar dan vooral met mijn voeten en benen. Ook als ik aandachtig luister, mijn moeder gilt dan meestal dat ik moet stoppen. Of ze wijst en zegt 'stop!'. |
Ik wiebel/tril vrijwel altijd met mn benen als en heeft niks met zenuwen te maken, als ik zenuwachtig ben ga ik vooral tikken op tafel met mn nagels of de hele tijd wrijven over mn been met mn hand. Verder heb ik wel meer neurotische trekjes maar dat heeft niks met dit topic te maken haha.
|
Vroeger deed ik dat steeds met mijn been! Eerder heel snel op en neer trillen, maar dat is jaren geleden.Bij het studeren tik ik met mijn pen of potlood op de tafel als ik stress of op mijn been tikken met mijn vingers. Soms bijt ik op mijn lippen door stress of wanneer ik moe goed concentreer.. dit is het denk ik zo ongeveer
|
Ik kan écht niet stilzitten, als ik langer dan 10 seconden stil zit begin ik automatisch met iets te wiebelen. Meestal gaat het totaal onbewust en ik hoef er helemaal niet zenuwachtig oid voor te zijn.
Maar het zijn vooral anderen die zich er aan ergeren (m'n ouders vooral) en die worden er ook chagerijnig van :o |
M'n vriend heeft dat heel erg, die kan ook absoluut niet stilzitten (of stil liggen in bed). Zelf heb ik het niet zo maar moet ik wel altijd iets in m'n handen hebben om mee te friemelen.
|
Let erop en stop ermee, het went automatisch. Net zoals het went om te wiebelen;)
|
Ik wiebel vaak met m'n benen. Benen over elkaar en dan het bovenste been op en neer. Als ik zenuwachtig ben ga ik eerder met m'n been dat op de grond is op en neer zegmaar... Als ik me niet op m'n gemak voel ga ik met dingen schuiven met dingen.
|
goede herinneringen aan dat nummertje :')
ik tik met pennen, wiebel m'n been of zit met m'n oorlel te spelen. |
Ik tril met mijn been, wip met een schoen, klik met een pen, knak vingers, klik bijna elke seconde met de muis. Onder andere. Ook wel als ik niet gestressed ben, maar als ik gestressed ben meer. Ik probeer het te onderdrukken omdat ik me alleen maar onrustiger ga voelen door mijn eigen onrustige gedoe :D en dat gaat vrij goed, alleen heb ik het soms zelf niet door.
|
Ik wiebel met een been. En ook wel eens met een pen. En ik tik met een pen of een vinger tegen m'n lippen of kin.
Maar dat doe ik eigenlijk vooral als ik bezig ben met bv. studeren, en meestal zit ik dan alleen dus heeft niemand er last van. |
Ik kan niet stil zitten en vooral mijn benen en tenen zijn altijd in beweging.
|
Ik wrijf altijd met m'n vingers over mijn lippen of handen en als ik zenuwachtig ben bijt ik op mn lippen. Wiebelen doe ik niet en kan ik bij anderen ook niet echt waarderen.
|
ik ken het begrip stress amper:p
denk dat ik hoogstens wat met mn tenen wiebel(maar niet zichtbaar), en in wat spannende (weet niet echt wat het beste woord zou zijn) situaties ga ik wel met mn pen spelen(maar dat doe ik ook als ik verveeld ben), en soms kreeg ik wat een warm hoofd en zweet ik lichtjes, maar voor zover ik weet is dat ook niet zichtbaar(heb in elk geval nog nooit iemand horen zeggen dat ik bloos of rood word in zo'n situatie) heb wel vaak dat als ik aangeschoten ben ik niet echt goed stil kan staan en mn voeten of benen wel wat wil bewegen enzo, maar dat is dan dus een ander soort situatie |
Ik ga altijd tikken als ik opgefokt ben, met m'n been meestal, maar mensen weten dat nog wel eens effectief af te kappen. En m'n zusjes en ik hebben dit weekend stressballetjes gemaakt, uitkomst. (y)
|
herkenbaar, ik zit altijd met mn vingers te tikken, en vooral met mn afgeklauwen nagels, dan komen ze hard op de tafel, en dan moet je je weer 'ns melden
|
Ik beweeg altijd met mijn benen, en dat vindt mijn vriend super irritant als hij naast mij op de bank zit.
|
Ik bijt/trek mijn nagels af en de velletjes errond :-s
Wiebelen doe ik enkel wanneer ik ongeduldig ben (= op iets/iemand moet wachten). |
ik wiebel altijd, maar dat is simpelweg omdat het een tic is en ik er dus niet veel aan kan doen, ik kan het me beseffen en als ik er dan niet bewust meer op let gaat het gewoon verder :P
meestal is het wiebelen met mijn voet/been of tikken XP |
Ooh, wat fijn dit topic, wat heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn die altijd wiebelen. Ik beweeg eigenlijk altijd met mijn voet of been, volgens mij ligt het niet aan zenuwen, ik moet gewoon bewegen, het gaat volkomen automatisch. Als je tegen me zegt dat ik ermee moet stoppen, dan heb ik vaak niet eens door dat ik überhaupt aan het wiebelen was, maar het lukt me dan ook niet echt om te stoppen, dat voelt heel onaangenaam.
|
Citaat:
nu ik er btw over nadenk, ik wiebel wel soms echt met mn voet, maar dat heeft dan niks met mn bui te maken, maar als ik mn tenen op de grond zet met mn voet in een bepaalde hoek omhoog terwijl ik op een stoel zit gaat mn been automatisch op en neer, en dat kan ik dan moeilijk tegenhouden |
Ik wiebel met mijn voeten/benen zegmaar. Zo op en neer:P
En ik trek velletjes, bij de nagels van mijn vingers |
ik wiebel met alles :o
|
haha, ik wiebel ook wel eens,
met mijn linkervoet, die beweeg ik dan, als ik zenuwachtig ben ofzo ;) |
ik wiebel en tril wel eens met mijn benen. In de tijd dat mijn anti-psychotische medicijnen nog veel hoger waren en ik nog geen bijwerkingpilletjes had was het nog veel erger. Mijn ouders werden helemaal gestoord van me. Gelukkig is dat nu over.
|
Ik wiebel soms wel met mijn benen maar meestal als ik gestresst ben zit ik heel krampachtig met mijn benen over elkaar geklemd en dan meestal mijn linkerhand ertussen. Goed voor m'n doorbloeding maar niet heus. :(
|
Citaat:
|
Ik heb het eigenlijk altijd wel. xD
|
ik wiebel vaak, maar vaker bijt ik op me nagels
|
ja, heel herkenbaar! vooral als ik me ergens op moet concentreren hahaha
|
Ik wiebel met mijn been, meestal de rechter. Mijn vriend word er helemaal gek van. :p En als dat niet wil dan bijt ik mijn lippen kapot, ook lig ik graag te knarsetanden als ik slaap en ik me zrgen maak/stress etc.
|
ik "wiebel" met mijn vingers van m'n linker hand als ik een goed idee heb om te tekenen. :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |