Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2010, 15:31
Verwijderd

Nee serieus, als jullie stress hebben, ingespannen bezig zijn of afleiding zoeken, wiebelen jullie dan met een of ander lichaamsdeel? Ik heb de neiging om met mijn voeten of knieën te wiebelen (trillen) in dat geval. Het irriteert vooral anderen, mijn moeder wordt er chagrijnig van en probeert me te stoppen.

Of is dit meer L&G, geen idee, verplaats maar in het geval dat.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 15:35
Fosca
Fosca is offline
Haha, herkenbaar! Ik heb dat vooral als ik een dag stil heb moeten zitten, tentamens leren ofzo. Als ik dan bij m'n ouders aan tafel zit lukt stilzitten echt niet. De symptomen: knarsentanden (dit is de milde variant) of wiebelen met hele lijf.

M'n moeders quote: 'Lisa haal die wiebel eens uit je lijf!'
Oud 02-04-2010, 15:38
Verwijderd
Wiebelen met mn tenen, maar dat doe ik ook als ik niet zenuwachtig ben.

Als ik wel zenuwachtig ben heb ik inderdaad ook de neiging om mijn benen te ''bewegen''. Vind het vooral vervelend dat als je zenuwachtig bent, en je bent ergens waar je ook nog eens stil moet zijn. (Bijvoorbeeld in de wachtkamer van dokter.)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 16:25
Verwijderd
Oh ik merk ook dat ik met mijn tong tussen mijn lippen zit als ik dactylo moet doen, die zit dan ook niet stil, maar dan blijf ik mijn lippen likken Wiebeltong

En dat van jou Fosca, herken ik, maar dan vooral met mijn voeten en benen. Ook als ik aandachtig luister, mijn moeder gilt dan meestal dat ik moet stoppen. Of ze wijst en zegt 'stop!'.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 17:23
sabrosa
sabrosa is offline
Ik wiebel/tril vrijwel altijd met mn benen als en heeft niks met zenuwen te maken, als ik zenuwachtig ben ga ik vooral tikken op tafel met mn nagels of de hele tijd wrijven over mn been met mn hand. Verder heb ik wel meer neurotische trekjes maar dat heeft niks met dit topic te maken haha.
Oud 03-04-2010, 00:04
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Vroeger deed ik dat steeds met mijn been! Eerder heel snel op en neer trillen, maar dat is jaren geleden.Bij het studeren tik ik met mijn pen of potlood op de tafel als ik stress of op mijn been tikken met mijn vingers. Soms bijt ik op mijn lippen door stress of wanneer ik moe goed concentreer.. dit is het denk ik zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 10:52
MTpower
MTpower is offline
Ik kan écht niet stilzitten, als ik langer dan 10 seconden stil zit begin ik automatisch met iets te wiebelen. Meestal gaat het totaal onbewust en ik hoef er helemaal niet zenuwachtig oid voor te zijn.
Maar het zijn vooral anderen die zich er aan ergeren (m'n ouders vooral) en die worden er ook chagerijnig van
Oud 03-04-2010, 11:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n vriend heeft dat heel erg, die kan ook absoluut niet stilzitten (of stil liggen in bed). Zelf heb ik het niet zo maar moet ik wel altijd iets in m'n handen hebben om mee te friemelen.
Oud 03-04-2010, 18:58
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Let erop en stop ermee, het went automatisch. Net zoals het went om te wiebelen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 20:15
marrel
marrel is offline
Ik wiebel vaak met m'n benen. Benen over elkaar en dan het bovenste been op en neer. Als ik zenuwachtig ben ga ik eerder met m'n been dat op de grond is op en neer zegmaar... Als ik me niet op m'n gemak voel ga ik met dingen schuiven met dingen.
Oud 05-04-2010, 14:50
arPos
arPos is offline
goede herinneringen aan dat nummertje :')

ik tik met pennen, wiebel m'n been of zit met m'n oorlel te spelen.
Oud 05-04-2010, 15:13
Verwijderd
Ik tril met mijn been, wip met een schoen, klik met een pen, knak vingers, klik bijna elke seconde met de muis. Onder andere. Ook wel als ik niet gestressed ben, maar als ik gestressed ben meer. Ik probeer het te onderdrukken omdat ik me alleen maar onrustiger ga voelen door mijn eigen onrustige gedoe en dat gaat vrij goed, alleen heb ik het soms zelf niet door.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 15:24
Verwijderd
Ik wiebel met een been. En ook wel eens met een pen. En ik tik met een pen of een vinger tegen m'n lippen of kin.
Maar dat doe ik eigenlijk vooral als ik bezig ben met bv. studeren, en meestal zit ik dan alleen dus heeft niemand er last van.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 21:57
Giles
Giles is offline
Ik kan niet stil zitten en vooral mijn benen en tenen zijn altijd in beweging.
Oud 05-04-2010, 22:54
wup
wup is offline
Ik wrijf altijd met m'n vingers over mijn lippen of handen en als ik zenuwachtig ben bijt ik op mn lippen. Wiebelen doe ik niet en kan ik bij anderen ook niet echt waarderen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 13:40
silentbob
silentbob is offline
ik ken het begrip stress amper
denk dat ik hoogstens wat met mn tenen wiebel(maar niet zichtbaar), en in wat spannende (weet niet echt wat het beste woord zou zijn) situaties ga ik wel met mn pen spelen(maar dat doe ik ook als ik verveeld ben), en soms kreeg ik wat een warm hoofd en zweet ik lichtjes, maar voor zover ik weet is dat ook niet zichtbaar(heb in elk geval nog nooit iemand horen zeggen dat ik bloos of rood word in zo'n situatie)

heb wel vaak dat als ik aangeschoten ben ik niet echt goed stil kan staan en mn voeten of benen wel wat wil bewegen enzo, maar dat is dan dus een ander soort situatie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 14:59
Roosje
Roosje is offline
Ik ga altijd tikken als ik opgefokt ben, met m'n been meestal, maar mensen weten dat nog wel eens effectief af te kappen. En m'n zusjes en ik hebben dit weekend stressballetjes gemaakt, uitkomst.
Oud 06-04-2010, 15:19
hc-sjonny
hc-sjonny is offline
herkenbaar, ik zit altijd met mn vingers te tikken, en vooral met mn afgeklauwen nagels, dan komen ze hard op de tafel, en dan moet je je weer 'ns melden
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 17:08
gurl19
gurl19 is offline
Ik beweeg altijd met mijn benen, en dat vindt mijn vriend super irritant als hij naast mij op de bank zit.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 11:05
vosje16
vosje16 is offline
Ik bijt/trek mijn nagels af en de velletjes errond :-s
Wiebelen doe ik enkel wanneer ik ongeduldig ben (= op iets/iemand moet wachten).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 11:15
WAT
WAT is offline
ik wiebel altijd, maar dat is simpelweg omdat het een tic is en ik er dus niet veel aan kan doen, ik kan het me beseffen en als ik er dan niet bewust meer op let gaat het gewoon verder
meestal is het wiebelen met mijn voet/been of tikken XP
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 14:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ooh, wat fijn dit topic, wat heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn die altijd wiebelen. Ik beweeg eigenlijk altijd met mijn voet of been, volgens mij ligt het niet aan zenuwen, ik moet gewoon bewegen, het gaat volkomen automatisch. Als je tegen me zegt dat ik ermee moet stoppen, dan heb ik vaak niet eens door dat ik überhaupt aan het wiebelen was, maar het lukt me dan ook niet echt om te stoppen, dat voelt heel onaangenaam.
Oud 07-04-2010, 16:13
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Ik bijt/trek mijn nagels af en de velletjes errond :-s
lol, dat doe ik ook(alleen de velletjes aan de zijkant), maar niet omdat ik zenuwachtig ben, juist eerder wanneer ik relaxt achter de tv zit

nu ik er btw over nadenk, ik wiebel wel soms echt met mn voet, maar dat heeft dan niks met mn bui te maken, maar als ik mn tenen op de grond zet met mn voet in een bepaalde hoek omhoog terwijl ik op een stoel zit gaat mn been automatisch op en neer, en dat kan ik dan moeilijk tegenhouden
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 16:46
Verwijderd
Ik wiebel met mijn voeten/benen zegmaar. Zo op en neer
En ik trek velletjes, bij de nagels van mijn vingers
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 17:29
Verwijderd
ik wiebel met alles
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 18:26
..JustMe..
..JustMe.. is offline
haha, ik wiebel ook wel eens,
met mijn linkervoet, die beweeg ik dan, als ik zenuwachtig ben ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 07:48
Verwijderd
ik wiebel en tril wel eens met mijn benen. In de tijd dat mijn anti-psychotische medicijnen nog veel hoger waren en ik nog geen bijwerkingpilletjes had was het nog veel erger. Mijn ouders werden helemaal gestoord van me. Gelukkig is dat nu over.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 10:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik wiebel soms wel met mijn benen maar meestal als ik gestresst ben zit ik heel krampachtig met mijn benen over elkaar geklemd en dan meestal mijn linkerhand ertussen. Goed voor m'n doorbloeding maar niet heus.
Oud 09-04-2010, 12:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ooh, wat fijn dit topic, wat heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn die altijd wiebelen. Ik beweeg eigenlijk altijd met mijn voet of been, volgens mij ligt het niet aan zenuwen, ik moet gewoon bewegen, het gaat volkomen automatisch. Als je tegen me zegt dat ik ermee moet stoppen, dan heb ik vaak niet eens door dat ik überhaupt aan het wiebelen was, maar het lukt me dan ook niet echt om te stoppen, dat voelt heel onaangenaam.
Dit ja!
Oud 11-04-2010, 15:43
aloa
aloa is offline
Ik heb het eigenlijk altijd wel. xD
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:47
D-gast
D-gast is offline
ik wiebel vaak, maar vaker bijt ik op me nagels
Oud 15-04-2010, 19:29
niinaa
niinaa is offline
ja, heel herkenbaar! vooral als ik me ergens op moet concentreren hahaha
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 22:53
Verwijderd
Ik wiebel met mijn been, meestal de rechter. Mijn vriend word er helemaal gek van. En als dat niet wil dan bijt ik mijn lippen kapot, ook lig ik graag te knarsetanden als ik slaap en ik me zrgen maak/stress etc.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 05:01
Verwijderd
ik "wiebel" met mijn vingers van m'n linker hand als ik een goed idee heb om te tekenen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten