![]() |
Met rokje op de fiets???
Tja, ik ben gewoon benieuwd of iemand van jullie de gouden tip heeft...
ik ga graag met mijn fiets naar mijn werk en draag graag rokjes of jurkjes. Die combi werkt niet zo. Of je moet het prettig vinden om bij wind compleet in je ondergoed rond te fietsen. En met alle macht alles naar beneden houden fietst ook zo rot ;) Hoe doen jullie dat? Gewoon geen rokjes aan op de fiets? Andere kleding voor op je werk meenemen? Of heeft iemand DE tip waar ik gewoon niet aan denk? (tja, waar een mens zich al niet druk om maakt, ik weet het..) |
Het ligt er heel erg aan wat voor rokje of jurkje je aan hebt. Ik heb een spijkerrokje, een jurkje en een linnen rokje waar ik prima mee kan fietsen. Je moet iets hebben wat niet heel strak zit zodat je niet meer kan bewegen maar ook niet heel snel opfladdert (of er dan gewoon een legging of panty onderaan doen).
|
Pencil model zal allicht niet makkelijk opvliegen.
http://wkdesigner.files.wordpress.co...ncil-skirt.jpg Vraag me alleen niet of je er ook effectief mee kan fietsen ;) |
Citaat:
maar onderzoek in de praktijk naar fietsen met rokjes - same problem here - heeft wel uitgewezen dat men het doorgaans toch niet ziet. Omdat je fietst, snap je. Tenzij het echt helemaal tot boven je dijen opwaait, maar dat is mij nog vrijwel nooit overkomen. dus bij deze mijn constructieve reactie: mooie onderbroek aan en gaan |
Misschien een legging eronder dragen en op je werk uittrekken.
|
Citaat:
|
Met een rokje van stevige stof, zoals een spijkerrokje heb ik er nooit zoveel last van, zelfs als is die echt mini.
maar met 'fladderrokjes' ga ik op de zijkanten van het rokje zitten, zodat ie wat strakker om mijn benen zit. dan fladdert ie niet bij elke windvlaag omhoog. |
Ik fiets bijna dagelijks met rokjes/jurkjes en als je gewoon een rokzadel hebt heb je eigenlijk geen problemen. Soms waait de wind hard van voren maar dan kun je het even omlaag houden met je hand.
|
als een luier dragen met clip
|
ik doe er dan gewoon altijd een fietsbroekje onderaan.
|
kort broekje eronder?
als je dat niet hebt, moet je gewoon een oude legging afknippen. |
gewoon fietsen, niet van dat benauwde
|
ik draag geregeld rokken maar ik doe niks speciaals, gewoon naar beneden houden als ie op waait anders gewoon laten hangen....
|
je kan ook gewoon naakt fietsen, dan heb je dat probleem niet
|
Citaat:
En één van die films had een scene met een 16 jarige bakvis die verliefd was op zo'n brozem. En om hem te verleiden besloot ze om haar onderbroek uit te doen en met haar wijde rok op de fiets te kruipen, in de wetenschap dat de brozem elk ogenblik voorbij zou razen met zijn scheurijzer. Ik denk dat het voor jullie duidelijk is was er verder gebeurde. ;) Maar tot zover onze uitstap naar vreemde 'fiets fantasieën' ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn supertip wat betreft fietsen met korte fladderrokjes: Een lange jas! (trenchcoat in de zomer > 's ochtends is het toch altijd nog n beetje frisjes) zo fladdert ie niet weg en je kan nog goed fietsen (mits je zo'n jas niet tot beneden toe vastknoopt.
Fietsen met pencil skirt is niet echt charmant... |
Fietsen op zich is eigenlijk niet charmant.
Get a car or walk the line! :p |
gewoon doen!! ik draag heel vaak rokjes op de fiets =)
|
een goede vriendin die heeft altijd een paar grote paperclipen in haar tas als ze gaat fietsen doet ze die aan haar rok. werkt wel goed volgens mij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |